YES TEAM
(Branding & Web Development)
Predstavenie
YES TEAM je slovenská agentúra zameraná na zabezpečenie personálnej podpory na podujatiach – od brigádnikov až po skúsený tím, ktorý zvládne aj najnáročnejšie podujatia. Okrem spolupráce s organizátormi eventov sa zameriava aj na nábor a motiváciu mladých ľudí, ktorí hľadajú flexibilnú prácu, skúsenosti, zážitky a komunitu.
Klient nás oslovil
so zámerom vytvoriť a nastaviť brandovú komunikáciu
a jasný vizuálny komunikačný štýl
ich existujúcej značky, ktorá by mala byť dostatočne silná na to,
aby vedela rovnocenne osloviť dve veľmi rozdielne cieľové skupiny:
- B2B klientov – organizátorov podujatí, ktorí hľadajú spoľahlivý tím,
- B2C cieľovku – energických ľudí, ktorí chcú pracovať na podujatiach, koncertoch, firemných či promo akciách.
Zároveň bolo jasné, že značka potrebuje web, ktorý bude vizuálne výrazný, obsahovo presný a funkčný pre obidve publiká . Naša úloha tak bola komplexná – zadefinovať si personalitu značky a vymyslieť komunikačný koncept, ktorý zafunguje na obe cieľové skupiny a bude možné ho rozvíjať a pracovať s ním dlhodobo.
Výzva
Hoci názov YES TEAM už existoval a klient mal pôvodný web aj logo, celková identita a spôsob komunikácie značky už nezodpovedali novým ambíciám. Potreboval niečo nové – niečo originálne, no zároveň profesionálne, aby sa odlíšili od konkurencie a boli zapamätateľní pre svoju cieľovú skupinu.
Našou hlavnou výzvou bolo:
- rozlíšiť dva komunikačné modely (B2B a B2C),
- vytvoriť jasnú vizuálnu identitu značky, ktorá bude odrážať jej skutočnú osobnosť bez zbytočnej formálnosti,
- navrhnúť a dodať plne funkčný web, ktorý bude nielen pekný, ale hlavne praktický a intuitívny.
RIEŠENIE
-
1Branding & komunikačný koncept
Na základe úvodnej analýzy sme navrhli dva komunikačné modely, ktoré sú postavené na spoločných hodnotách – profesionalita, flexibilita, rýchlosť, inovácie, vzdelávanie a zlepšovanie interných postupov - digitalizácia.
- Prvý model v komunikácii na klienta sme vizualizovali silnou metaforou - predstavoval konkrétne úlohy a chaos na evente, ktorým každý organizátor musí reálne čeliť a my sme ich pomocou grafiky pretavili do príšer (obrovská postava vytvorená zo stoličiek, pohárov, káblov a iného eventového neporiadku.) Táto metafora je hravá, ale zároveň presná – organizátori sa v tom okamžite spoznajú. Takouto grafikou sme dokázali vyvolať silnú emóciu a čo je dôležité - hneď v zápätí nastupuje YES TEAM, ktorý každého takéhoto eventového strašiaka dokáže skrotiť a tým pádom odlahčiť organizátora eventu od povinností a stresu.
- V komunikácii na brigádnikov sme chceli vyzdvihnúť váhu zážitkov, ktoré si okrem bežnej brigády dokáže brigádnik z práce odniesť. Práve preto sme tento benefit pretavili do grafiky aj claimov, ktoré sme potom prispôsobovali jednotlivým podujatiam - festivaly, koncerty, športové podujatia atď.
- Druhý model využíva dichotomickú otázku, kde je na výber iba „ÁNO“ alebo „ÁNO“. Týmto spôsobom zdôrazňuje, že YES TEAM vždy nájde riešenie a nepozná odpoveď „NIE“. Tento koncept je viac textový než vizuálny, no je jednoduchý, okamžite pochopiteľný a vhodný pre obe publiká. Zároveň komunikuje flexibilitu a schopnosť vyriešiť akúkoľvek situáciu a podvedome posilňuje značku „YES TEAM“ – odpoveď je vždy „áno“
Klient mal logo, no vytvorili sme:
- 2 silné brandingové koncepty, ktoré možno použiť i v kombinácii
- Návrhy printových a onlineových materiálov
- Návrh komunikačného mixu
-
2Webdesign & developmentNašou úlohou bolo dodať kompletný web na kľúč:
- UX a obsahovú štruktúru, ktorá reflektuje oba segmenty (B2B aj B2C),
- copywriting - pripraviť texty v súlade s novým brandingom, webdizajn – moderný, vizuálne čistý a zároveň energický, no taktiež aby bol v súlade s novým brandingom,
- kompletný vývoj webu – plne responzívny, s dôrazom na funkčnosť a jednoduchosť.
Výsledný web yesteam.agency spája profesionálnosť, dynamiku, prehľadnosť a energiu – presne to, čo značka YES TEAM potrebuje komunikovať smerom k svojim partnerom aj brigádnikom.
VÝSLEDKY A BUDÚCNOSŤ
Značka YES TEAM je dnes pripravená aktívne pôsobiť na trhu a oslovovať obidve cieľové skupiny. Nový branding aj web jej dávajú silný základ pre rast, spolupráce a nové nábory.
- Web je spustený a nový branding sa aktívne používa v každodennej komunikácii.
- Identita značky je vizuálne konzistentná, rozpoznateľná a ľahko aplikovateľná na ďalšie formáty (sociálne siete, bannery, merch…).
- Značka sa vďaka svojmu originálnemu brandingu odlišuje od konkurencie a pôsobí profesionálne.
Tomáš Kizak
5/5
,,Kremsa Digital nám na začiatku pripravili komunikačnú stratégiu, následne sme sa pustili do tvorby nového webu. Celý proces prebiehal podľa zadania a výsledkom sme boli spokojní, môžem len odporučiť. V spolupráci pokračujeme ďalej :) “
SUMARIZÁCIA
YES TEAM je projekt, kde sme dokázali, že aj „malá agentúra na brigádnikov“ môže mať veľkú značku s jasným hlasom a silným vizuálom. Naša spolupráca so značkou od tvorby brandingu až po odovzdanie webu bola príkladom efektívneho a dôverného partnerstva.
Výsledkom je značka, ktorá vie zaujať na prvý pohľad a získať si priazeň ešte pred prvým stretnutím.
Sme radi, že sme mohli byť pri refreshi značky YES TEAM a tešíme sa, kam sa tento dynamický projekt ešte posunie.
