Kremsa Digital

Najnovšie trendy v online marketingu na rok 2021

23.12.2020

Umelá inteligencia, marketing založený na tvrdých dátach a optimalizácia hlasového vyhľadávania boli svojho času ambicióznymi konceptami hraničiacimi s výsmechom. Tieto inovatívne trendy v digitálnom marketingu dnes patria medzi tie najvyhľadávanejšie. Čo nás (asi) čaká v roku 2021?

Ak má vaše podnikanie v dnešnom nepredvídateľnom online prostredí zostať konkurencieschopným, musíte sa prispôsobiť rýchlo sa vyvíjajúcim zmenám v digitálnom marketingu. 

Ako hovorí digitálny analytik Brian Solis:

„Každý podnik je obeťou digitálneho darvinizmu, vývoja spotrebiteľského správania, keď sa spoločnosť a technológie vyvíjajú rýchlejšie ako schopnosť ich reálne využívať. Digitálny darvinizmus nediskriminuje. Každý podnik je ním právom ohrozený.“

Nechceme vás kŕmiť citátmi ani poučkami. Ale táto myšlienka od Briana je skutočne inšpiratívna a páči sa nám. Žijeme v dobe, keď sa digitálny marketing vyvíja tak rýchlo, že preferencie a správanie spotrebiteľov je veľmi ťažké predvídať a hneď aj na ne reagovať. Obchodníci už nemôžu strkať hlavu do piesku a dúfať, že nejaké dohady a tie isté zastarané metódy budú fungovať navždy len preto, lebo platili pred 5 rokmi. 

Tieto trendy na rok 2021 pomôžu vášmu podnikaniu nielen prežiť, ale aj prosperovať. Najmä v čase, keď sa vpred derú inovácie a nové technológie.

Umelá inteligencia + technológie AI

Umelá inteligencia je najväčšou komerčnou príležitosťou pre spoločnosti, priemyselné odvetvia v najbližších niekoľkých desaťročiach a zvýši globálny HDP do roku 2030 až o 14%. To znamená, že oneskorenci v súvislosti s AI sa ocitnú vo vážnej konkurenčnej nevýhode v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov. 

AI využívajú všetky veľké firmy, medzi inými aj Mastercard či Facebook. Firmy, ktoré prijmú AI v roku 2021, budú schopné znížiť náklady na zamestnancov a urýchliť ekonomický rast firmy, čím získajú náskok pred svojimi konkurentami. Tvrdí Harvard Business v článku https://hbr.org/sponsored/2019/02/ai-is-not-just-getting-better-its-becoming-more-pervasive

Automatizovaná reklama

Mení charakter digitálnej reklamy tak rýchlo, že podľa informácií od eMarketer až 86,2% digitálnych grafických reklám v USA bude do roku 2021 automatizovaných.

Podľa Iriny Kovalenko zo SmartyAds je to takto:

„Väčšina manuálnych reklamných kampaní zameraných na vyhľadávanie (aj tých, ktoré sa vykonávajú pomocou profesionálnych toolov) zohľadňuje tri alebo štyri ciele: kľúčové slovo, deň a polohu. Takéto nástroje, ako sú platformy na strane dopytu, môžu pri integrácii s dátovými zákazníckymi platformami využívať stovky zacielených signálov na to, aby reklama bola individuálna a dokonca aj na zacielenie podľa životných štýlov alebo návykov v zákazníckom správaní.“

Personalizovaný marketing

Ak chcete v roku 2021 vyniknúť, musíte prispôsobiť svoj marketing – to znamená prispôsobiť obsah, produkty, e-maily a ďalšie. Píšeme k tomu aj tento blog

Zvážte preto tieto štatistiky:

  • 63% spotrebiteľov veľmi otravujú generické reklamy
  • 80% tvrdí, že je väčšia pravdepodobnosť, že budú interagovať so spoločnosťou, ktorá ponúka osobné skúsenosti a referencie
  • 90% tvrdí, že personalizáciu považuje za mimoriadne príťažlivú

Kevin George z EmailMonks tvrdí: “Personalizované e-maily založené na správaní sú 3x lepšie ako hromadné generické e-maily.“ Úplnými šampiónmi, ktorí naplno využívajú personalizovaný marketing, sú napríklad spoločnosti: Cadbury’s, EasyJet alebo Starbucks.

63% zákazníkov sa pravdepodobne vráti na webstránku spoločnosti, ktorá má živý chat.

Z ostatných trendov už len vymenujeme stálice ako: video marketing, influencer marketing, komunikačné aplikácie, voice search & smart speakers, stories na sociálnych sieťach, push notifikácie, content marketing a SEO, označenie produktov v príspevkoch na sociálnych sieťach, interaktívny obsah, AR filtre, UGC content, natívna reklama, automatizácia, branding, neuromarketing.

Oslovili vás nové trendy? Radi vám poradíme, čo je vhodné aplikovať práve pre vašu firmu. Napíšte priamo Adamovi na apardel@kremsa.com a dohodnite si už dnes call, meeting alebo videohovor.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia