Kremsa Digital

Automobilový marketing: Ako sa odlíšiť od množstva predajcov rovnakej automobilky?

09.08.2022

Automobilový priemysel je vskutku špecifický segment. A to najmä pre predajcov, ktorí podobne, ako ich konkurencia predávajú jednu a tú istú značku automobilky. A tak im neostáva nič iné, ako sa pustiť do boja o pozornosť rovnakých potenciálnych zákazníkov.

Tí sa, ale rozhodujú o nákupe ešte dávno predtým, ako prekročia prah predajne. Ba čo viac, pokiaľ, už prah predajne prekročili, s veľkou pravdepodobnosťou sú už dávno o nákupe rozhodnutí.

Podľa poslednej dostupnej štatistiky od Google, až 95 % zákazníkov, hľadá informácie o automobiloch online predtým, ako nakúpia. Poďme sa teda pozrieť na to, ako tento fakt viete zužitkovať v neľahkom boji s konkurenciou.

Budujte značku predajcu

Asi netreba zdôrazňovať, že ak ste predajca, ktorí ponúka rovnakú značku vozidiel, ako vaša konkurencia musíte vsadiť na budovanie značky vás, ako predajcu. Tento dlhodobý proces budovania značky sa nazýva branding a vyžaduje si niekoľko postupných krokov.

Komu sa prihovárate?

Na začiatku si definujte, kto je váš ideálny zákazník. Predávate rodinné autá? S veľkou pravdepodobnosťou tak viete povedať, čo je pre zákazníkov dôležité, ako sa správajú, aké majú túžby, no a tiež to – čo od vás, ako od predajcu očakávajú. Ak viete, kto vás „počúva“, budete tiež schopný prísť na to, ako sa s nimi „rozprávať.“

Odlíšte sa od konkurencie

Ak viete komu predávate, následne obráťte pozornosť na seba. Zadefinujte si kto ste, kam smerujete, v čom ste unikátni oproti konkurencii, ako by mala vaša značka vyzerať či pôsobiť, ale aj to, prečo by si mali zákazníci vybrať práve vás, keď rovnaký automobil ponúka vaša konkurencia len pár kilometrov od vás.

Na rad prichádza vaša unikátna výhoda. Máte bezkonkurenčný prístup na prevádzky, ponúkate servis zdarma, odkupujete staré vozidlá, vaša testovacia jazda je pre zákazníkov zážitok? Nájdite si niečo, v čom ste naozaj odlišný a s čím si vás potenciální zákazníci dokážu spojiť. A to najlepšie tak, že keď sa povie značka automobilu, ktorú predávate, tak nech si zákazníci spomenú priamo na vás.

 


V prípade, že neviete, ako značku správne zadefinovať, radi vám pomôžeme na branding workshope s našou Veronikou, ktorá je jediným certifikovaným Brand Sratégom na Slovensku.


Gratulujeme, celých 10 % máte hotových

Načo by vám však bola perfektne zadefinovaná cieľová skupina a jasne rozpoznateľná značka, keby sa o nej nik nedozvedel? Práve preto potrebujete byť na očiach a dostať vašu značku medzi vašich zákazníkov. Ako si však vybrať vhodné kanály?

1. Web je Alfa Omega

Mať web je pre predajcu v súčasnosti nevyhnutnosťou. Web by však nemal byť len na okrasu, ale mal by plniť určité funkcie. Dokáže sa bez problémov zákazník objednať na testovaciu jazdu? Vyzná sa v menu a vie intuitívne nájsť model auta, ktorý hľadá?

Nájde informácie, ktorými konkurencia nedisponuje? Dokáže si nakonfigurovať automobil podľa svojich predstáv? Dokáže nájsť formulár na žiadosť o cenovú ponuku? Ak áno, UX (User Experience) na vašom webe je s veľkou pravdepodobnosťou vypracované správne.

2. Zákazník hľadá, nájde vás (SEO)

Mať web optimalizovaný tak, aby sa zobrazoval na popredných stránkach vyhľadávačov je síce beh na dlhú trať, no zároveň niečo čo vám dokáže priniesť množstvo nových zákazníkov. Inak povedané, SEO vám pomáha nasmerovať zákazníkov na váš web namiesto konkurencie – bez platenia za vyššie pozície.

Navyše, ak tvoríte kvalitný obsah s pridanou hodnotou, ktorú nikde inde potenciálny zákazník nenájde, stanete sa pre neho relevantnou autoritou, profesionálom vo svojom odbore. Zákazníci majú tendenciu kúpiť automobil práve u predajcov, u ktorých majú pocit, že sa segmentu rozumejú, dávajú im tipy, rady či iné hodnotné informácie. Okrem toho, vám blogy so správne zvolenými kľúčovými slovami dokážu pomôcť dostať sa na vyššie pozície vo vyhľadávačoch.

3. Buďte na očiach (PPC, YouTube)

Spoliehať sa na to, že vašu značku si budú zákazníci sami googliť je prinajmenšom utópia. Vsaďte na overené formáty, ktoré vám pomôžu váš brand ukázať potenciálnym zákazníkom všade, kde sa práve budú v online priestore nachádzať.

Vďaka PPC (Pay Per Click) sa budete zobrazovať na prvých priečkach vo vyhľadávačoch, nad organickým vyhľadávaním. Využiť tiež môžete bannerové formáty, vďaka ktorým môžete komunikovať nielen predaj nových modelov, ale tiež vašu značku, benefity, výhody vašej značky a mnoho ďalšieho.

Rovnako efektívne sú tiež video reklamy na YouTube, ktorými dokážete zasiahnuť široké publikum za pomerne nízky rozpočet oproti televíznej reklame. Byť na očiach nemusí byť vôbec na škodu, ani v prípade, že od vás oslovené publikum hneď nenakúpi. Ak sa budú v budúcnosti rozhodovať o vami predávanom automobile, je pravdepodobné, že sa im v spleti rôznych predajcov vybaví v mysli práve vaša značka.

4. Udržujte s potenciálnymi zákazníkmi dôverný vzťah

Sociálne siete sú dnes nevyhnutnou súčasťou každého predajcu automobilov. Zákazníci si pred nákupom prezerajú nielen vás, ale aj vašu konkurenciu a rozhodujú sa, koho uprednostnia. Nemajte im to za zlé, chcú spraviť, čo najlepšie rozhodnutie.

No a pokiaľ nie je vaša komunikácia postavená len na predávaných značkách, ale ukazujete tiež zákulisie vašej firmy, interagujete so zákazníkmi, zabávate ich alebo vzdelávate, vysielate tak zákazníkovi signál, že ste dobrou voľbou pre jeho nákup.

Zdieľaný obsah môžete zároveň prispôsobiť rôznym špecifikám platforiem. Na Facebooku sa nebojte odprezentovať ponúkané modely, novinky z vášho showroomu, ale aj chystané modely, o ktorých sa konkurencia zatiaľ nezmienila.

Instagram je vhodné brať, ako výkladnú skriňu toho, čo ako predajca robíte. A to aj mimo predaja áut. Vítané sú nielen fotky modelov áut, zamestnancov, ale aj spokojných zákazníkov, či zdieľanie rôznych zaujímavostí z vašej dielne.

O tom, prečo Tik Tok zapojiť do komunikácie už dnes netreba viesť žiadne siahodlhé debaty. Množstvo značiek dokazuje, ako sa dá táto sieť efektívne využiť na prilákanie mladšej cieľovej skupiny a budovanie povedomia o vašej značke. A navyše zadarmo. Stačí, zábavným spôsobom poukázať na život spoza opony a fanúšikov si skôr či neskôr nájdete.

Ďalšie informácie o brandingu nájdete na https://kremsa.sk/service/design-and-branding/.

Ak však chcete zveriť svoju komunikáciu do rúk profesionálov, neváhajte nás kontaktovať a zodpovieme vám akékoľvek otázky ohľadom marketingu pre automobilových predajcov.

V automotive marketingu sme doma, pomáhame týmto značkám:

Radi pomôžeme aj vám, napíšte nám na: office_sk@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia