Na Facebooku pribudla novinka – no tentokrát nie pre biznis stránky, ale pre osobné profily.
Vďaka tejto novinke budete môcť jednoduchšie povedať svojim priateľom a známym, že niečo predávate (napríklad oblečenie po deťoch, staré platne či stavebný materiál, ktorý vám zostal pri stavbe domu).
Vytvoríte klasický príspevok s fotografiou a popisom. Je dôležité, aby bola v popise uvedená suma, za ktorú danú vec predávate.
Po zverejnení príspevku vo vašom feede vám pribudne nad príspevkom takáto správa:
Facebook vám ponúkne možnosť, aby sa vás mohli známi a priatelia na produkt opýtať priamo v Messengeri.
Vašim priateľom a známym (pokiaľ uverejníte príspevok ako verejný, tak komukoľvek, komu sa príspevok ukáže) ponúkne možnosť, aby vám poslali správu s otázkami k produktu.
Táto funkcionalita pôsobí ako rozšírenie Marketplace – v tom tiež môžete prejaviť záujem tým, že predajcovi zašlete správu.
Bude vďaka tomu možné rýchlejšie a jednoduchšie predať/nakúpiť čokoľvek, čo ponúka niekto známy. Tiež to bude skvelý spôsob pre všetkých, čo pracujú v MLM a predávajú produkty od kozmetiky po čistiacie prostriedky, aby ich začali intenzívnejšie ponúkať aj na svojich osobných profiloch.
Hľadáte služby v oblasti SPRÁVA SOCIÁLNYCH SIETÍ?
Toto rozšírenie indikuje, že Facebook sa snaží monetizovať ešte viac priestoru, ako sa mu darí teraz. Nedávny štrajk veľkých inzerentov za oceánom ukázal, že by nemal byť závislý len od príjmov za reklamu, a tak hľadá spôsoby, čo ďalšie by vedel spoplatniť. Zaujímavé je, že táto novinka sa ako prvá týka osobných profilov.
Všetky kroky, ktoré v poslednej dobe Facebook robí, naznačujú, že sa chystá niečo veľké. Instagram dlhodobo plánuje pridať funkcionalitu platby vrámci platformy – aby ľudia po kliknutí na položku obchodníka zaplatili priamo na Instagrame a neodchádzali do eshopu predajcu. Minulý týždeň prišlo k prepojeniu Messengera – aby sa správy dali jednoducho spravovať vrámci jedného priestoru. A Facebook spustil silnú kampaň na propagáciu svojho Facebook shopu – jednotlivcom ponúka reklamný kredit v hodnote 50 dolárov, keď si vytvoria na Facebooku obchod.
Posledným dielikom do skladačky je už len možnosť platby kartou priamo v aplikáciách (Facebook, Instagram a Whatsapp). To by prinieslo revolúciu v online nakupovaní a samozrejme, možnosť vyberať si percentuálny poplatok za všetky uskutočnené transakcie.
Veronika Bošková
Veronika koordinuje developerské a marketingové projekty a zo všetkého najradšej pripravuje stratégie a plány. Aj v bežných veciach sa snaží vždy nájsť nový uhol pohľadu a prepájať jednotlivé súčasti tak, aby tvorili zmysluplný celok. Popri práci sa neustále vzdeláva, hrá v divadle, veľa číta, vyrába sviečky a práve vydala svoju druhú knihu. Napíšte mi na vboskova@kremsa.com