Kremsa Digital

3 tipy na novú marketingovú stratégiu

09.12.2020

Svet už nie je a chvíľu ešte nebude taký, ako ho poznáme. Keď hovoríme svet, myslíme tým samozrejme aj online svet. Či chceme alebo nechceme, Covid-19 vážne zasiahol aj marketing a treba sa tejto skutočnosti prispôsobiť. Marketingové stratégie sa musia zmeniť. 

Pri každej zmene sa očakáva určitý posun. Niekedy je zmena žiaduca, inokedy menej. Je zbytočné polemizovať o tom, či pandemická kríza priniesla viac zlého alebo dobrého. Faktom zostáva, že priniesla zmenu. Tá sa týka aj marketérov a ich nových rozhodnutí. Bolo by naivné myslieť si, že všetko pôjde tak ako doteraz a že overené marketingové stratégie budú fungovať rovnako spoľahlivo, ako tomu bolo pred krízou.

Preverili sme, čo sa firmám aj marketérom odporúča podniknúť, aby ich biznis naďalej prosperoval. Každá firma dostala totiž lekciu, z ktorej sa môže, dokonca musí, poučiť a nejakú tú zmenu predsa len aplikovať. Lebo iba podnik, ktorý sa dokáže adaptovať na nové podmienky, dokáže prežiť. 

Marketing je srdcom každého podniku a je tiež dôležitým aspektom budovania podnikania, ktoré môže prosperovať aj v nových podmienkach. Tu sú 3 kľúčové ingrediencie, ktoré potrebujete na vybudovanie novej „obchodnej kondičky”.

Čo je nové?

Spätná väzba

Zmenili sa preferencie vášho zákazníka, zmenili sa priority? Je rozumné, aby sa zmenil aj prístup vašich marketingových postupov. Jedna vec, ktorá sa zdá byť pre zákazníkov veľmi dôležitá, sú normy v oblasti zdravia a čistoty. Keď sa podniky, prevádzky, kancelárie znovu otvoria, pritiahnu zákazníkov iba vtedy, ak budú vykazovať vysoký štandard čistoty a povedomia o zdraví.

Treba preto tvrdo pracovať na získaní spätnej väzby od zákazníkov, o ich konkrétnych záujmoch a pomocou spätnej väzby a prieskumov upraviť ponuku. V nedávnom článku Frances Russell z Gartneru poukazuje na to, že mnoho obchodníkov, ktorí robili prieskumy o dopade Covid-19 na zákaznícke správanie, zaznamenalo naozaj relevantné reakcie. Ak máte na to kapacitu, prostriedky a čas, mohli by ste si urobiť vlastný prieskum, aby ste získali prehľad o vlastnej základni vašich zákazníkov. To si určite bude vyžadovať kvalitný marketingový tím, ktorý dokáže zaangažovať vašich zákazníkov, aktualizovať vaše personálne obsadenie, či identifikovať záujmy klientov a následne navrhnúť obchodné riešenia. 

Empatia

Ide o schopnosť vcítiť sa do kože druhých. Počuli ste už o empatickom marketingu? Nie je to žiadan veda. V podstate ide o schopnosť s porozumením načúvať druhým. Akoby to boli vaši priatelia a následne adekvátne reagovať. Teraz je viac ako kedykoľvek predtým dôležité, čo hovoríme a ako to hovoríme. Ak sa viete vcítiť do toho, čo ľudia vnímajú a čo je pre nich v tejto dobe dôležité, pocíti to aj váš podnik. 

Súčasný svet je krehký a citlivý. Vyskúšajte preto posielať viac správ vašim klientom, možno práve to ocenia. Možno je to lepšie ako im ponúkať ďalšie služby alebo produkty, na ktoré teraz nemajú financie alebo sú pre nich v tejto chvíli zbytočné. Nemusí to byť práve typická komunikácia pre vašu firmu, ale aj tu sa ukáže, ako veľmi sa viete prispôsobiť. Empatia je obrovský marketingový nástroj. 

Prehodnoťte médiá

Ak vám pred korona krízou fungoval na 100% e-mail marketing, teraz nemusí. Všetky podniky sa líšia a môžu sa líšiť aj ich médiá. Nemali by ste si byť však istí, že počas celej pandémie zostali rovnaké aj vaše mediálne kanály. Možno budú vaši zákazníci viac čítať blogy alebo počúvať podcasty. Ak chcete prosperovať v súčasnom svete, pravdepodobne budete musieť prehodnotiť svoje marketingové aktivity a venovať viac zdrojov tým, ktoré sa ukážu ako najefektívnejšie. Či už pôjde o sociálne médiá, rýchle správy alebo viac personalizované e-maily. Možno budete musieť posielať viac typov správ a rozčleniť si vaše publikum do rôznych skupín podľa toho, aké médium funguje najlepšie pre daný segment.

Naše aktivity v oblasti komunikačnej stratégie nájdete na https://kremsa.sk/service/communication-strategy/.

Sila marketingu závisí teraz od úspešnosti komunikačnej stratégie. Viac ako kedykoľvek predtým. Ak chcete poradiť, napíšte na apardel@kremsa.com.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia