Kremsa Digital

9 tipov, čo komunikovať na sociálnych sieťach predajcu automobilov

09.09.2022

Sociálne siete sa stali bežnou súčasťou komunikácie značiek, nehľadiac na segment, v ktorom pôsobia. Výnimkou nie sú ani predajcovia áut. Zamysleli ste sa však, akú úlohu hrajú sociálne siete v celom komunikačnom mixe a prečo sú tak dôležité? Z jednoduchého dôvodu. Veľká časť zákazníkov hľadá informácie ešte pred samotným nákupom práve tam. 

A to nie je jediným argumentom, prečo tvoriť kvalitný obsah na sociálnych sieťach. Okrem zvýšenia predajov vám pomôžu:

  • zlepšiť dôveryhodnosť vašej značky predajcu,
  • zvýšiť povedomie o značke,
  • prilákať nových potenciálnych zákazníkov,
  • zvýšiť návštevy predajne,
  • obojstranne komunikovať so zákazníkmi,
  • zodpovedať ich otázky,
  • posilniť lojalitu a budovať s nimi vzťah.

Na to, aby sa vám podarilo všetky tieto ciele splniť, musíte mať jasno v tom, kto do vašej cieľovej skupiny spadá. Aj z toho dôvodu vám ešte pred samotnými tipmi ukážeme niekoľko zásadných krokov, ktorými by ste si pred samotnou tvorbou obsahu mali prejsť.

Koho chcete osloviť?

Myslite na to, že sociálne siete neslúžia len na priamy predaj vozidiel. Rôzne typy zákazníkov majú rôzne očakávania od vášho obsahu.

Tí, čo už zvažujú kúpu konkrétneho, vami ponúkaného modelu, zrejme už vedia všetky špecifikácie o vozidle. Majú prehľad o jeho výkone, technológiách aj vybavení. Títo potenciálny zákazníci skôr uvítajú dôvody, prečo nakúpiť práve u vás, namiesto ďalších detailoch o automobile.

Iné to, ale bude v prípade zákazníkov, ktorí sa o automobily síce zaujímajú, no nakupovať zatiaľ neplánujú. Váš hodnotný obsah môže byť dôležitým argumentom, kvôli ktorému sa v budúcnosti rozhodnú nakúpiť práve u vás. Aj preto je dôležité myslieť na publikum budúcich kupujúcich, s ktorými by ste mali budovať vzťah.

Investícia do značky sa vám vráti

Rozhodnutie kúpiť si auto neprichádza cez noc. Zákazníci si pred kúpou prechádzajú zdĺhavým procesom, kedy racionálne zvažujú rôzne pre a proti. Výber typu vozidla, značky, výbavy a nakoniec aj to, kde dané vozidlo kúpia.

Pokiaľ už s vašou značkou prišli v minulosti do kontaktu, je veľká pravdepodobnosť, že sa ocitnete v hľadáčiku ich ďalšieho rozhodovania. Ba čo viac, v prípade, že ste od konkurencie dostatočne odlišný a vyčnievate z radu predajcov, môžete sa stať prvou voľbou nových zákazníkov. Práve dlhodobé a konzistentné budovanie značky vás dokáže dostať v mysliach potenciálnych zákazníkov na najvyššiu priečku.

Aké sociálne siete zvoliť?

V prípade výberu sociálnych sietí by ste mali komunikovať najmä tam, kde sú vaši zákazníci. Ak sa rozhodnete pre široký zásah a chcete dlhodobo budovať značku, určite nič nepokazíte, ak vsadíte na overenú klasiku – Facebook a Instagram. Vhodné je však prezentovať sa aj na sieťach LinkedIn a Pinterest alebo na dnes veľmi trendujúcej a experimentálnej platforme Tiktok. Za zmienku stojí aj menej tradičná sociálna sieť, ako Twitter, ktorá ale žiaľ nie je v našich končinách tak obľúbená, ako spomínaná pätica.

mobilný telefón s aplikáciami na pozadí

Poďme na konkrétne tipy

Ak už máte jasne definované publiká a aj vhodne zvolené sociálne siete, môžeme sa vrhnúť, na konkrétnu stratégiu toho, čo komunikovať. Obsah si rozdeľte do viacerých kategórií. Týmto spôsobom pokryjete rôzne potreby potenciálnych zákazníkov, o ktorých sme písali vyššie.

