Kremsa Digital

Čo sú PPC kampane a prečo ich každá firma potrebuje?

25.08.2022

Vyznať sa v online kampaniach môže byť náročné. Najmä kvôli neustále sa meniacim podmienkam online sveta. Ale na to sme tu my, aby sme to stále sledovali a prinášali vám vždy nové informácie. S pojmom PPC kampaň sa stretávame na dennej báze a je to základ každej správnej marketingovej stratégie. PPC je skratka pre spojenie “pay-per-click” (“platba za kliknutie”). Jedná sa o model inzercie v online priestore, kde inzerenti platia poplatok za každé kliknutie na jednu z ich reklám. V podstate ide o spôsob nákupu návštev na vašom webe.

Je viac foriem PPC kampaní. Tie najhlavnejšie sú:

Google Search kampane:

Platený marketing vo vyhľadávaní je jeden z najbežnejších typov PPC reklamy. Poskytovatelia ako Google a Bing zobrazujú vašu reklamu používateľom, ktorí hľadajú určité kľúčové slová. Pre úspešnú kampaň je potrebné napísať vhodný text reklamy, vybrať relevantné kľúčové slová a vybrať tiež požadovanú stránku na vašom webe, na ktorú sa dostanú používatelia po kliknutí na reklamu.

Vďaka Google search kampaniam dokážete osloviť ľudí, ktorí na Google hľadajú produkty a služby, ktoré ponúkate. Je to skvelý spôsob, ako zlepšiť predaje, zvýšiť návštevnosť vašich webových stránok alebo osloviť potenciálnych zákazníkov. Výhodou je, že vaše reklamy sa zobrazujú ľuďom, ktorí aktívne hľadajú produkty a služby, ktoré predávate.

Google Display kampane:

Ide o bannerové reklamy na webových stránkach a v článkoch, ktoré si práve spotrebitelia prehliadajú alebo čítajú. Tieto reklamy môžete zobrazovať v Reklamnej sieti Google, ktorá zahŕňa viac ako dva milióny webových stránok, ktoré oslovujú viac ako 90 % používateľov internetu na celom svete.

Tieto displejové kampane dávajú vašej značke vizuálnu identitu, vytvárajú počiatočný záujem a budujú povedomie o značke. Môžete nimi cieliť na preferované publikum, podľa ich záujmov, správania, podľa určitých kľúčových slov alebo priamo umiestniť reklamu na vybrané webstránky súvisiace s vaším produktom alebo službou. Druhá najčastejšia možnosť je cielenie na vašich existujúcich zákazníkov, respektíve na používateľov, ktorí si v minulosti prehliadali váš web, takzvaný “Remarketing”.

PPC kampane na sociálnych sieťach:

Reklama na sociálnych sieťach, medzi ktoré patrí aj Facebook alebo Instagram, je veľmi efektívna vďaka vysokému počtu používateľov, medzi ktorými nájdete aj vašich potenciálnych zákazníkov. 

Kampane na sociálnych sieťach majú rôznorodé využitie. Môžete posilniť fanúšikovskú základňu vašej fanpage vďaka page like kampaniam. Predávať svoje produkty vďaka konverzným a katalógovým kampaniam. Budovať povedomie o značke vďaka kampaniam určených na získavanie impresií. Zvýšiť návštevnosť vášho webu vďaka kampani zameranej na kliknutia. Získavať nových potenciálnych zákazníkov vďaka kampani zameranej na tento cieľ. Podporiť užívateľov ku komunikácii s vašou firmou cez Messenger alebo Whatsapp. To všetko a veľa iného vám ponúkajú práve reklamy na sociálnych sieťach. 

Tie disponujú veľkým množstvom cieľov, nastavení a ponúkajú veľa vymožeností, ktoré vedia uplatniť všetky firmy, spoločnosti, jednotlivci bez ohľadu na segment a rozpočet. 

Skvelé je, že tieto platformy zhromažďujú veľa dát o potenciálnych zákazníkoch, ktoré vieme využiť – môžeme tak zacieliť na konkrétne demografické skupiny, remarketingové cieľovky, “look a like” zákazníkov, alebo na správanie užívateľov či ich záujmy. 

Veľmi dôležité je uvedomiť si rozdiel medzi tradičnou a online reklamou. Na rozdiel od tradičnej offline reklamy poskytuje PPC nadštandardnú úroveň kontroly, ktorá funguje. Firmy môžu zvýšiť výdavky na reklamy, ktoré fungujú a naopak znížiť výdavky na tie menej funkčné. To znamená, že v kompetencii PPC je vyžmýkať každý cent z rozpočtu, kvôli lepšej návratnosti investícií na reklamu. 

Ak by ste chceli pomôcť s nastavením vašich PPC kampaní, neváhajte nás kontaktovať, radi vám pomôžeme. 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia