V dnešnej digitálnej dobe sa sociálne siete stali neoddeliteľnou súčasťou marketingových stratégií. Zatiaľ čo platformy ako Facebook, Instagram a TikTok bojujú o pozornosť na poli sociálnych sietí, LinkedIn vyniká ako silný nástroj určený špeciálne pre profesionálov a firmy. V čom sa skrýva jeho potenciál a ako ho môžete využiť pre svoj biznis?
Ideálny spôsob pre hľadanie nových zamestnancov
Vďaka jednoduchej možnosti budovania rozsiahlych sietí a získavania kontaktov je LinkedIn skvelým nástrojom pre budovanie nielen značky firmy, ale aj značky zamestnávateľa.
Už bezplatná verzia vám umožní aktívne vyhľadávať a spájať sa s relevantnými ľuďmi a profesionálmi. Samozrejme, platená verzia pre headhunterov a personalistov Talent Solution, Premium účet alebo LinkedIn Sales Navigator vám poskytne rozšírené možnosti, ktoré uľahčia vašu prácu v tejto oblasti. Patria medzi ne napríklad:
- vyhľadávanie kontaktov podľa rôznych filtrov, akými sú vzdelanie, konkrétna spoločnosť či pracovná pozícia,
- automatizované pozývanie ľudí do skupín, prezeranie profilov a ich sledovanie,
- automatizované komentovanie a interagovanie s postami,
- vyhľadávanie potenciálnych uchádzačov podľa vami zvolených parametrov,
- získanie kontaktných údajov a ich následný export.
Budovanie značky
S hľadaním pracovnej sily a náborom nových zamestnancov súvisí aj employer branding. Budovanie značky zamestnávateľa je pre prilákanie talentov a špecialistov do vašej firmy dôležité. Tí si totiž často vyberajú medzi viacerými firmami a práve LinkedIn vám ponúka priestor odprezentovať svoje silné stránky a benefity, ktoré im dokážete ponúknuť.
Jednou z možností je na vašej firemnej stránke zdieľať príspevky, ktoré sa týkajú budovania značky zamestnávateľa a dokážu presvedčiť potenciálnych zamestnancov, že práve vy ste spoločnosť, kde sa oplatí pracovať. Aké príspevky teda zdieľať pre podporu employer brandingu na firemnej stránke LinkedInu?
- Zákulisie bežného dňa
Zdieľajte fotografie z bežného dňa. Ukážte, ako u vás vyzerá pracovné prostredie, ako trávia vo firme zamestnanci čas mimo práce, odprezentujte silný kolektív a jednotlivých zamestnancov. Všetci chcú predsa pracovať vo firme, v ktorej sú dobré vzťahy.
- Tímové aktivity, benefity a teambuildingy
S predchádzajúcim bodom úzko súvisí aj starostlivosť o vašich zamestnancov. Okrem platu sú tiež dôležité aj rôzne benefity, ktoré potenciálny uchádzač ocení. Takéto benefity viete zaujímavým spôsobom prezentovať v praxi pomocou konkrétnych príkladov, ako ich vaši zamestnanci využívajú. Navštevujú vaši zamestnanci odborné školenia, ponúkate možnosť flexibilného pracovného času alebo trávite spoločne čas pri rôznych aktivitách či na teambuildingoch? Ukážte to.
- Kultúra a hodnoty firmy
Mnoho talentovaných ľudí chce pracovať pre firmu, ktorá zdieľa rovnaké hodnotové nastavenie. Kultúra firmy je však dôležitá nielen pre potenciálnych zamestnancov, ale aj klientov. Tieto hodnoty sa snažte pretaviť aj do reality a odprezentovať na konkrétnych príkladoch, ktoré vašou firmou rezonujú. Na LinkedIn máte priestor zdieľať nielen to, na čom firme záleží, ale aj to, čo vaša firma neuznáva, čo je pre ňu neprijateľné.
- Úspechy a projekty
Pochváľte sa svojou prácou. Tá takisto dokáže prilákať nielen talenty, ale aj klientov, ktorí takýmto spôsobom zistia, aké výsledky, produkty a služby od vás môžu očakávať. Pokiaľ sa vám podarilo získať certifikácie, nové projekty alebo máte za sebou úspechy hodné zdieľania, podeľte sa o ne.
Zamestnanci ako ambasádori firmy
LinkedIn je špecifický aj tým, že okrem firemnej stránky prezentujú vašu spoločnosť aj vaši zamestnanci. Pokiaľ uvedú v profile, že pracujú vo vašej firme a zdieľajú vyššie opísaný obsah aj na svojich profiloch, rozširujete tak dosah svojho obsahu ešte o niečo viac.
Treba mať však na pamäti, že najlepší ambasádori sú tí, ktorí takýto obsah zdieľajú dobrovoľne, stotožňujú sa s ním, prípadne dobré meno značky šíria vo svojom vlastnom záujme. To už je ale vecou vašej firemnej kultúry a starostlivosti o zamestnancov.
Vzdelávacie kurzy a množstvo hodnotného obsahu
Vďaka tomu, že sa na LinkedIne združujú najmä špecialisti na určitý odbor, dokážete sa z ich obsahu mnohému priučiť a dozvedieť sa cenné informácie, a tým ostať konkurencieschopnými. To umožňuje firmám byť v kontakte s aktuálnymi udalosťami, trendmi a postupmi v odvetví.
Samotný LinkedIn vám bude v upozorneniach ponúkať rôzne články, trendujúce príspevky a zaujímavý obsah podľa vášho zamerania a odboru, v ktorom pôsobíte. LinkedIn má aj samostatnú vzdelávaciu platformu LinkedIn Learning, ktorá je síce platená, no nájdete v nej viac ako 16 000+ kurzov pre rôzne odvetvia, témy a špecializácie.
Získavajte nových klientov a partnerov
LinkedIn je vynikajúci nástroj na generovanie potenciálnych zákazníkov a predajných príležitostí. Aj vďaka hodnotnému obsahu a budovaniu značky sa bude na vašu stránku a skupinu pridávať čoraz viac ľudí z vášho odboru. Ako sa ale o nich dozvedia?
Riešením je vytváranie sietí a takzvané spojenia s relevantnými ľuďmi a potenciálnymi klientmi. Tých si jednoducho vyhľadáte podľa firmy, v ktorej pracujú alebo pozície, na ktorej pracujú a pošlete im pozvánku na spojenie.
Pomôžeme vám s LinkedInom
LinkedIn teda nie je len ďalšou platformou sociálnych sietí, ale hlavne efektívny nástroj pre firmy na nadväzovanie kontaktov s profesionálmi, budovanie sietí, prezentáciu odborných znalostí, zvyšovanie povedomia o značke a podporu rastu. Využite jeho potenciál naplno.
Pokiaľ chcete zveriť jeho správu do rúk odborníkom, ktorí vedia, ako čo najlepšie využiť LinkedIn pre budovanie a rast vašej firmy, neváhajte nás kontaktovať a pomôžeme vám nastaviť stratégiu na LinkedIne, vytvoriť reklamy či vhodný obsah, ktoré budú plniť vaše biznis ciele.