Kremsa Digital

Ako zväčšiť menší biznis vďaka sociálnym sieťam

15.05.2020

Máte malý biznis? Aj vy môžete využívať benefity sociálnych sietí. Posilníte pozíciu na trhu, získate prístup na rôzne trhy, nájdete nových klientov, môžete poskytovať informácie o vašich produktoch. Ako sa dá využiť marketing na sociálnych sieťach aj v prípade malých firiem či jednotlivcov? Dozviete sa nižšie.

Sociálne siete pomáhajú malým podnikateľom a poskytujú príležitosti, ktoré boli predtým vyhradené len (alebo prevažne) pre veľké korporácie. Možno to bude znieť trochu desivo, ale už ste v tejto dobe počuli o tom, že malí podnikatelia zažívajú mierny pokles aktivity na sociálnych sieťach

Sociálne médiá sprístupňujú zložité obchodné procesy aj malým podnikateľom, poskytujú priamy prístup k prieskumu trhu a otvárajú brány ku svetovým trhom. Ak aj vy patríte k tým, čo rozbiehajú, plánujú alebo už prevádzkujú menší biznis, pozrite sa na výhody sociálnych sietí práve v tomto náročnom období:

Marketingové výhody sociálnych médií

Sociálne siete posilňujú váš marketing a spájajú vás vďaka priamemu kontaktu s koncovými užívateľmi. Môžete ich osloviť, môžete s nimi komunikovať a zároveň získať od nich spätnú väzbu. Získate prehľad o publiku, ktoré vám pomôže vytvoriť efektívny marketingový plán na sociálnych sieťach.

1. Vybudujte si komunitu

Sociálne médiá spájajú ľudí prostredníctvom priamych vzťahov. Je pre nich príznačná práve interakcia. Vaša prítomnosť a aktivita na sociálnych sieťach vytvára komunitu užívateľov okolo vašej značky alebo vašich produktov. A táto komunita môže vytvárať užívateľom generovaný obsah a vplyvných ambasádrov vašej značky.

Ľudia veria odporúčaniu od ľudí, ktorých poznajú. Robí tak cca 83% ľudí. Pri reklame v televízii je táto miera oveľa nižšia, len 63% a online reklama bez akéhokoľvek odporúčania cca 48%.

Ústna reklama, po nemecky príznačnejší názov “Mundwerbung”, je teda omnoho silnejšia ako obyčajná platená reklama a oveľa ľahšie sa aplikuje prostredníctvom sociálnych médií. Vaša firma môže využiť práve formu komunikácie na sociálnych sieťach medzi ľuďmi, ktorí vás tam vidia, počúvajú, sledujú alebo od vás niekedy nakúpili. Nevadí, že ste malí. Sociálne siete sú tu pre všetkých.

Na využívanie týchto výhod nepotrebujete obrovskú a plnohodnotnú stratégiu. Stačí málo. Na vašej fanpage sa môžete opýtať napríklad: „Čo si myslíte o našom produkte?“ alebo „Váš názor je pre nás dôležitý. Ako vnímate náš produkt?“

2. Content marketing

Sociálne médiá existovali niekoľko rokov predtým, ako sa pred desiatimi rokmi objavili prvé koncepty content marketingu a iných foriem online marketingu. Obe sú založené na vyhľadávacom systéme a sociálnych médiách.

Pri content marketingu sa zamerajte na vytvorenie zaujímavého obsahu, ktorý rezonuje s cieľovým publikom. Zvyšuje informovanosť a zapája užívateľov. Akým chybám sa treba ale určite vyhnúť? Odpovede nájdete v našom blogu

Súčasný marketing považuje túto angažovanosť za prvý krok na ceste k užívateľovi, ktorá ho pritiahne k vašej komerčnej ponuke. Túto hodnotu má predovšetkým relevantný obsah a skúsenosti. Sociálne siete sú kľúčovým prvkom v obsahovom marketingu a umožňujú predávať priamo vášmu publiku a často aj bez platenej reklamy.

3. Značka

Vaša značka a reputácia bude na trhu stabilne existovať aj vtedy, ak nie ste súčasťou nejakej komunikácie. Podľa Jeffa Bezosa, CEO Amazonu, platí nasledovné: „Vaša značka je o tom, čo o nej hovoria ľudia, keď nie ste práve v miestnosti.“

David Brier to hovorí takto: „Ak nedáte trhu príbeh, o ktorom by ste chceli hovoriť, budú pre vás druhí definovať príbeh vašej značky.“

Veľká časť tejto konverzácie sa odohráva na sociálnych sieťach, kde musíte vytvoriť príbeh. Použite jeden z najúčinnejších mechanizmov na sociálnych sieťach – obhajobu vlastnej značky. Môže ju zastávať ambasádor alebo zamestnanec. V oboch prípadoch sa to musí diať priazinovo. Ak o značke majú hovoriť zamestnanci firmy pozitívne, musia byť súčasťou firemnej kultúry a taktiež získať pocit spolupatričnosti. Vtedy získate super efekt. Šíriť dobré meno môžete aj bez dlhého zástupu nadšených zamestnancov, vtedy si zvoľte ambasádora vašej značky alebo produktov. 

4. Influenceri

Ako už isto viete, sú podobní veľvyslancom, respektíve ambasádorom značiek, ale zvyčajne sú platení za to, že sledovateľom prezentujú značku alebo produkt. Nájdite ich. Prichádzajú vám pomôcť v mnohých formách a tvaroch a môžu pomôcť pri prístupe na špecializované trhy. Je mnoho úspešných malých firiem, ktorí si vybudovali soju populatiru práve vďaka influencerom.

Vieme, že nemôžete robiť všetko. Je toho ešte omnoho viac, ako sa dá šikovne narábať so sociálnymi sieťami a využiť ich vo svoj prospech. V ďalšom kroku si predstavíme mnohé iné výhody. Ak si netrúfate na správu sociálnych sietí, obráťte sa na nás. Radi pre vás pripravíme zdarma online stratégiu a poradíme vám, čo robiť a čomu sa vyhnúť. Možno treba zvážiť prerábku webu, možno stačí len vymeniť logo a možno sa treba pohrať s komunikáciou na Facebooku. Na všetko máme expertov. A vieme za vás vymyslieť aj kreatívne riešenia.

Naše aktivity v oblasti správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.

Napíšte nám na office_sk@kremsa.com.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia