Kremsa Digital

Vložte reklamu priamo do live streamu. Streameri sú noví influenceri

06.02.2019

Nový formát reklamy priamo v live streame prináša klientovi impresie, ktoré sa doručujú vďaka sledovanosti naživo vo videách streamerov. Prezentujte sa na platforme Twitch, ktorá má 15 miliónov denných užívateľov, zatiaľ čo Youtube má cez 30 miliónov aktívnych denných užívateľov. V našej digitálnej agentúre sme vyvinuli nástroj, ktorý umožňuje vkladať reklamu od klienta priamo do živého vysielania streamera na platforme Twitch. Twitch.tv je služba, ktorá umožňuje streamovať živé videá a hry cez internet. Od roku 2011, kedy bola táto platforma založená, zarobila už milióny dolárov a na popularite stále rastie.

Aké jednoduché to v realite je, nám objasní v rozhovore produktový manažér Viktor Doletina.

Prečo práve Twitch?

Ide o nové médium, zamerané na živé videá, denne ich sleduje 15 miliónov aktívnych užívateľov. Jeden užívateľ predstavuje jedného človeka. Všetko, čo sa deje na obrazovke streamera, vrátane reklamy, každý sledovateľ vidí. Keď umiestnime reklamu priamo do živého vysielania streamera, diváci ju vnímajú. Žiaden AdBlock nefunguje. Na Twitchi reklama síce je, ale dá sa vypnúť. U nás sa blokovať nedá, pretože sa taká situácia stať nemôže. Takže 100% užívateľov, ktorí sledujú stream, vidia zároveň aj reklamu. Viac o Twitchi si môžete prečítať tu.

Koľko trvá vysielanie reklamy v live streame?

Klasický formát reklamy, ktorý sa najviac využíva, je 30-sekundové video. Dá sa spraviť aj v inej dĺžke: 15, 45 alebo 60 sekúnd. Záleží od požiadaviek klienta. Okrem video formátu  tiež podporujeme bannery a transparentne obrázky.

Ako často sa reklama opakuje?

Frekvenciu vysielania reklamy nastavujeme my podľa požiadaviek klienta. Streamer frekvenciu vyžaduje takisto.

Čo potrebujeme od klienta, aby sme mu mohli reklamu vysielať?

Klient dodá video, prípadne doplňujúci content, ktorý vieme umiestniť do live chatu. Vymysleli sme systém, kedy sa počas vysielania reklamy sa spustí v chate copy message. Text copy  message dodá klient aj s click through link-om. Následne sa prehráva reklama od klienta a v polovici sa zobrazí správa s odkazom, kam majú kliknúť.

Aké segmenty pripadajú do úvahy?

Zmysel to má pre globálne aj lokálne značky, pre firmy, ktoré chcú reklamou zasiahnuť predovšetkým mladšiu generáciu. Diváci majú väčšinou blokované vysielanie reklám. Reklamu konkrétnych firiem dokážeme zacieliť podľa požiadaviek – napríklad reklamu pre slovenskú firmu bude vysielať len slovenský streamer.

Čo má záujemca o vysielanie reklamy urobiť?

Osloví nás. Vysvetlíme, ako to celé funguje. Dohodneme napríklad 5 slovenských streamerov, čo budeme vysielať, klient dodá video. Mal by dodať presný formát, inštrukcie, čo k tomu potrebujeme, aby sme mohli reklamu vysielať a my sa mu o všetko ostatné postaráme. Okrem vysielania dodávame klientovi report na týždennej báze alebo podľa potreby. V reporte je uvedené, ktorý streamer koľko a čo vysielal, akú hru hral, koľko videní vygeneroval. Všetky videnia sa postupne sčítavajú. Teraz vymýšľame systém, v ktorom budeme presne vidieť aj geolokácie divákov. O to sa postarajú naši šikovní developeri. Budeme vedieť povedať, že 500 ľudí sledovalo reklamu zo Slovenska, 1000 z Čiech a podobne. Na Slovensku máme približne do stovky relevantných streamerov.

Počet videní sa vopred dohodne?

Áno, pomocou CPM, čiže klient hradí poplatok za 1000 videní. Keď ide reklama v 3-minútovom intervale, vysiela sa asi 20x za hodinu.

Rozhoduje aj prime time?

Ten sa v tomto prípade odvíja od podľa počtu divákov. Akonáhle začne streamovať, púšťa sa reklama. Streamer je vopred dohodnutý a my ho monitorujeme. Predtým, než začne kampaň, má klient vopred dohodnutý určitý počet impresií. Klient si napríklad objedná milión impresií, my mu ich dodáme a následne vyúčtujeme. Takto to funguje.

Môže sa stať, že firma namieta, že nechce konkrétneho streamera?

Môže, ale vo väčšine prípadov na to nemá dôvod, keď má slušný content. To vieme zaručiť a ručí za to aj Twitch, lebo má prísne dané pravidlá. Žiadne nevhodné obsahy nie sú povolené.

Ako funguje náš nástroj Hitscout, ktorý sme vyvinuli?

Klient nám dodá materiál a následne sa nemusí starať už o nič, dostáva od nás iba reporty. Predpokladá sa, že na streame vidí obsah asi 90% práve aktívnych užívateľov. Tiež rozhoduje kvalita videa, čím je kvalitnejšie, tým vyššie CTR dosahuje. Malo by byť zaujímavé aj technicky dobre spracované. Cieľová skupina sú mladší ľudia, čo predstavuje vekovú kategóriu od 14 do 36 rokov.

Táto kampaň, ktorá na prvý pohľad nemá nič spoločné s gamingom, vygenerovala päťnásobne vyšší CTR ako ostatné kampane a to len vďaka kvalitne spracovanému pútavému videu a copy message v chate.

Tu je príklad reklamy od klienta Harley Davidson.

http://main.hitscout.com/media/ezgif-3-b5c9fc71c5.mp4

Aké úspechy sme dosiaľ zaznamenali?

Skúsenosti máme naozaj s veľkými značkami, ako napríklad:

Toyota,Harley Davidson, New Balance, Turtle Beach, Bose.

Pokiaľ aj vy máte záujem o nastavenie takejto kampane na novej platforme, ktorá zaznamenáva čoraz väčšiu sledovanosť, denne až 15 miliónov aktívnych užívateľov, sme tu pre vás.

https://www.kremsa.sk/kontakt/








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia