Kremsa Digital

9 tipov, ako na efektívnu bannerovú reklamu v automotive segmente

03.04.2024

Investície do internetovej reklamy na Slovensku za rok 2023 boli v sume 205 miliónov eur. Z toho viac ako 72 miliónov išlo do kategórie Non video display, kde patrí aj bannerová a display reklama. Ide o grafické bannery rôznych veľkostí a formátov, ktoré sa zobrazujú na webových stránkach po celom internete.

Takáto forma reklamy má skvelé využitie aj v automotive segmente. Predajcovia vozidiel, ktorí súperia o pozornosť potenciálneho zákazníka, sa môžu takto dostať do povedomia a prilákať nových návštevníkov na web. Pozrime sa na všetky možnosti, ktoré ponúka, no aj to, ako bannerovú reklamu môžete zefektívniť.

Na čo je dobrá bannerová reklama v automotive?

Na začiatok je potrebné spomenúť, že bannerová a display reklama má potenciál plniť hneď niekoľko cieľov vašej stratégie. Vhodné je rozdeliť si bannerové kampane do fáz, napríklad podľa modelu SEE, THINK, DO, CARE a jednotlivým fázam priradiť aj ciele.

SEE – Zvýšenie povedomia o značke

V tejto fáze sa snažíte zaujať čo najširšie publikum, ktoré vás ešte nepozná alebo neprišlo s vašou značkou do kontaktu. Táto fáza je ideálny spôsob, ako dostať do povedomia nielen modely, ktoré predávate, ale aj vás ako predajcu. Zároveň sa môžete odlíšiť od konkurencie. Docielite tým, že si potenciálni zákazníci pri rozhodovaní o nákupe auta spomenú práve na vás.

THINK – Zvýšenie návštevnosti webstránky

Táto fáza slúži na oslovenie publika, ktoré už vašu značku alebo modely áut pozná, no porovnáva ich s konkurenciou. Tu môžete prezentovať svoju pridanú hodnotu, benefity či akciové ponuky na konkrétne modely. Cieľom je, aby sa z banneru preklikli na váš web, kde nájdu všetky potrebné informácie.

DO – Vykonanie konverzie

Vo fáze DO oslovujete zväčša publikum, ktoré je pripravené vykonať konverziu. Spravidla tu patria formuláre, kde si potenciálni zákazníci vypýtajú cenovú ponuku na konkrétne auto, dohodnú si testovaciu jazdu, nakonfigurujú si vozidlo podľa predstáv alebo si dohodnú termín u vás v showroome.

CARE – Opätovné oslovenia zákazníkov

Fáza CARE sa zameriava na existujúcich zákazníkov. Táto fáza je vhodná na udržanie dobrých vzťahov s cieľom opakovaných nákupov alebo využitia ďalších služieb. Môže ísť o informovanie o servisných službách, akciách a udalostiach alebo ponuke sezónneho príslušenstva.

Kde spustiť bannerovú reklamu a ako ju cieliť?

V súčasnosti existuje už množstvo poskytovateľov reklamného priestoru. Patria sem platformy ako Adform, Etarget, Inres a mnoho ďalších. Nájdete tu aj známe internetové médiá, ktoré ponúkajú možnosť bannerovej reklamy.

Medzi najznámejšiu a zároveň najrozšírenejšiu platformu patrí obsahová sieť od Google, známa aj ako Google Display Network. Tá vám umožní umiestniť vaše reklamy na rôzne weby v rámci internetu.

Príklad: Vo fáze DO môžete využiť remarketingové publikum. To znamená, že reklamu zobrazíte návštevníkom webu, ktorí si už obsah na vašom webe prezerali a mali by záujem vykonať konverziu.

Pri bannerovej reklame platíte len vtedy, keď sa banner reálne zobrazí návštevníkovi webu. V platforme si podľa svojej stratégie a fázy môžete vybrať aj vhodné cielenie.

  • Publiká podľa záujmov a tém.
  • Vybrané konkrétne webové stránky.
  • Vlastné publiká.
  • Publiká podľa nákupného správania.
  • Publiká na základe demografie.
  • Publiká podobné vašej databáze.
  • Remarketingové publiká.

Využite rôzne formáty bannerovej reklamy

Display alebo bannerová reklama ponúka množstvo formátov, ktoré dokážete v kampaniach použiť.

Každá platforma či médium má k dispozícii aj svoje vlastné formáty. Tie môžu zaberať pokojne aj celé postranné časti webovej stránky. Existujú však aj základné formáty, ktoré by ste mali určite poznať.

Statické bannery

Ide o klasické grafické bannery, ktorý spravidla obsahujú obrázok, logo a text, ktorý komunikuje nejaké posolstvo. Pri vytváraní by ste mali dbať na atraktivitu dizajnu, aby si ho návštevníci všimli, aby ich zaujal a klikli naň.

Responzívne bannery

Pri responzívnych banneroch stačí väčšinou pridať len jeden obrázok v jednej veľkosti bez textu a loga. Tie totiž vložíte do systému separátne a ten vyskladá finálnu reklamu v rôznych variáciách a veľkostiach, ktoré následne kombinuje.

HTML5 bannery

Tieto bannery využívajú rôzne programovacie jazyky, vďaka ktorým sú následne animované a interaktívne. Vďaka pohyblivým prvkom dokážu efektívnejšie upútať pozornosť návštevníkov webu.

Ako zefektívniť bannerovú reklamu

V prvom rade si treba ujasniť, že v súčasnosti návštevníci webov už podvedome ignorujú a prehliadajú bannery. Tento pojem sa nazýva bannerová slepota. Preto by ste sa mali snažiť pri tvorbe bannerových reklám dodržiavať niekoľko pravidiel:

  1. V bannerovej reklame máte len pár sekúnd, aby ste zaujali. Zjednodušte reklamné posolstvo do krátkeho, no úderného nadpisu s jasnou výzvou k akcii, ktorú od návštevníka očakávate.
  2. Po vizuálnej stránke by mali vaše bannery vychádzať z jednotného dizajn manuálu a vašej vizuálnej identity značky. Tak, aby si zákazníci dokázali banner priradiť práve k vám a nie len k značke auta, ktorú predávate.
  3. Používajte v banneroch aj fotografie ľudí. Ľudský faktor dokáže prilákať viac pozornosti, ako len fotografie samotných vozidiel.
  4. Snažte sa byť originálny a kreatívny. Zaujímavé reklamy a formáty majú väčšiu šancu vyniknúť medzi množstvom konkurenčných bannerov.
  5. Bannery sa snažte držať v čo najvyššej kvalite, no zároveň v čo najmenšej veľkosti, najlepšie do 150 kB. Väčšie veľkosti sa totiž načítavajú na webstránke pomalšie. Vhodné je vkladať komprimované bannery.
  6. Používajte programatické systémy, ktoré zautomatizujú nákup reklamných plôch za vás. Používaný je aukčný proces Real-time bidding (RTB), kde systémy hľadajú cenovo výhodné plochy, na ktoré umiestnia podľa vami zvolených faktorov vaše bannery.
  7. V obsahovej sieti v Google Display Network pri remarketingu odstráňte umiestnenia na základe vysokej miery odchodov a nízkeho času stráveného na vašom webe.
  8. Vytvorte viacero reklám, ktoré oslovia každý segment vašej cieľovej skupiny.
  9. Responzívne reklamy sústreďte na efektivitu a výkonnosť, statické bannery zas na kreativitu a budovanie značky.

Pomôžeme vám s bannerovou reklamou

Ak chcete nechať bannerovú reklamu na profesionálov, neváhajte nás kontaktovať. Dohodneme si stretnutie alebo telefonát a preberieme si všetky možnosti, ktoré pre vás ako predajcu automobilov budú najvhodnejšie.



Ebook

NAŠE SKÚSENOSTI V TOMTO ODVETVÍ
SME PRETAVILI DO EBOOKU

Prečítajte si zadarmo tipy, ako na efektívny online
marketing pre importérov a dílerov automobilov.

Zistiť viac



Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia