Rok po spustení nového dizajnu Google Ads mali používatelia možnosť používať buď starý alebo nový dizajn rozhrania Google Ads. Koncom leta bude však nový dizajn povinný pre všetkých desktopových používateľov a starý sa stane definitívne minulosťou.
Inzerentom na Google Networku, ktorí tak ešte neurobili, odporúčame počas leta prepnúť na nový dizajn Google Ads, keďže prechod bude od 30.8. povinný pre všetkých. Vyhnú sa tak zbytočným problémom pri optimalizácii, nastavovaní účtu alebo hľadaní konkrétnych funkcií. V účte pred nejakým časom Google predstavil aj search bar na zjednodušené vyhľadávanie funkcionalít. Pre pohodlný prechod a zbytočné nechcené komplikácie však určite odporúčame vyskúšať nový dizajn v rámci používania Google Ads a vžiť sa s pozmeneným layout-om čím skôr.
Ako vyzerá nový layout (ľavý hlavný stĺpec):
- Kampane (Campaigns): analýza, optimalizácia a správa kampaní.
- Ciele (Goals): definovanie, sledovanie a aktualizácia cieľov konverzií.
- Nástroje (Tools): nástroje na plánovanie, nastavenie ponúk a rozpočtov, odstraňovanie problémov, knižnica podkladov a správa publík.
- Fakturácia (Billing): informácie o výdavkoch a platbách.
- Správca (Admin): správa nastavení tímu, zabezpečenia a účtu.
Čo je teda nové:
- Hlavné menu – organizuje kategórie do 5 blokov.
- Vyhľadávanie – umožňuje rýchly prístup ku konkrétnym nástrojom a nastaveniam.
- Čistejšie používateľské rozhranie – modernejší vzhľad.
Google sľubuje zvýšenie efektivity
Reakcie na nový dizajn sa zhodujú v odporúčaní vyskúšať si nový dizajn pred prechodom čo najviac, aby nenastali zbytočné komplikácie a nedorozumenia spôsobené novým dizajnom bez predošlej skúsenosti, a to u nových aj skúsených používateľoch.
Napriek počiatočnému odporu niektorých používateľov zvyknutých na starý dizajn aktualizované rozhranie sľubuje zlepšenie celkovej používateľskej skúsenosti tým, že nástroje a funkcie budú prístupnejšie. Google vo svojom oficiálnom stanovisku na support.google.com zdôrazňuje, že zmena sa nedotkne existujúcich funkcií a nástrojov, používatelia sa teda nemusia ničoho báť.
Redizajn odráža odhodlanie spoločnosti Google vyvíjať svoju platformu tak, aby vyhovovala potrebám a preferenciám používateľov. Prijatím tejto zmeny sa inzerenti môžu tešiť na prehľadnejšie a intuitívnejšie rozhranie, ktoré zlepší ich schopnosť efektívne spravovať kampane.
Celkovo je nový dizajn služby Google Ads nastavený tak, aby ponúkal výrazné vylepšenia použiteľnosti a efektivity, vďaka čomu je úprava užitočná pre všetkých inzerentov.
Tomáš Bolibruch
V Kremsa Digital pracuje od roku 2023 a má na starosti prípravu, spúšťanie a optimalizáciu PPC kampaní na platformách Google a Meta. Online marketingu a PPC sa full-time venuje už od 2018, predtým ešte čiastočne ako študent a keďže podobne ako ostatné marketingové oblasti aj PPC brandža prechádza každý rok turbolentnými zmenami, tak ho jeho špecializácia neustále baví učiť sa nové veci.