Vášmu biznisu na webe alebo v kamennej predajni sa darí predovšetkým pred Vianocami. Zrejme aj vy patríte k podnikateľom, ktorých gro obratu tvorí najmä záver kalendárneho roka. S kampaňou sa nezačína týždeň pred Štedrým dňom, ale aspoň dva mesiace pred ním.
Posilnenie povedomia o značke
Posilnenie značky na sociálnych sieťach v období nákupnej sezóny je mimoriadne dôležité, keďže obraty dosahujú svoje vrcholy. Zákazníci začínajú nakupovať v septembri a októbri. Výsledky prieskumu www.emarketer.com ukazujú, že nákup tovarov a služieb narastie ešte o 3,9% oproti priemeru ostatných 5 rokov. Podľa uvedeného prieskumu je vďaka priaznivej celosvetovej ekonomickej situácii vo svete, nízkej nezamestnanosti a dobrému prehľadu zákazníkov o možnostiach trhu očakávaný odhad maximálnej spotreby na veľmi vysokej úrovni.
Online reklama
Slovenskí spotrebitelia zľavy až tak horúčkovito nevyhľadávajú. V porovnaní s USA, kde zľavami žijú a niektorí doslova čakajú celý rok, kedy budú môcť výhodne nakupovať, priemerný Slovák cenu až tak nesleduje. Očakáva sa, že aj u nás časom príde k tomu, že si budeme všímať cenu počas dlhšieho obdobia a nákup urobíme až vtedy, keď to bude skutočne výhodné. Pre porovnanie s USA Black Friday v roku 2017 bol najväčším digitálnym dňom, až oslavou nakupovania, kedy padali doslova rekordy. Medziročné výnosy vzrástli o 32%, viac než Cyber Monday. Podľa správy spoločnosti Digital Insights Black Friday predstavuje 4,6% celkových maloobchodných tržieb v USA za obdobie okolo Vianoc.
Tento rok pripadá na 23.11.2018. Ako ste na neho pripravení vy?
V roku 2017 viac ako 40% celkových online predajov bolo uskutočnených v novembri a decembri cez mobilný telefón. Zákazníci najviac browsonali a nakupovali cez telefón deň po Vianociach. Smartfóny sú momentálne najväčším hnacím motorom pre rast ekonomiky. Podľa odhadov comScore Inc. eMarketer sa očakáva, že celkový predaj v maloobchode prostredníctvom mobilných aplikácií porastie aj v sezóne 2018 o ďalších 32,7%. Z uvedeného vyplýva, že podnikatelia s eshopmi by sa práve na tento typ predaja cez smartphone mali zamerať. Smart aplikácie sú už bežnou súčasťou podnikania a uľahčujú biznis.
Social alebo Search?
Predtým než sa spotrebitelia rozhodnú, čo si kúpia, browsujú. Až 68% zákazníkov si svoj produkt nájde najskôr na YouTube a až potom uskutočnia svoj nákup. To však nezaručuje, že skutočne nakúpia. Najprv si porovnajú parametre, prečítajú dôveryhodné recenzie a napokon aj tak 76% ľudí svoje pôvodné rozhodnutie zmení. Ak váš produkt nájdu v tom správnom čase, je veľká šanca, že budete úspešní a obchod uskutočnia práve u vás. Chce to však kampaň, na ktorú je dobré myslieť už v júli.
8 z 10 si pred nákupom preťukne svoje želanie cez Google. Až 80% ľudí predtým, než niečo kúpi, si to vyhľadá na internete. A svoje konečné rozhodnutie uskutoční v poslednom kvartáli kalendárneho roka. Stále váhate s dobre zacielenou digitálnou kampaňou?
Sociálne siete sú fajn, ale google vyhľadávanie účinkuje viac. Dokázané. Kreativita je síce potrebná, ale dobre nastavená distribúcia kanálov o to viac. Plánovanie marketingových kampaní je dlhodobý proces a nespraví sa sám od seba. Generálny riaditeľ a CEO jednej z najznámejších mediálnych agentúr na svete Hawke Media tvrdí, že ak máte dobrú mediálnu stratégiu, pripravenú ešte pred posledným štvrťrokom, čiže v lete, máte vysoké šance na úspech.
Experti na online marketing sa zhodujú, že začať treba aspoň dva mesiace skôr. Snažiť sa vybudovať povedomie o značke, získať databázu klientov. Čakať na plánovanie kampaní už počas sviatkov alebo tesne pred nimi môže znamenať omnoho väčšie výdavky. Klik na váš produkt sa týmto pádom výrazne predraží.
Bill Widmer, CEO rovnomennej spoločnosti a content marketing konzultant radí: “Zamerajte sa na SEO. Mnoho kľúčových slov vo vyhľadávaní sa týka vyslovene sezóny. Preto ak dobre zvolíte poradie tých najhlavnejších, ušetríte omnoho viac za reklamu. Samozrejme tento proces sa môže výrazne urýchliť, ak sa obrátite na experta. Konverzie sa môžu zvýšiť z 0,6% na takmer 20%.”
Dobrá rada na záver
V Kremsa Digital vám vieme pomôcť s úspešnou online kampaňou, hoci je už najvyšší čas začať. Ak ste tak ešte neurobili, začnite dnes! Najkrajšia hudba pre úspešného podnikateľa pred vianočnými sviatkami aj počas nich nie sú predsa koledy, ale cinkanie položiek do nákupného košíka a nových e-mailov s objednávkami na základe dobre cielenej kampane.