Kremsa Digital

Instagram manuál II.
Ako založiť firemný účet

20.05.2018

V minulej časti nášho Instagram manuálu sme si ukázali trochu z histórie a štatistík tejto nesmierne populárnej sociálnej siete a povedali sme si, prečo je pre dnes Instagram povinnou jazdou pre väčšinu firiem a podnikateľov. V tejto druhej časti to vezmeme pre zmenu z trochu praktickejšieho uhla.

Biznisový mód Instagramu funguje v mnohých ohľadoch inak ako ten facebookový. Ak ste zvyknutý na skupiny a fanpage, na Instagrame ich nehľadajte. Instagram ponúka priamo možnosť prepnúť si formát profilu z osobného na firemný. Práca s ním sa od práce s vašim osobným účtom príliš nelíši, čo však dostanete naviac je, samozrejme, možnosť platenej propagácie svojich príspevkov a prehľadné štatistiky, ktoré sa vám vo firemnom účte sprístupnia.

Má to význam?

Povedzme si hneď v úvode, či má vôbec význam firemný profil na Instagrame riešiť. Odpoveď nemusí byť úplne jednoznačná. Pokiaľ máte firemnú stránku na Facebooku, vďaka jeho prepojeniu s Instagramom (keďže ide prakticky o tú istú spoločnosť) môžete reklamné príspevky na Instagram spravovať aj z Facebook Ads Managera. Ak vás napadlo, že svoj malý biznis si na Instagrame môžete riešiť aj ako osobný profil, máte v tomto prípade výhodu vyššieho organického dosahu vašich príspevkov – to znamená, že ak sa prepnete na firmu, algoritmus Instagramu vás už ostatným užívateľom nemusí zobrazovať tak často. Jednoducho vás chce donútiť platiť. Výhody firemného profilu vzrastú na význame, pokiaľ vás už sleduje 10 000 a viac followerov a chcete Instagram využiť naplno – vtedy už môže byť pre vás výhodnejšie spravovať si reklamy a sledovať štatistiky priamo na Instagrame. Firemný profil vám povolí aj niektoré ďalšie chuťovky, napríklad zobrazí tlačidlo Kontaktovať či sprístupní reklamu s klikateľnými linkami v Instagram Stories, ktoré sú dnes v online reklame horúcim trendom. Je na zvážení každého, či mu tieto vychytávky stoja za prípadný pokles organického dosahu.

Stiahnite si Instagram aplikáciu

Ako bolo povedané v predchádzajúcom blogu, Instagram je primárne mobile-only nástroj, takže taste svoj smartfón a ťukajte na svoj app store. Preklep pri písaní kľúčového slova Instagram do vyhľadávania je jediná príležitosť, kde môžete urobiť chybu. Inštalácia Instagramu funguje celkom predvídateľne a intuitívne. 🙂

Zaregistrujte sa

Po spustení vám Instagram ponúkne registráciu cez vaše Facebook konto a registráciu e-mailom alebo telefónnym číslom.

Instagram registrácia

Pri registrácii máte na výber niekoľko možností.

Registrácia cez e-mail zahŕňa klasický postup, v ktorom vám do mailovej schránky príde potvrdzovací mail. Pozor, pokiaľ ho potvrdzujete z iného zariadenia, musíte sa na tomto zariadení tiež prihlásiť do svojho Instagram účtu.

My však odporúčame však registráciu pomocou facebookového profilu. Tá má tú výhodu, že Instagram bude vedieť z Facebooku natiahnuť zoznam vašich priateľov a vy si tak zjednodušíte interakciu s nimi. Samozrejme, na zariadení musíte byť zároveň prihlásený do svojho facebookového konta.

Následne si registrácia od vás vypýta meno, heslo a používateľské meno. Všetky tieto náležitosti môžete neskôr v profile zmeniť na pár klikov. Kým meno funguje iba ako názov profilu (figuruje v profile vedľa popisu), používateľské meno funguje ako prihlasovací údaj a tiež ako váš trademark – bude sa totiž zobrazovať v záhlaví profilu, pri príspevkoch, a tiež vás podľa neho budú môcť vyhľadávať ostatní používatelia Instagramu.

Instagram registrácia screen

Instagram si od vás vypýta prihlasovacie údaje.

