Pinterest má na Slovensku 846 500 používateľov a oproti iným sociálnym sieťam viacero výhod, o ktorých sme vám už písali. V tomto článku vám prinášame konkrétne tipy, ako môžete Pinterest zapojiť do svojho marketingového mixu a vyžmýkať z neho maximum.
1. Vytvorte si biznis účet
Oproti bežnému (osobnému) účtu získate možnosť vytvárať všetky druhy pinov, využívať analytické funkcie, platenú propagáciu (pozri nižšie v článku).
2. Odlíšte sa originálnym obsahom
Pinterest je plný obsahu prebratého z internetu. Ak sa chcete odlíšiť, ten váš by mal byť originálny. Nemusí pritom ísť iba o produktové fotografie či videá. Populárne sú aj infografiky, náučné info obrázky či už spomínané motivačné citáty. Tipy na obsah pre Pinterest:
Vytvorte tematickú nástenku pre každý produkt či službu – Ukážte produkty z rôznych uhlov pohľadu, odprezentujte ich výhody vrátane tých, ktoré nie je na prvý pohľad vidieť (napr. tak, že produkt rozoberiete).
Vytvárajte tematické kolekcie – Napr. v kolekcii zameranej na renováciu bytu môžete používateľom poradiť, ako zariadiť jednotlivé miestnosti a použiť pri tom svoje produkty. V kolekcii zameranej na letné dovolenky im môžete dať tipy na výlety a zároveň odprezentovať novú kolekciu letných odevov.
Predveďte produkty v praxi – Predávate potraviny? Nezabudnite na tematické recepty. Predávate náradie? Ukážte, ako ste pomocou neho vyrobili altánok či búdu pre psa. Predávate autokozmetiku? Samozrejmosťou by mali byť fotografie pred a po.
Riešte problémy zákazníkov – Pinterest je ideálnym miestom na využitie obsahového marketingu. Dajte ľuďom zo svojej cieľovej skupiny užitočné návody a rady, ako vyriešiť každodenné problémy priamo či nepriamo spojené s produktmi a službami, ktoré ponúkate.
3. Používajte kľúčové slová
Okrem vizuálnej stránky je dôležitý aj výstižný textový popis pinu, do ktorého by ste mali zahrnúť správne kľúčové slová. Na rozdiel od iných soc. sietí totiž používatelia Pinterestu omnoho viac vyhľadávajú. Okrem popisu pinu by ste mali kľúčové slová používať aj v názve pinu, v alternatívnom texte obrázka (alt text) a v informáciách o vás vo vašom profile.
Na vyhľadanie tých správnych kľúčových slov môžete využiť podobné výrazy, ktoré sa zobrazia nad výsledkami vyhľadávania. Pomôcť vám môžu aj špecializované pluginy pre internetové prehliadače, ako napr. Keywords everywhere, ktorý zobrazí aj hľadanosť daných slov a ďalšie štatistiky.
4. Interagujte s publikom
Nezabúdajte na interakciu s okolitým svetom v podobe komentárov, sledovania iných účtov či zdieľania pinov na ďalšie sociálne siete. Udržujte svoje publikum aktívne vďaka súťažiam, exkluzívnym zľavám a ďalším taktikám, ktoré poznáte z ostatných soc. sietí.
Pomôžu vám aj widgety od Pinterestu, ktoré môžete integrovať priamo na svoj web. Návštevníci si potom budú môcť pripnúť konkrétny obrázok z vášho webu na nástenku, uložiť si ho alebo začať sledovať váš účet.
5. Vytvorte si obchod priamo na Pintereste
Ak prevádzkujete e-shop, môžete si na Pintereste vytvoriť vlastný obchod s produktmi. Tie sa potom budú zobrazovať na záložke Obchod vo vašom profile a na rôznych miestach v rámci siete. Obchod je bezplatný, no produkty môžete promovať aj pomocou platenej reklamy (pozri ďalej v článku).
Pre založenie obchodu budete najprv musieť splniť podmienky pre získanie statusu overeného obchodníka.
Neignorujte takmer milión používateľov
Počet aktívnych používateľov Pinterestu sa začiatkom r. 2023 na Slovensku vyšplhal na 846 500, pričom stále rastie. Má teda obrovský potenciál pri využití organického šírenia vášho obsahu i platenej reklamy.
Nech už si vyberiete ktorúkoľvek cestu, nezabúdajte, že kľúčom k úspechu je práve kvalitný a najmä originálny obsah.