1. Ukážte vašich spokojných zákazníkov

Posilnite dôveryhodnosť vašej značky a ukážte svojim sledovateľom, že ste predajca, za ktorým stojí množstvo spokojných zákazníkov. Požiadate ich o fotku pri preberaní nového vozidla, zdieľajte pozitívne recenzie alebo ich priamo požiadajte o pár milých slov, ktoré použijete v príspevkoch. 

Obsah tvorený samotnými zákazníkmi, takzvaný User-generated-content tvoria zákazníci aj bez vášho pričinenia. Využite to a vyzvite ich nech vás na fotkách s vozidlom označujú a vy tak budete mať obsah zadarmo. 

2. Poodhaľte zákulisie

Vaši sledovatelia chcú vidieť aj pozadie toho, čo sa u vás deje. Preto posty typu “behind-the-scene” alebo takzvané “backstage” príspevky skvele ukážu vaše služby, pridanú hodnotu, no tiež samotnú prevádzku, kde si môžu prísť zákazníci pozrieť nové auto. Pomocou týchto postov dokážete priblížiť zákazníkom kultúru vašej firmy a pomôžete im lepšie sa s vašou značkou stotožniť.

 3. Vaši zamestnanci sú vaši ambasádori

Nebojte sa ukázať vašich zamestnancov. Samozrejme, pokiaľ im to nie je nepríjemné. Vašu značku dokážu posunúť medzi svojich priateľov prezdieľaním cez osobné siete. Sledovatelia radi uvidia reálnych ľudí, ktorí za samotnými službami stoja a ktorí sa im v prípade návštevy predajne budú venovať.

 4. Podeľte sa s novinkami, ktoré chystáte

Nezabúdajte na novinky z vášho segmentu. Či už to sú chystané modely, možnosti servisu alebo financovania, nespoliehajte sa na to, že si ich budú zákazníci na vašom webe hľadať. V tomto prípade platí, ak sa máte s čím pochváliť, urobte tak.

 5. Nadchnite sledovateľov

Zdieľajte zaujímavosti o modeloch, funkciách a technológiách vašich vozidiel. Ukážte im históriu automobilov a tiež fakty, o ktorých ešte nevedeli. Zapojte kreativitu a vsaďte na originálnosť. Takéto typy príspevkov majú často potenciál širokého zásahu. 

 6. Zapojte do komunikácie aj predaj

Netreba zabúdať na obsah, v ktorom ponúkate konkrétne modely. Medzi vašimi sledovateľmi môžu byť práve zákazníci, ktorí sa chystajú u vás nakúpiť, no potrebujú svoje rozhodnutie podporiť. Zdieľajte výhodné ponuky, testovacie jazdy, ale aj možnosti garancií, ktoré vy, ako predajca ponúkate.

7. Udržujte vzťah so zákazníkmi

Na vašich sociálnych sieťach sa určite nájde aj množstvo zákazníkov, ktorí už od vás automobil kúpili. Nezabúdajte, že pre vašu značku sú stále dôležití a v budúcnosti môžu opäť nakúpiť. Zapájajte ich do diskusie, pýtajte sa ich a zaangažujte ich do komunikácie. 

muž sediaci v aute dostáva kľúče od auta

8. Edukujte a vzdelávajte

Cez náučný obsah si dokážete vybudovať silné postavenie a status profesionála, ktorého budú vaši sledovatelia rešpektovať. Ak ukážete, že sa v tom, čo robíte vyznáte, získate si priazeň aj toho najnáročnejšieho publika.

9. Odpovedajte na časté otázky

Ak viete, s čím sa vaša cieľová skupina potýka počas nákupnej cesty, ponúknite im riešenie, ako sa vyhnúť prípadným problémom. Pripravte si odpovede, na ich otázky. Už jednoduchý formát ankiet vám dokáže získať cenné postrehy, ktoré vám pomôžu definovať, čo je pre vašich potenciálnych zákazníkov dôležité.


Pokiaľ chcete svoju komunikáciu na sociálnych sieťach zveriť do rúk profesionálov, neváhajte nás kontaktovať  a prejdeme si všetky možnosti, ktoré pre vás, ako predajcu automobilov máme.






Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia