Google Marketing Live 2024, podujatie, na ktorom Google každoročne predstavuje svoje najnovšie inovácie v digitálnom marketingu, bolo plné významných aktualizácií, nových funkcií a prinieslo niekoľko zaujímavých updatov vo svete Google Ads.
Tohtoročné podujatie sa, už tradične, výrazne zameralo na pokroky AI, nové formáty reklamy, vylepšené nástroje pre inzerentov a ďalšie vylepšenia, ktoré vám v rámci tohto blogu predstavíme.
Inovácie poháňané AI
Umelá inteligencia sa dostala do centra pozornosti na Google Marketing Live 2024 s niekoľkými novými funkciami navrhnutými na zvýšenie efektivity a kreativity reklamných kampaní:
Najzásadnejšie updaty v Performance Max (PMax) kampaniach
Vytváranie assetov vo veľkom
S využitím AI chce Google rapídne zrýchliť vytváranie vysoko kvalitných reklamných assetov v rámci PMax kampaní priamo v Google Ads, čo pomôže hlavne väčším inzerentom, ktorí ich vytvárajú mesačne desiatky.
To môže niekoľkonásobne urýchliť spúšťanie nových kampaní, a to navyše aj s novou funkcionalitou pre zlepšenie dodržiavania brandových manuálov (možnosť prispôsobiť reklamu farbe a fontu brandovému manuálu značky).
Vylepšenie reportingu
PMax kampane neboli z pohľadu reportovania od svojho začiatku veľmi proklientsky orientované, marketéri dokonca ani dnes nedokážu v hlbšej miere zistiť, kde všade sa kreatívy v rámci celého Google Networku zobrazujú a aký je ich výkon (až na určité možnosti v rámci reportov) – čosi bližšie k transparentnosti a brandovej kontrole sa priblížime po update, ktorý umožní:
- Reporting umiestnení a možnosť ich vylúčenia na Youtube.
- Reporting na úrovni reklamných assetov – bude možné zobraziť si konverzné metriky na ich úrovni.
Novinky hlavne pre eshopy
- Možnosť automaticky zobrazovať produktové feedy v AI generovanej kreatíve.
- Optimalizácia na profit v Smart Biddingu s využitím dát na úrovni košíka a predávaného tovaru v Google Merchant Centre.
Ostatné novinky
- S využitím videa a AI Google predstavil nový vylepšený typ nákupných kampaní, ktoré ešte viac zvýšia atraktivitu produktov na reklamných umiestneniach, keďže produkty si bude možné prehliadnuť v 3D a 360-stupňoch, virtuálne si ich vyskúšať alebo v nich bude zahrnuté spomínané video.
- Vylepšenie vizuálneho storytellingu na Google platformách sa udeje naprieč umiestneniami na YouTube, Discovery a rovnako aj v Gmaili – rozšírenie Demand Gen video kampaní na 3 miliardy užívateľov mesačne naprieč týmito platformami.
- Pridanie nových YouTube Shorts reklamných formátov ako vertikálne video, nové nálepky alebo automaticky generované animované reklamné bannery.
- Google začal testovať reklamu v tzv. AI overviews – výsledok vyhľadávania v Google vyhľadávaní v podobe AI odpovede – zatiaľ ale len v USA a len v minimálnom počte vyhľadávaní.
AI reklamy pre komplexné nákupy
- Google testuje aj komplexné reklamy vo vyhľadávaní na báze AI-experience, pri ktorých sa po zadaní dopytu a kliknutí na reklamu zobrazí AI modelovaná cesta o danom produkte alebo službe, ktorú je možné ukončiť prechodom na stránku inzerenta a dokončením nákupu.
Nové brandové profily a AI brandingové nástroje
- Pre obchodníkov pribudnú v Google vylepšené možnosti propagácie značky a vytvárania vizuálov v rámci nových brandových profilov a vylepšených AI nástrojov na content.
Unifikácia 1st-party dát cez Data Ads Manager čoskoro dostupný pre všetkých
- Ads Data Manager bol doteraz dostupný len v beta verzii, no postupne bude dostupný pre všetkých – všetky dátové zdroje ako konverzie, nákupy, prieskumy alebo emailingové listy teda bude možné unifikovať na 1 spoločné miesto.
Napriek tomu, že nové funkcie vyvolali záujem, reakcie možno označiť za zmiešané. Niektorí marketéri sú nadšení z potenciálu nástrojov poháňaných AI na zefektívnenie kreatívnej produkcie a zlepšenie zacielenia, iní sa však domnievajú, že mnohé aktualizácie sú skôr experimentom a obmenou už existujúcich funkcií než prevratnými inováciami. Objavujú sa aj obavy z vplyvu reklám vygenerovaných AI na návštevnosť z organického vyhľadávania a nedostatok nových funkcií špeciálne pre B2B a malé podniky (Search Engine Land).
Celkovo Google Marketing Live 2024 ukázal celý rad vylepšení zameraných na využitie AI na zlepšenie digitálneho marketingu. Tieto aktualizácie sľubujú, že reklamné kampane budú efektívnejšie, pútavejšie a založené na údajoch, hoci ich skutočný vplyv bude závisieť od toho, ako efektívne dokážu marketéri integrovať tieto nové nástroje do svojich stratégií.
Tomáš Bolibruch
V Kremsa Digital pracuje od roku 2023 a má na starosti prípravu, spúšťanie a optimalizáciu PPC kampaní na platformách Google a Meta. Online marketingu a PPC sa full-time venuje už od 2018, predtým ešte čiastočne ako študent a keďže podobne ako ostatné marketingové oblasti aj PPC brandža prechádza každý rok turbolentnými zmenami, tak ho jeho špecializácia neustále baví učiť sa nové veci.