Kremsa Digital

Sila a význam UGC – User Generated Content

19.10.2020

Ide o príspevky, ktoré generujú peniaze alebo nejaký úžitok. Radi sa s vami podelíme o poznatky, ktoré sme za roky v online priestore a online marketingu získali. 

Pokiaľ ide o U.G.C. – je to všetok obsah, ktorý vygeneruje užívateľ a prináša nám zisk. Tieto časti obsahu označujeme aj ako peňažné príspevky. 

Hovoríme im tak preto, lebo sú extrémne silné, aby generovali zisk z predaja. Prečo je to teda dôležité? Ak tento typ obsahu nevyužívate vo svojej komunikačnej stratégii, ktorú ste zvolili na webovej stránke, alebo na sociálnych sieťach, mali by ste začať. Perfektný priestor pre tento content ponúka Instagram. Ak teraz neuvidíte ten obrovský potenciál, ktorý Instagram ponúka, zmeškáte šance na dosiahnutie skutočne dobrých výsledkov z predaja. Reč je o takom type obsahu, ktorý by ste mali použiť na nadviazanie vzťahu so svojím publikom. Ide o nadľahčený spôsob generovania predaja bez toho, aby to bol skutočne predaj, pretože nikto nechce byť súčasťou platenej reklamy. Nikto nemá rád, keď sa s ním akokoľvek manipuluje, ale ľudia radi nakupujú. Takže prečo to nevyužiť? Predávať chceme všetci.

UGC príspevky na Instagrame

Najskôr si pozrite na Instagrame rôzne typy príspevkov UGC a všímajte si, ako vyzerajú a ako na vás pôsobia. Je to tak dômyselne urobené, že si hneď na prvú nevšimnete, že vám niečo predávajú. Aj vy môžete a dokážete začať generovať zisk vďaka podobným príspevkom. UGC alebo peňažné príspevky sú fotografie alebo videá, v ktorých niekto používa váš produkt alebo službu a prináša klientom úžitok. Stačí, aby ste si získali u ľudí dôveru a presvedčili ich, že váš produkt alebo služba funguje. Je to vlastne niečo ako verejná recenzia na produkt, ktorý sa rozšíril do celého sveta. Pošlite influencerom, aj tým malým, váš produkt alebo prístup k vašej službe a prezdieľajte content z ich účtu. 

Reklama na Facebooku

Ďalšia vec na zamyslenie. Tento obsah, ktorý máte už na Instagrame, môžete prepoužiť aj na iných sociálnych sieťach. Čím je obsah natívnejší, tým reálnejšie vyzerá, lepšie sa predvádza produkt, viac ľudí produktu verí. Takto môžete presvedčiť veľmi veľa ľudí. Dokonca si tým uľahčíte prácu a nemusíte vytvárať ďalší obsah. Budete len repostovať, čiže zdieľať také príspevky, ktoré už existujú. Túto nenáročnú stratégiu využíva veľmi veľa účtov a je takmer bez práce. Čo však môže byť prekážkou, je požiadať influencerov, aby sa s produktom odfotili alebo natočili video. 

Určite si však pred každou spoluprácou odpovedzte na niekoľko zásadných otázok o content stratégii. Tie nájdete v našom blogu. 

Záleží teda na vás, ako influencerov budete motivovať. Možno im produkt dáte zdarma a urobíte barter a možno im budete musieť zaplatiť honorár. Ak však má daný influencer kvalitné publikum a zároveň interakcie s ním, zvážte spoluprácu, aj keby mala byť platená. Nemusí mať dokonca ani 50 tisíc followerov, aby produkt dobre odprezentoval. Niektorí mikro-influenceri majú väčší dosah na svoju fanúšikovskú základňu. Treba trafiť toho správneho a taktiež postovať pravidelne.

Naše aktivity v oblasti content marketingu nájdete na https://kremsa.sk/service/service-content-marketing/.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia