Kremsa Digital

Instagram manuál VI.
Najčastejšie chyby,
ktorým je lepšie sa vyhnúť

26.08.2018

V predchádzajúcich častiach nášho Instagram manuálu sme si do detailov rozobrali najrôznejšie “best practices”, ktoré vám a vášmu biznisu pomôžu k úspechu na tejto sociálnej sieti. Dnes sa na to pozrieme z trochu iného uhla – rozoberieme si najčastejšie chyby, ktoré robí mnoho ašpirantov na instagramový úspech. Vyhnite sa im a vaša instagramová hviezda porastie rýchlosťou svetla. 🙂

Fádne a nekvalitné príspevky

Boring Instagram Posts

Ide o ten najzásadnejší problém, ktorého sa na Instagrame môžete dopustiť. Ako sme v manuáli písali niekoľkokrát, Instagram je sociálna sieť, ktorá je zameraná výhradne na vizuál. A ten musí byť tip-top. Dieru do instagramového sveta nespravíte s rozmazanými, tmavými fotkami s nízkym rozlíšením, na ktorých sa budú črtať nejasné obrysy niečoho, čo ani nebude možné identifikovať. Nechcete vyzerať ako amatéri, chcete reprezentovať. Dajte si záležať a followerom ponúknite pestrý, záživný a originálny obsah. Snaha sa oplatí. Nezabúdajte, že vaše fotky a videá sú vaším komunikačným médiom. Konverzujte so svojími followermi na úrovni. Očarte ich farbami, nápadom, atmosférou. A zopakujte.

Nepravidelné pridávanie príspevkov

Komunikácia na Instagrame nie je záležitosťou na jeden deň. Ani na mesiac. Ak prispievate na svoju stenu raz za tri týždne, nečakajte, že si vás ľudia zapamätajú – a ani, že od vás nakúpia. Vyčleňte si na Instagram čas a venujte sa mu pravidelne aspoň 2-3x do týždňa.

Príliš veľa príspevkov

Kde začínajú hranice spamu? Na Instagrame ťažko povedať. Toto sociálne médium a jeho používatelia znesú aj niekoľko vašich príspevkov denne (pod podmienkou, že budú kvalitné a originálne), desať nových postov každú hodinu ich však už môže znechutiť. Nájdite si rovnováhu. Ak máte čo povedať, pokojne followerov o sebe informujte aj niekoľkokrát za deň. Ale s rozumom.

Prispievanie v nesprávny čas

Watching the Time for Instagram

Nečakajte extra vysoké čísla v štatistikách, pokiaľ vaše príspevky v 99 % prípadov pribúdajú o polnoci. Sociálne siete vo všeobecnosti zažívajú vrcholy návštevnosti v raňajších hodinách okolo 9.00 a potom opäť až predvečerom, cca o 17.00. Tieto časy sa môžu jemne líšiť podľa vašej cieľovej skupiny, jej záujmov a zvykov – to si môžete ľahko overiť vo vašom firemnom účte v štatistikách na karte Publikum. Ak si podľa modrých stĺpcov prispôsobíte svoj rozvrh príspevkov, percentá vám zaručene porastú.

Žiadne informácie v Bio

Kolónka Bio vo vašom profile je dôležitým kontaktom s vašimi potenciálnymi followermi a zákazníkmi. Zároveň je to jediné miesto, kde je možné pridať klikateľný link. Preto ho určite nevynechajte. Informujte návštevníkov, čomu sa venujete, o čom je váš profil a aké príspevky na ňom môžu očakávať. Umiestniť sem môžete svoj slogan alebo motto. Hlavne túto kolónku nenechávajte prázdnu.

Žiadne hashtagy

Hashatg for InstagramHashtagy sú vynikajúcim spôsobom, ako sa na Instagrame zviditeľniť. Heslá označené hashtagom (#) fungujú ako kľúčové slová, ktoré by mali charakterizovať jednak vás ako firmu, jednak konkrétny príspevok. Podľa hashtagov sa vaše príspevky budú zobrazovať vo vyhľadávaní. Ak napríklad predávate bežecké topánky, hashtag #running vás môže dostať do povedomia používateľov, ktorí sa zaujímajú o bežecké aktivity. Zároveň je vhodné si určiť jeden konkrétny a nezameniteľný hashtag, ktorý bude charakteristický len pre váš biznis – môže to byť názov firmy, produktu, brandu. Umožníte tak followerom rýchlejší prístup k vám a vašim príspevkom.

Príliš veľa hashtagov

Opačný extrém – niektoré profily to s mriežkami skutočne preháňajú. Je fajn si v nich zachovať balans. Dobrým štandardom je použiť 2-3 hlavné hashtagy a 6-8 vedľajších, ktoré od tých hlavných “vybodkujete”. Používateľovi sú tak vedľajšie hashtagy v prvom momente skryté (rozumej zbytočne ho neotravujú) a ak je na ne zvedavý, musí si ich rozkliknúť. Desať a viac nakopených hashtagov pod príspevkom už bude nápadne pripomínať spam.

Nulová komunikácia

Možno vám na instagramovom profile nevznikajú diskusie hodné NRSR, ako ste zvyknutý z Facebooku. Na vypisovanie dlhočizných filozofických traktátov a naťahovanie sa s hejtermi skutočne máme iné sociálne siete, no ani komunikáciu na Instagrame by ste nemali úplne zanedbávať. Moderovať komentáre a odpovedať fanúšikom na ich otázky je základnou otázkou slušnosti značky či biznisu. Nepodceňte to.

Kupovanie followerov

Buying Instagram followers

Kupovať si fanúšikov sa neodporúča na žiadnej sociálnej sieti. Tým menej na Instagrame. Možno vás niekto bude nahovárať na tisícky nových followerov za pár eur, no bežný používateľ vás odhalí extrémne rýchlo. Ak máte 20k followerov, no na príspevky vám z nich zareagujú nanajvýš dvaja, potenciálny klient vás v tom lepšom prípade vyhodnotí ako fake profil, v tom horšom ako podvodníka. Nekupujte si followerov. Nikdy.

Ignorovanie Instagram Stories

Ešte nevyužívate “storky” na svoju propagáciu? Hrubá chyba. O tom, čo sú Instagram Stories a prečo sú v súčasnosti na vrchole svojej popularity (a viac-menej teda aj marketingovej efektívnosti) sme podrobnejšie písali v tomto článku. Takže šup-šup do Stories, skutočne sa oplatia.

Ignorovanie Instagramu

Váš biznis naozaj ešte nemá instagramový profil? A na čo čakáte? 😛

Máte aj vy svoje tajné tipy, čomu sa na Instagrame bez výnimky vyhýbate? Podeľte sa s nami v komentároch.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia