Kremsa Digital

Ako zostať aktívny na sociálnych sieťach počas leta: Tipy a stratégie

10.07.2024

Leto, slnko, relax, days off, dovolenky…a sociálne siete! Lebo algoritmus je neúprosný, a aj keď si vaše publikum môže oddýchnuť, vy nie. Pre firmy je kľúčové zostať aktívny na sociálnych médiách aj počas „uhorkovej” lenivej sezóny.

V tomto blogu vám prinášame niekoľko tipov, ako udržať sociálne siete živé a pútavé aj počas letných mesiacov. Ich implementovanie vám možno zaistí, že aj keď si budete vychutnávať letné grilovačky, obľúbené drinky a čas s rodinou či priateľmi, budú mať aj vaše sociálne siete stále dostatočnú návštevnosť a váš e-shop predaje.

1. Buďte o krok dopredu

Tip: Vytvorte si letný content kalendár

Jedným z najlepších spôsobov, ako zabezpečiť, aby vaše sociálne médiá zostali aktívne, je naplánovať si obsah vopred. Vytvorte si content kalendár a predpripravte svoje letné príspevky. To vám pomôže udržať si poriadok a zaistí stály tok obsahu, aj keď ste na dovolenke. Zahrňte zmes príspevkov, ako sú carousely, videá, infografiky a blogy.

2. Využite sezónne témy

Tip: Osvojte si letné témy a trendy

Leto ponúka množstvo tém, s ktorými sa dá vyhrať, od tipov na dovolenku a outdoorových aktivít až po letné recepty a módu. Prispôsobte svoj obsah tak, aby odrážal tieto témy. Ak ste napríklad módna značka, vytvorte príspevky o letných šatníkoch. Ak ste v potravinárskom priemysle, podeľte sa o osviežujúce letné recepty. Ak ste automobilka, zazdieľajte tipy, ako sa zbaliť na rodinnú dovolenku, pekné trasy či odpočívadlá. Ak svoj obsah zosúladíte so sezónou, stane sa pre vaše publikum príbuznejším a pútavejším.

Marketingové tipy a stratégie na sociálne siete3. Plánovanie príspevkov

Tip: Použite nástroje plánovania

Využite svoj obľúbený nástroj na plánovanie príspevkov na sociálne siete. Dnes ich je už skutočne veľa, môžete použiť Planable, Kontentino, Buffer, Later či všestrannú Canvu. Vďaka nim si môžete príspevky naplánovať vopred a zabezpečiť tak, aby vaše sociálne médiá zostali aktívne, aj keď vy nebudete. Je to mimoriadne užitočné najmä na udržanie konzistentnosti a zabezpečenie vašej online prítomnosti bez toho, aby ste museli byť neustále reálne online.

4. Zapojte svoje publikum

Tip: Zostaňte pohotoví a interaktívni

Zatiaľ čo automatické príspevky môžu udržať vaše sociálne médiá aktívne, skutočné zapojenie si vyžaduje ľudský dotyk. Nájdite si čas na interakciu s publikom odpovedaním na komentáre, správy a prezdieľaním označení. To vám pomôže udržať osobné spojenie a ukáže vašim sledovateľom, že si ceníte ich interakciu.

5. Usporiadajte súťaže s darčekmi

Tip: Usporiadajte súťaže s letnou tematikou

Súťaže a darčeky sú skvelým spôsobom, ako zvýšiť angažovanosť a prilákať nových sledovateľov. Vytvárajte súťaže s letnou tematikou, ktoré podporujú účasť používateľov. Požiadajte napríklad svojich sledovateľov, aby zdieľali svoje najlepšie letné fotografie pomocou konkrétneho hashtagu a ponúknite cenu za najlepší príspevok. To nielenže udrží vaše publikum v kontakte, ale tiež vytvorí obsah vytvorený používateľmi, ktorý môžete následne zdieľať.

6. Spolupracujte s influencermi

Tip: Nájdite influencera, s ktorým rezonujete

Leto je skvelý čas na spoluprácu s influencermi, ktorí sú v súlade s vašou značkou. Influenceri vám môžu pomôcť osloviť širšie publikum a dodať vášmu obsahu novú fresh perspektívu. Spojte sa s nimi pri recenziách produktov či launchovaní letných limitiek.

Nezabudnite aj na správne nastavenie kampane. Ak neviete, ako na performance marketing, dajte nám vedieť.

7. Zdieľajte obsah vytvorený používateľmi

Tip: Predstavte obsah svojho publika

Obsah generovaný používateľmi (UGC) je účinný spôsob, ako udržať vaše sociálne médiá živé. Povzbudzujte svojich sledovateľov, aby sa podelili o svoje skúsenosti s vašimi produktmi alebo službami a označili vašu značku vo svojich príspevkoch, ktoré potom ľahko môžete prezdieľať. UGC vám poskytuje nielen nový obsah, ale tiež buduje komunitu a dôveru medzi vašimi sledovateľmi.

8. Využite príbehy a živé funkcie

Tip: Vysielajte naživo a používajte príbehy

Platformy sociálnych médií ponúkajú príbehy a live vysielania, ktoré sú ideálne pre letný obsah. Zdieľajte pohľady zo zákulisia, živé aktualizácie z udalostí alebo improvizované relácie otázok a odpovedí. Príbehy a živé videá sú pútavé a môžu vytvárať pocit naliehavosti a povzbudzovať sledovateľov k interakcii v reálnom čase.

9. Repostujte content

Tip: Znovu použite a recyklujte populárny obsah z minulosti

Neváhajte znova uverejniť obsah, ktorý je síce z minulých rokov, ale zostáva relevantný. Pozrite sa späť na svoje najvýkonnejšie príspevky z predchádzajúcich letných období a prezdieľajte ich. To vám môže ušetriť čas a námahu a zároveň poskytnúť hodnotu pre vaše publikum.

10. Monitorujte trendy a analýzy

Tip: Zostaňte informovaní a prispôsobte sa

Sledujte trendy na sociálnych sieťach a sledujte aj svoje štatistiky. Pochopenie toho, čo funguje a čo nie, vám pomôže vylepšiť vašu stratégiu. Pomocou štatistík upravte svoj obsah a časy uverejňovania, aby ste maximalizovali zapojenie svojho publika.

Ak by ste v tejto oblasti potrebovali pomôcť, obráťte sa rovno na nás už dnes.

Nechajte svoje sociálne siete počas leta žiariť

Nič však nepreháňajte. Nech je to hlavne hravé, light a zábavné.

Implementáciou našich tipov môžete zabezpečiť, že vaše úsilie v oblasti sociálnych médií počas leta neupadne do úzadia a vaša značka bude pre vaše publikum v centre pozornosti aj počas toho najuvoľnenejšieho obdobia v roku. Kombinujte plánovanie s kreativitou a využite sezónne témy, interakciu s publikom a spolupráce.
Happy posting a krásne leto!

Ak vás však správa sociálnych sietí nebaví a chceli by ste svoj čas venovať radšej nejakej inej aktivite, dajte nám vedieť a my vás od dennodennej prípravy a komunikácie odbremeníme!








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia