Kremsa Digital

Ako na automobilový marketing

15.07.2022

Najväčšou výzvou predajcov áut je priviesť zákazníka do predajne.

Ešte pred samotnou návštevou predajne si pravdepodobne zákazník spraví prvý prieskum v online svete. Intenzívne surfovanie po internete, čítanie recenzií ohľadom predajcu alebo už konkrétneho auta. V hlavách zákazníkov sa vynárajú rôzne otázky, na ktoré chcú dostať odpoveď ešte skôr, ako vstúpia do predajne.

 

“Aký model auta chcem? Aké služby predajca ponúka? Aká je výbava auta? Koľko ma to bude stáť? Koľko ročnú záruku ponúkajú? Aký drahý bude servis?” A mnoho ďalších.

Preto predajca potrebuje už v online svete ukázať svoje benefity pre zákazníkov. Ukážte že vaša predajna je to správne miesto, kde človek kúpi auto a bude odchádzať s pocitom spokojnosti.

1.Kto je váš ideálny zákazník

Dnes máme na výber stovky kusov a stovky možností, nehovoriac o rôznych kombináciách a výbavách aút.

To znie ako dobrá vec, no opak môže byť pravdou. Je nutné identifikovať potreby rôznych skupín a ponúknuť im jasné riešenia na ich problémy. “Chcem benzín či diesel? Nebol by lepší  elektromobil?”

“Aká je základná výbava auta?.” Rovnaké otázky si budú klásť všetci. Niekto, kto hľadá luxusnejšie modely auta ma iné nároky ako niekto kto prahne po úžitkovom aute. Akonáhle viete identifikovať potreby vášho ideálneho zákazníka, viete mu ponúknuť ideálne auto.

2.Odlíšte sa tým, o čom iní len hovoria.

 

Koľkokrát ste počuli o profesionálnom, priateľskom prístupe bez čakania, alebo o osobnom poradenstve a prístupe? Predstavte si, že uvidíte tvár v reklame predajcu automobilky s prísľubom priateľského prístupu. Po intenzívnom prieskume sa rozhodnete navštíviť spomínaného predajcu a v showroome vás privíta známa tvár z reklamy. Nenadchlo by vás to? Ešte ste len vstúpili do prevádzky a už tam vidíte známu tvár.

Ukážte, kto u vás pracuje, vytvorte sociálne médiá, ktoré budú spravované práve ľuďmi, s ktorými robíte.

Zákazníci budú vnímať hodnoty, ktoré, ako značka prezentujete a zamestnanci sa budú cítiť viac angažovaní v tom, čo robia.

3.Starajte sa o svoj online imidž

 

Na začiatku článku som písal o tom, ako si vás zákazník najprv nájde online.

Ak je vaša stránka z roku 2008, váš Twitter poslednú aktivitu zažil pred COVID-om a váš Instagram ma posledný post z augusta minulého roka, je načase oživiť váš online imidž.

 

Naplánujte si s vašim tímom, kde začať a postupne vybudujte vašu online značku. Príspevky by mali pochádzať z vášho prostredia a mali by byť zamerané na odvetvie, v ktorom podnikáte. Práve vám prišli nové auta na sklad? Výborne, pobehajte okolo nich, spravte fotky a máte hneď materiál pre sociálne média. Nenechajte nič na náhodu – aj postovanie príspevkov na sociálnych médiách musí mať hlavu a pätu. Nastavte si merateľné ciele a po čase si ich vyhodnoťte,

 

4.Rozpočet na Média prispôsobte trendom.

 

Keď plánujete rozpočet, mali by ste zvážiť rôzne interné a externé faktory, ako napríklad sezónu alebo uvedenie nového modelu na trh, a to, ako môžu veci ovplyvniť celkovú návratnosť nákladov určených na médiá

 

Adaptabilita je kľúčom k úspechu. Svet sa rýchlo mení a nečakané udalost ako COVID-19 len zdôrazňujú potrebu flexibilnej marketingovej analýzy.

 

“V škole vás nenaučia, čo sa bude diať vo svete budúci rok” – Henry Ford

 

5.Sledujte vaše online recenzie

 

Zákazníci hľadajúci nové auto si s veľkou pravdepodobnosťou pozrú recenzie predajcov a vynechajú predajcov s nízkym hodnotením.

 

Presne, ako aj vy nepôjdete do reštaurácie, ktorá má zlé hodnotenia ani potencionálny kupec nechce kupovať auto z predajne so zlým hodnotením.

Nesnažte sa umelo vytvoriť pozitívne hodnotenia, radšej pristupujte k negatívnym recenziám konštruktívne a snažte sa z nich získať, čo najviac.

 

Ak zákazník nechá pozitívne hodnotenie, podporte ho follow-up komentárom, kde prejavíte svoju vďaku. Ak si pamätáte komunikáciu s konkrétnym zákazníkom nebojte sa to vyzdvihnúť a spomenúť takúto skúsenosť vo vašej odpovedi. Budete pôsobiť autentickejšie.

 

Hlboký nádych a pustite sa do tých negatívnych. Môže byť náročné dostať sa cez ne. Je vo vašom najlepšom záujme prijať kritiku v zdvorilom duchu. Neschopnosť odpovedať na negatívne hodnotenia vzbudzuje pocit nespoľahlivosti.

Zážitky zákazníkov neznehodnocujte, namiesto toho ukážte zákazníkom vašu empatickú stranu a snahu napraviť veci k lepšiemu. Možno si tento konkrétny zákazník nikdy neprečíta vašu odpoveď. Noví zákazníci, ktorí teraz len zvažujú kde si kúpia auto, rád uvidí vašu snahu zlepšiť sa.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia