Kremsa Digital

Rebranding technologickej firmy UFOX

10.12.2021

Rebranding akejkoľvek firmy je komplexná záležitosť, ku ktorej treba pristupovať veľmi citlivo. V prvom rade je potrebné preskúmať, či je rebranding naozaj potrebný, pretože nejde len o zmenu loga.

Spoločnosť UFOX nás oslovila, aby sme im pomohli zmeniť alebo vytvoriť nové firemné logo. Keďže rebranding je jednou z mojich najobľúbenejších činností, dohodli sme si konzultáciu a začala som sa ich pýtať. Zaujímalo ma, prečo cítia potrebu zmeny, aká je história ich firmy, čo pôvodné logo predstavuje a čo ich podnietilo k tomu, aby uvažovali o zmene.

Postupne sme zistili, že nie sú nespokojní len s logom, ale s celkovou prezentáciou ich firmy. Že majú za sebou bohatú históriu spoluprác na celom svete – od Poľska cez Turecko až po Čínu a cítia, že ich aktuálna prezentácia jednoducho nie je dostačujúca ak chcú oslovovať aj zahraničné spoločnosti.

Navrhla som im brandingový workshop. Ide o komplexnú analýzu aktuálneho stavu, v akom sa značka alebo firma nachádza. Je to akoby ste mali postavený dom z lega, ktorý vám padá na jednu stranu. Viete, že niečo nefunguje, ale neviete prísť na to, ktorú konkrétnu časť treba opraviť. Na workshope rozložíme celý váš dom na malé súčiastky, ohodnotíme ich samostatne aj ich postavenie v celku a dom naspäť postavíme. Možno bude mať strechu inej farby alebo múry nebudú štyri, ale aj piaty, podporný v strede.

Workshop dopadol na výbornú. Obsahoval konkurenčnú analýzu, posúdenie aktuálneho stavu a pozicioningu. Na workshope sme spolu s klientom kreovali základné piliere, na ktorých ich značka stojí. Hľadali sme, ktoré kompetencie sú pre nich kľúčové a aké racionálne a emocionálne benefity poskytujú svojim zákazníkom. určili sme tiež archetyp ich značky a kľúčové slová, s ktorými odporúčame ďalej pracovať. Našli sme vizuálny štýl, ktorý ladí k ich pozicioningu.

Pomocou všetkých nových poznatkov, ktoré sme na workshope zistili, grafik navrhol rebranding loga. Vďaka tomu, že sme išli do hĺbky, sme mali jasnú predstavu o tom, ako logo má vyzerať, čo má znázorňovať a ktoré farby by sme naň mali použiť. Podarilo sa nám tiež zadefinovať USP – Unique Selling Proposition, ktorá presne odráža zmysel a cieľ spoločnosti UFOX.

Následne sme pripravili všetky potrebné tlačoviny, polep firemnej kancelárie a tiež firemné auto, ktoré sa stretáva s veľkým úspechom. V ďalšom kroku sme redizajnovali aj webstránku, aby spĺňala aktuálne technologické a vizuálne štandardy pôsobila zahranične.

Sme veľmi radi, že klient bol našou prácou nadšený a oslovil nás aj na spoluprácu na svojom novom revolučnom projekte, ktorý je vo fáze pred spustením a preto o ňom nemôžeme viac prezradiť.

Ak aj vy potrebujete pomôcť s brandingom, redizajnom či repozicioningom značky, radi vám pomôžeme, ozvite sa mi na email: vboskova@kremsa.com

Veronika Bošková sa celý svoj profesný život pohybuje v marketingu, či už v agentúrnej alebo klientskej oblasti. Postupne sa vypracovala z kreatívca, marketingového špecialistu, projektového manažéra až na aktuálne jediného LEVEL C certifikovaného Brand stratéga na Slovensku.

Pomáha firmám vytvoriť ich USP, nastaviť marketingovú stratégiu, nájsť ideálneho zákazníka a získať zapamätateľnú vizuálnu identitu. V rámci marketingového poradenstva pomohla desiatkam projektov a firiem uchopiť ich značku a nasmerovať ju tým správnym smerom.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia