Facebook Explore Feed
Asi najhorúcejšou marketingovou témou posledných 30 dní bol Facebook Explore Feed (Prieskumník). Hovorilo a písalo sa o ňom úplne všade. Marketingové fóra, newslettre, blogy dokonca aj Denník N si dovolil prehodiť pár slov o online svete. Niektorí užívatelia nový Explore Feed uvítali, iní ho začali nenávidieť.
Filip Struhárik vo svojom článku uverejnenom v Denníku N spomína dramatický prepad organického zásahu po spustení Explore Feed-u. U niektorých slovenských stránok to malo byť až o 66%, pričom 60 najväčších slovenských mediálnych stránok zaregistrovalo až 4-násobný prepad interakcií pri ich príspevkoch.
My sme sa po mesiaci od spustenia Explore Feed-u pozreli na organický zásah našich stránok a nevideli sme až taký dramatický prepad. Skôr naopak. U jedného z našich stredných klientov sme videli, že organický zásah naopak vzrástol až 4x oproti obdobiu pred spustením Explore Feed-u. U väčšiny malých a stredných stránok zostal organický zásah viac-menej rovnaký alebo sa tiež mierne zvýšil.
Včera sme mali taktiež veľmi zaujímavý rozhovor s pracovníkom Facebook-u zodpovedným za rozvoj rastu a ten sa nám neoficiálne vyjadril aj k beta testovaniu nového Explore Feed-u. Explore Feed mal slúžiť naozaj iba ako test a mal by byť počas decembra vypnutý a Facebook by sa mal vrátiť do pôvodného stavu iba s News Feed-om. Výsledky testu chce Facebook uverejniť v priebehu roka 2018.
Google novinky
Ani Google so zmenami a testovaním nezaostáva za Facebook-om a po ôsmich rokoch prichádza s novým redizajnom existujúceho Google AdWords (po novom AdWords Experience). Momentálne je nový AdWords Experience iba v Beta verzii a užívateľ sa môže rozhodnúť medzi používaním starého alebo nového AdWords. Podľa najnovších informácii sa od 1.1.2018 môžeme tešiť na používanie už iba nového AdWords Experience. Takže šup šup prepínať do nového AdWords Experience, aby ste o mesiac neostali prekvapení.
Custom Intent Audiences
V novom Adwords Experience majú užívatelia možnosť využiť aj niektoré nové funkcie reklamy (tieto sa postupne integrujú do všetkých účtov a sú dostupné iba v novom AdWords Experience). Z nových funkcií nás zaujala najmä nová možnosť cielenia Display reklamy – Custom Intent Audiences. V nej si môže užívateľ zadať URL landing page alebo kľúčové slová a podľa nich bude potom Google vyberať vhodnú cieľovú skupinu zameranú na predaj produktu. My sme cielenie už vyskúšali a s výsledkami sme zatiaľ spokojní.
Ad Variations
Ďalšou novinkou je možnosť testovania nových nápadov na vyhľadávaciu reklamu pomocou Ad Variations. Tu si môže užívateľ zvoliť alternatívny text reklamy a zistiť, ako by performovala nová alternatíva reklamy.
Promotion extensions
Poslednou novinkou, ktorá stojí naozaj za zmienku je nová promotion extension. Promotion extension zobrazí ponúkanú akciu v podobe zľavy a trvania akcie priamo pri texte reklamy.
Záver
Dúfame, že tento článok vám bol prínosom pri vašich online aktivitách. Ak potrebujete niečo vysvetliť alebo vám chýba viac informácií o danej téme, pokojne nás kontaktujte. Ak sa vám článok páčil, nezabudnite nám dať like, prípadne sa prihlásiť na odber nášho mesačného newslettru (ktorý je taktiež nabitý užitočnými informáciami).