Keďže chceme prezentovať firmu, musíme v oboch prípadoch zvoliť jasné, stručné a zapamätateľné pomenovanie, v ideálnom prípade budú vaše meno a používateľské meno rovnaké. Výhodou je, ak si tvoríte alebo už máte vytvorený brand, vtedy sú vaše údaje jasné. Hlavne žiadne nicky typu ivka832 a vase_najlacnejsie_zahradne_bazeny_a_bazenove_prislusenstvo. Na rozdiel od názvu facebookových fanpage a osobných profilov si instagramové údaje môžete kedykoľvek ľahko zmeniť, no treba tiež podotknúť, že pričastým zmenám profilového mena sa treba radšej vyhnúť. Pre vašich followerov bude jednak ťažšie zapamätať si vás, či otagovať váš profil.

Profilovka

Klasika, sem ide v drvivej väčšine prípadov logo. Ak predávate konkrétny produkt, do úvahy prichádza aj produktová fotka, ak ste freelancer alebo si tvoríte ako podnikateľ svoj osobný brand, je povolená aj vaša fotka. Široký úsmev. A mávať. 🙂 Profilovku si môžete nahrať z uložených fotiek, môžete ju tiež priamo odfotiť. Ťažko dopredu odhadovať, ktorá z možností logo vs. produkt vs. osobná fotka bude pre vás tá správna, naviesť vás môže intuícia alebo inšpirácia od konkurencie. Profilovú fotku možno, samozrejme, tiež kedykoľvek operatívne meniť.

Instagram - Zmena údajov screen

Všetky údaje a profilovú fotku zmeníte po kliknutí na tlačidlo Upraviť profil.

Instagram - registrácia - uloženie údajov screen

Uložte si prihlasovacie údaje, pokiaľ chcete ostať prihlásený na vašom zariadení.

Popis

150 znakov, ktoré využívajte s rozvahou – je to v podstate váš prvý slovný kontakt s potenciálnym zákazníkom. Kolónku Biografické údaje (alebo Bio) nájdete kliknutím na profil (opäť panáčik vpravo dole) a na tlačidlo Upraviť profil. Je to zároveň jediné miesto, kam sa dá na Instagrame umiestniť klikateľný link, preto určite nevynechajte odkaz na vašu webstránku. Návštevníkom v skratke povedzte, čomu sa venujete, o čom bude váš instagramový profil, aké fotky tu followeri budú môcť nájsť. Ak máte úderný slogan alebo nejaké základné motto vášho biznisu, ktoré by mohlo ľudí motivovať ku kliknutiu na Follow, toto je tá správna kolónka. Viac textu na Instagrame prakticky nebudete potrebovať.

Prepíname sa do biznis módu a spájame sa s Facebookom

Máme profil, ktorý je zatiaľ v kategórii osobných. Keďže marketing na Instagrame a Facebooku sú, ako sme už spomenuli, úzko prepojené, pri prepínaní na firemný účet vás Instagram vyzve práve na odsúhlasenie prepojenia s vašou firemnou fanpage na Facebooku, ktorej musíte byť správcom.

Takže: prejdite na svoj účet (ikonka panáčika vpravo dole) a kliknite na ikonu troch bodiek v pravom hornom rohu. Vo vyrolovanej ponuke nájdete položku Prechod na firemný účet. Aplikácia si následne vypýta prihlásenie do vášho Facebook konta a ponúkne vám na výber z vami spravovaných FB fanpages.

Instagram business mode - screen

Možnosť Prechod na firemný účet nájdete v Nastaveniach.

Máte tiež možnosť preskočiť tento krok – Instagram vás vyzve zaradiť svoj biznis do kategórie a podkategórie a ponechá vám možnosť prepojiť si Instagram s facebookovou stránkou dodatočne.

Instagram - prepojenie s Facebookom - screen

Prepojenie s Facebookom môžete tiež dočasne preskočiť.

Odkliknutím prepojenia povolíte Instagramu prístup, z vašej FB fanpage si tak načíta aj kontaktné údaje. Nezabudnite ich preto skontrolovať a prípadne doplniť, opäť v položke Účet => Upraviť profil.

Hotovo. Máte firemný Instagram. V profile sa vám objavila poznámka, že ide o firmu (zobrazí sa tu predmet vášho podnikania), pribudlo tlačidlo “Propagovať”, zobrazili sa vaše kontaktné údaje. Môžete veselo promovať.

V ďalšej časti nášho manuálu si povieme o tom, ako by mala vyzerať firemná komunikácia a content na Instagrame. Stay tuned! 🙂








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia