Kremsa Digital

Empatický marketing. Objavte jeho silu!

20.05.2021

Počuli ste už o marketingu, založenom na empatii? Aké kroky vedú k empatickejšiemu prístupu, k pochopeniu motivácie zákazníkov a k vytváraniu hlbších emocionálnych spojení? Čítajte ďalej, dozviete sa, že môžete urobiť pre vašich zákazníkov viac, ako len predložiť čísla, tabuľky, grafické návrhy a kampane. Empatický marketing zahŕňa aj iné zručnosti a schopnosti. 

K dispozícii máte viac kanálov, obsahu a technológií, ako môžete osloviť potenciálnych zákazníkov. Ale vzájomné prepojenie a budovanie dôvery s klientom nie je iba o pragmatických argumentoch. Touto témou sa zaoberáme už dlhšie, pátrame, prečo je to tak. Empatiu buď máte alebo ju nemáte. Empatický človek dokonca ani nemsí vedieť, čo je to empatia. Má to vo svojej genetickej výbave

Čo potrebuje publikum?

Možno aj viete, že vaše publikum potrebuje to, čo ponúkate. Ale vaše energie sa akosi nespájajú. Vyskúšali ste už všetko: odporúčania odborníkov, osvedčené postupy, najnovšie nástroje a automatizáciu. Ale narazili ste na stenu a výsledky sa nedostavili. A to môže byť veľmi frustrujúce.

Okrem empatie sa vám určite zíde aj dobrá stratégia. Ale nie hocijaká. Mala by vychádzať z najnovších trendov. Prečítajte si o nich viac

Ako konvertovať viac zákazníkov?

Je to empatia. Treba ísť nad rámec marketingu založeného na racionálnej logike, aby ste pochopili, ako sa cítia vaši zákazníci. 

Tu je dôvod, prečo:

Známy neurológ Antonio Damasio uviedol: „Nemyslíme si, že stroje cítia. To iba my cítime, že myslia.“

Damasio zistil, že každé ľudské rozhodnutie závisí od emócií. Doslova každé jedno. Každé jedno rozhodnutie robíme somaticky. Inými slovami – cítime každé rozhodnutie. Takže áno, ide o emócie. A preto sa pred konverziou musíte zamerať na emocionálne spojenie.

Preto musíte lepšie porozumieť emocionálnym motívom vášho zákazníka, aby ste vedeli, čo potrebujú na každom kroku svojej road mapy. 

Empatia je viac ako len soft skill. Je to účinný nástroj na pochopenie motivácie zákazníkov a na dosiahnutie lepších výsledkov. Je to talent, dar, niečo, čo sa nedá naučiť zo dňa na deň.

Stop náhodným marketingovým aktivitám

Vedeli ste, že iba 20% obchodníkov môže predvídať ďalšie kroky pre svojich zákazníkov?

Forrester Consulting zistil, že 65% marketérov sa snaží využívať emocionálny marketing, aby zlepšili interakcie zákazníka.

Ukončite frustráciu z budovania jednej kampane za druhou v nádeji, že niečo (alebo čokoľvek) bude fungovať. Nebude. 

Ako na to?

Marketing založený na empatii je o tom, že sa vžijete do kože zákazníkov, aby ste pochopili ich skúsenosti a ako im môžete lepšie pomôcť dosiahnuť to, čo chcú. Nechcete myslieť ako zákazník. Chcete sa ním na chvíľu stať.

Už sa treba konečne posunúť od myslenia zameraného na marketing k mysleniu zameranému na zákazníka a hovoriť o motiváciách zákazníkov z ich pohľadu.

Empatický marketing je založený na nasledujúcich myšlienkach:

  • Vcítite sa do skúseností zákazníkov a vstúpte do ich sveta, aby ste im porozumeli
  • Myslite ako vaši klienti, keď sa chystajú problém vyriešiť, a objavte všetky kroky, ktoré môžu oni sami podniknúť na jeho vyriešenie.
  • Hľadajte spôsoby, ako môžete pomôcť zákazníkom zlepšiť ich život.
  • Dajte zákazníkom to, čo chcú vďaka pochopeniu toho, čo ich motivuje.
  • Pomôžte klientom identifikovať a vyriešiť ich problémy.
  • Ponúknite zákazníkom obsah a odborné znalosti.
  • Starajte sa o zamestnancov, ktorí majú priamy kontakt so zákazníkmi. Pošlite ich na komunikačné školenie, workshopy alebo prednášky. Investovať do ľudí sa oplatí.

Radi vám pomôžeme nájsť to správne pre vašich zákazníkov. Napíšte nám na office_sk@kremsa.com








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia