Kremsa Digital

“Nuda zabíja pohodu vo firme,” hovorí produktový manažér agentúry Kremsa Digital Viktor Doletina

06.03.2019

Najmladší člen našej posádky, Viktor, je súčasťou tímu už takmer 4 roky. Začínal ako tester, teraz má ako produktový manažér na starosti niekoľko úspešných projektov a produktov, ktoré vyvinul náš development.

Tvoja momentálna pracovná pozícia v agentúre je iná ako tá, na ktorú si pôvodne nastupoval. Aká to bola?

Začínal som ako tester. Tester testuje. Každý projekt má nejakú špecifikáciu, s klientom sa dohodneme presne od A po Z, čo má jeho služba robiť a čo nie. Mojou úlohou je, aby všetko fungovalo tak ako má podľa klientových predstáv. Ak zistím, že niečo treba upraviť, požiadavku posuniem developerom, aby zmenili, čo treba. Tester vlastne zaručuje kvalitu, aby produkt fungoval, aby sa odstránili chyby. Bol som ten finálny článok predtým, než sa uviedol produkt do prevádzky.

A čo tejto pozícii predchádzalo?

Pôvodne som chcel ísť na pozíciu junior frontend developer, ale Kremsa hľadala len testera a account manažéra. Tam som však nemal úplné predpoklady. Tester nemusí byť ničím výnimočný, stačí byť pozorný a dôsledný.

Začínal si ako tester, študuješ manažment, chcel si byť developerom a teraz robíš produktového manažéra. Prečo si sa dal na túto cestu?

Je to kreatívne, môžeš robiť čo len chceš. Myslím, že treba skúšať. V manažmente som sa zatiaľ našiel najviac, ale ktovie, kam ma to ešte zavedie. Všetky interné projekty, ktoré v agentúre vyvíjame, mám na starosti primárne ja. Sú to primárne: SMBee, Hitscout, Loopon.

Accountuješ klientov alebo aj predávaš?

Správu klienta ako account manažér robím tiež, aj správu streamerov, testovanie, ale sales nie. Na jednom projekte som vypomáhal aj s developmentom, keďže naši kolegovia developeri nestíhali.

Tak predsa ti 0 a 1 niečo hovoria.

Do istej miery rozumiem aj kódeniu, čo značne uľahčuje plánovanie a manažovanie produktov. Testovanie ma moc už nebaví, baví ma riešiť problémy.

Spomenieš si na nejakú bizarnú situáciu pri svojej práci? Stalo sa niečo neštandardné?

Napríklad na Hitscoute sa takých stáva veľa. Je to pomerne zložitá záležitosť a komplikovaný projekt z nášho pohľadu vývoja. Je v ňom pospájaných veľa technológií, a tak vznikajú rôzne situácie. Keďže pre mnohých streamerov je streaming full time job, tak prísť o príjem na 2-4 týždne je vážne škrt cez rozpočet. Raz použili streameri vo vysielaní slovo faggot a dostali od Twitchu zákaz streamovať. Následne sme museli hľadať pre klienta adekvátnu náhradu.  

Najväčšia digitálna konferencia na Slovensku – Digital Rulezz. Tam si bol prezentovať náš SMBee, však?

SMBee sme prezentovali na veľkých screeenoch  a zastavovali sa ľudia presne z cieľovej skupiny, pre ktorú je nástroj určený. Tam sme robili skutočný brand awareness. Prezentácia bola úspešná. SMBee má zmysel práve pre nich, dáva možnosť sledovať aktivitu na sociálnych sieťach v jednej aplikácii a takmer naživo.

Okrem nadšeného produkťáka si aj veľký coffee lover. Čo ťa ešte okrem kávy nakopne?

No áno, rád pijem, čo sa dá. Mám rád vodu, ale aj whisky. Z vecí nekvapalného skupenstva ma nakopne aj jazzová hudba. Tá vo mne evokuje pokoj, fokus, inšpiratívna je aj klasická hudba, najmä Vivaldi.

Čo ťa poteší, keď prídeš do práce?

Samotná práca je úplná šupa. Keď baví, je to veľký impulz a inšpirácia. Rád vidím výsledky a motivuje ma to ísť vpred. Učím sa na pracovné úlohy pozerať z dlhodobého hľadiska a eliminovať počiatočnú demoralizáciu.

Aha, takže si to zhrňme. Káva, voda, whisky, jazz, práca a dobrý kolektív. Správne?

Dobrý kolektív je základ komfortu. Tiež veselá nálada a uvoľnená atmosféra bez stresu – od toho sa odvíja aj moja angažovanosť do projektu a celkovo do práce. Napätie nerobí dobre kreatívnemu a podnetnému prostrediu.

A čo konflikty?

Chcem ich čím skôr vyriešiť a mať pokoj. Konflikty vznikajú z nudy. Keď sa niekto len tvári, že pracuje, začne byť nepríjemný. Keď je veľa roboty a všetci makajú, nie je čas a priestor na vymýšľanie pseudo-problémov. Nuda zabíja pohodu vo firme.

Može vek škodiť alebo naopak pomôcť?

Mladý človek nie je zahltený bahnom, takže má čistejší pohľad. Ale často rieši veci emotívne. Aj ja som bol taký, ale naučil som sa emócie prefiltrovať. Myslím, že sa ma aj druhí naučili akceptovať. Rád dávam svoj input, ale nehrniem sa do sales, v tom mám mám dosť veľký priestor na zlepšenie. Určite preferujem exekutívu a ako čo najlepšie odprezentovať produkt. 

Mesidž na záver máš?

Neberte veci až tak vážne. Všetko sú len situácie a na každú existuje vždy riešenie. Stačí ho len nájsť.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia