Podľa najnovšej štúdie, ktorú zverejnila spoločnosť Cox Automotive, americkí spotrebitelia trávia viac času nakupovaním áut online a menej času v predajniach a showroom-och. Štúdia o nákupných preferenciách automobilov tiež naznačuje, že spotrebitelia sú frustrovaní z cien nových vozidiel a častejšie ako kedykoľvek predtým nakupujú jazdené vozidlá. Pozrite sa na najnovšie štatistiky z oblasti automotive.
„Hoci sa online nástroje stále zdokonaľujú a pomáhajú ľuďom nájsť takmer všetky potrebné informácie o svojom vysnívanom aute, podľa našej najnovšej štúdie je aj tak stále nutné zlepšovať sa v poskytovaných online službách,“ uviedla Isabelle Helms, viceprezidentka pre výskum a spravodajstvo Cox Automotive. „Hoci veľa informácií dostanú klienti z webových stránok výrobcov a predajcov áut, v konečnom dôsledku sa sa nevyhnú vyplneniu potrebných formulárov a vyjednávaniu ceny priamo na pobočke. To im spôsobuje v celom nákupnom procese najväčšiu frustráciu,“ dodáva.
Výsledky štúdie
Štúdia ďalej naznačuje, že iba 39% kupujúcich verí, že sa tento proces zlepšil. Tento fakt je zároveň aj jasným dôkazom, že automotive odvetvie má stále dostatok priestoru na potrebný a aj nevyhnutný progres. Spotrebitelia trávia z roka na rok viac času online nakupovaním, pričom práve vďaka potrebným informáciám na webových stránkach výrobcov a predajcov sa rýchlejšie rozhodujú už priamo v predajniach, a teda netrávia svoj voľný čas zbytočným a zdĺhavým chodením po showroomoch.
Presnejšie čísla z prieskumu z oblasti automotive sú nasledovné:
- Potenciálni klienti trávia zhruba 61% aktívneho času online nakupovaním, čo je nárast o 4 % oproti iným rokom.
- V predajniach sú klienti fyzicky v priemere 96 dní, čo je pokles o viac ako 20 dní za uplynulé dva roky.
- Približne 50% kupujúcich jazdených automobilov a 44% kupujúcich nových automobilov trávi v showroom-och 30 dní.
- Podľa štúdie 41% kupujúcich navštívi počas nákupného procesu iba jedno obchodné zastúpenie.
Rozhoduje cena
Keďže cena nových vozidiel v USA neustále rastie, priemerná cena za nové vozidlo zakúpené v decembri 2018 bola 35 671 dolárov a podľa údajov z knihy Kelley Blue Book spoločnosti Cox Automotive sa viac kupujúcich obracia na jazdené automobily. Podľa tejto najnovšej štúdie sa takmer dve tretiny kupujúcich (64%) prikláňa ku kúpe jazdených vozidiel.
Podľa prieskumu Cox Automotive bola priemerná mesačná splátka úveru za nové auto v prvom kvartáli 2019 presne 567 dolárov, čo je o 3,4% viac ako v predchádzajúcom roku. Priemerná mesačná platba za jazdené auto sa však zvýšila o 1% na 414 dolárov.
Proces nákupu je lepší, ale stále ponúka priestor na zlepšenie. Aj keď nakupovanie vozidla sa čoraz viac stáva online činnosťou a jeho úplné finále si vyžaduje stále menej času, aj tak si väčšina spotrebiteľov zmenu k lepšiemu nevšimne. Podľa štúdie platí, že 52% kupujúcich si myslí, že ich posledné skúsenosti s nákupom automobilov sa nezmenili od ich predchádzajúcich skúseností.
Produkt stále kraľuje
Podľa prieskumu si zhruba jedna tretina kupujúcich nových automobilov nakoniec vyberie značku, ktorú nikdy predtým nevlastnila. Je dokázané, že ich rozhodnutie sa väčšinou zakladá na výnimočných vlastnostiach produktu a negatívnych skúsenostiach s predošlou značkou.
Iba 13% kupujúcich sa dozvedelo o tejto značke prostredníctvom televíznej reklamy. Výrobcovia áut sa ešte stále zameriavajú na tradičnú televíznu reklamu, hoci tento formát reklamy je už dlhší čas na ústupe. Z uvedených čísel vyplýva, že výrobcovia do značnej miery strácajú čas a nedostatočne využívajú online priestor.
O marketingu pre automobilky sme napísali predčasom aj článok. Môžete si ho prečítať tu: https://www.kremsa.sk/marketing-pre-automobilky-ako-zosuladit-pohlad-na-zakaznika/
Rozhodovacie faktory
Podľa Cox Automotive je rozhodujúcim faktorom pri kúpe vozidla jeho cenová dostupnosť. Potenciálni zákazníci sú ovplyvnení aj osobnými odporúčaniami svojich priateľov a rodiny, hneď za tým nasleduje ako rozhodovací faktor internet. Práve tu sú najväčšou hnacou silou webové stránky výrobcov, na ktorých by mal zákazník nájsť všetky potrebné informácie. Samozrejmosťou by mala byť prehľadnosť, presné a pravdivé informácie, moderný dizajn a integrované najnovšie technológie. V opačnom prípade začne potenciálny klient hľadať u konkurencie.
Ďalšie informácie o zisteniach nájdete v správe tu: https://www.coxautoinc.com/market-insights/2019-car-buyer-journey-study