Kremsa Digital

Poznáte digitálne trendy 2019?

05.06.2019

Byť neustále informovaný o trendoch a novinkách. Stále dávať pozor, aby spoločnosť alebo značka bola konkurencieschopná. Nonstop meniaci sa digitálny svet a rast všetkých oblastí. Tieto fakty vás nútia k tomu, aby ste sa vzdelávali súbežne s novinkami na trhu a svoje poznatky využili vo svoj prospech.

Nové trendy sa objavujú aj každý týždeň. Platí to od aplikácií na sociálnych sieťach až po platené reklamy. Digitálne trendy nie sú špecifické iba pre jednotlivé odvetvia, ovplyvňujú takmer všetky typy podnikania.

Ak chcete udávať smer a byť rešpektovanými autoritami vo vašom odbore, ste zodpovedný za to, aby ste informovali o meniacich sa trendoch, takže marketingové úsilie vašej spoločnosti môže rásť. Tu sú niektoré digitálne trendy, ktoré bežia už pár mesiacov a naozaj fungujú:

Menej hashtagov

Hashtagy sú neoddeliteľnou súčasťou marketingu sociálnych médií, keď sa používajú správne. Hoci nie sú novým digitálnym trendom, ale spôsob, akým sa využívajú v prospech stratégie na sociálnych sieťach, sa výrazne zmenil. Keď sa hashtagy začali používať, bolo bežným javom, že sa k instagramovému príspevku vložilo 8-10 hashtagov. Teraz sa umiestňujú skôr do komentárov, aby sa fotografia zobrazila väčšiemu publiku a zvýšila sa angažovanosť prostredníctvom populárnych hashtagov. Akonáhle stúpa počet hashtagov, angažovanosť ľudí začína klesať.

Influencer Marketing

Nie je žiadnym tajomstvom, že influenceri nabrali rýchly kurz a ten sa tak ľahko nespomalí. Značky rôznych veľkostí zaznamenali tento stúpajúci trend a využívajú ho vo svoj prospech. Influenceri propagujú produkt alebo službu na svojich sociálnych sieťach. Väčšina z nich je buď platená priamo za “reklamu” alebo ako “sponzorovaný príspevok” prostredníctvom zmluvy alebo dohody. Podľa agentúry MediaKix by mal tento druh marketingu minúť v najbližších 5 rokoch na reklamy cez influencerov 5-10 biliónov amerických dolárov.

Spotrebitelia dôverujú názorom tých, ktorých uznávajú alebo obdivujú. Sú viac nadšení výrobkami, ktoré propagujú. To je dôvod, prečo brandy považujú za hlavnú výhodu zvoliť populárnych blogerov alebo YouTuberov na propagáciu produktu alebo služby.

Už nejde ani veľmi o to, koľko followerov má daný influencer, ale skôr o to, akú kvalitnú základňu má.

Wall Street Journal uverejnil, že hŕstka populárnych živých streamerov na Twitchi zaplatila až 50 000 dolárov za hodinu hrania nových videohier. Tento nový formát reklamy stále stúpa na popularite. Streameri sú totiž noví influenceri. Viac sa dozviete v našom článku o výhodách reklamy pramo v live streame na platforme Twitch.tv.

Príbehy na sociálnych médiách

Vzhľadom na to, že Snapchat spustil novinku, že užívatelia majú možnosť uverejniť príbeh len na 24 hodín, marketéri túto funkciu využili. Stories na sociálnych médiách sa stali základným prvkom stratégií online marketingu. Instagram a Facebook naskočili do rozbehnutého vlaku a teraz má už aj YouTube svoje vlastné príbehy. Návod si môžete pozrieť tu. 

Marketéri na digitálnom trhu prijali tento rastúci trend príbehov ako spôsob získať povedomie o značke, aj ako nástroj angažovanosti svojich fanúšikov. Nová funkcia zvýraznenia na Instagrame tiež umožňuje užívateľom na Instagrame kedykoľvek archivovať príbehy.

Ďalšou možnosťou značiek, ako udržať krok s novinkami v oblasti sociálnych médií je, že účty na Instagrame s určitým počtom followerov majú špeciálnu funkciu v príbehoch. Táto funkcia umožňuje značkám alebo influencerom priamo propagovať produkt alebo službu v príbehu, a keď užívateľ potiahne smerom hore, presmeruje ich priamo na stránku, kde si môže kúpiť produkt alebo službu. Môžu tak nakupovať a prezerať si určitý produkt alebo službu priamo z príbehu.

Video marketing

Video marketing je významným hráčom v oblasti digitálneho marketingu. V skutočnosti 93% firiem uviedlo, že získali nového zákazníka na základe videa, uverejneného na sociálnych médiách.

Video pomáha pri angažovanosti značky a tiež výrazne prispieva ku konverzným kurzom a SEO.

Čím viac sa zvyšuje kvalita fotografie a videa na smartfónoch, schopnosť editovať s použitím aplikácií, tým viac klesá predaj video techniky. Stále viac spoločností využíva video v reálnom čase, aby oslovili viac ľudí v cieľovej skupine. Video sa používa všade – od spoločností propagujúcich kancelársky život na svojich sociálnych kanáloch až po značky vytvárajúce video tutoriály o tom, ako efektívne používať produkt alebo službu. Spoločnosti sa snažia využiť živé videá na to, aby sa spojili so svojimi divákmi v reálnom čase. Niektorí využívajú živé videá na propagáciu udalostí alebo pomocou videa odpovedajú priamo na otázky spotrebiteľov.

Ak neviete, ako s videami začať, pripájame článok s odporúčaniami, ako natáčať dobré videá. Prečítajte si 6 dôležitých tipov pre úspešné video.

Nemusíte byť odborníkom v oblasti digitálneho marketingu, aby ste sledovali aktuálne digitálne trendy. Stačí vám vedieť, aké sú možnosti a ako môžu pomôcť vášmu podnikaniu. Digitálny svet pomáha rásť. Tým, že budete mať prehľad o novinkách a trendoch, môžete lepšie naplánovať svoju podnikateľskú stratégiu.

Naša agentúra sleduje trendy neustále aj za vás. Práve preto spolu s našimi šikovnými web developermi kontinuálne vyvíjame nástroje, webové a mobilné riešenia na mieru klienta. Medzi ne patrí predovšetkým Boosterberg, SMBee a Hitscout. Ak chcete vedieť, ako môžu naše nástroje pomôcť aj vášmu biznisu alebo inak uľahčiť život, napíšte nášmu produktovému manažérovi Viktorovi Doletinovi na vdoletina@kremsa.com.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia