Kremsa Digital

Srdiečkový marketing: Ako získať srdcia a zvýšiť predaj počas Valentína

01.02.2024

Ako jeden z celosvetovo najviac komercializovaných sviatkov sa Valentín zmenil na marketingovú „podívanú”. V tomto článku preskúmame fascinujúci svet valentínskych marketingových kampaní, uvedieme spôsoby, ako sa dá Valentín v marketingu využiť, a napokon vyzdvihneme stratégie a príklady, ktoré nás chytili za srdce.

  • Poradie jednotlivých aktivít je čisto náhodné a neodzrkadľuje ich reálnu performance v marketingovom mixe. Ak by ste niektoré alebo všetky vymenované body radi zaradili do svojej marketingovej stratégie, a to nielen v súvislosti s Valentínom, kontaktujte nás TU a my si s vami radi prejdeme vaše potreby a navrhneme riešenia.

Špeciálne akcie a zľavy

Najrozšírenejšie „zaľúbené” akcie? „Kúpte jedno, druhé dostanete zadarmo.” „50% zľava pre páry” a ďalšie špeciálne ceny, ponuky či zľavy, ktoré mnoho predajcov a firiem ponúka pri príležitosti Valentína na romantické predmety, možnosti stravovania a zábavy.

Kampane na sociálnych sieťach

Firmy spúšťajú na sociálnych sieťach kampane so zaláskovanou tematikou, aby oslovili svoje publikum. Využívajú rôzne romantické vizuálne prvky, vytvárajú súťaže a vyzývajú publikum zdieľať svoje vyznania lásky a zamilované momenty.

E-mailový marketing

Klasickým nástrojom na propagáciu valentínskych ponúk a produktov je e-mailový marketing. Spoločnosti rozposielajú informačné bulletiny a propagačné e-maily s pútavými predmetmi a lákavými ponukami, ktoré nenechajú žiadne srdce chladné. 🙂

Limitovaná edícia produktov

Cítiť sa jedinečne a špeciálne? Kedy, keď nie na Valentína! Aby boli produkty počas sviatku príťažlivejšie, niektoré značky vytvárajú limitované edície valentínskych produktov alebo obalov či napríklad špeciálne zvýhodnené balíky služieb pre páry.

Obsahový marketing

Značky rady publikujú blogové príspevky, články alebo videá súvisiace s valentínskou tematikou, v ktorých ponúkajú rady týkajúce sa romantických gest, nápady na darčeky alebo návrhy na rande. Tento obsah navyše pomáha zvyšovať návštevnosť ich webových stránok a oslovovať ich publikum.

Partnerstvá a spolupráce

Spolupráca s doplnkovými značkami môže pomôcť umocniť vašu valentínsku kampaň. Napríklad kvetinárstvo a kúpele by mohli spolupracovať a ponúknuť balík „Rozmaznávajte svojho partnera“. Takáto spolupráca nielen rozšíri váš dosah, ale poskytne zákazníkom aj pridanú hodnotu.

Charitatívne partnerstvá

Niektoré firmy spolupracujú s charitatívnymi organizáciami a organizujú valentínske kampane, v rámci ktorých venujú časť svojich ziskov na dobrú vec, spájajú lásku a darovanie.

Personalizácia

Personalizované darčeky a zážitky sú na Valentína mimoriadne obľúbené. Firmy rady ponúkajú možnosti prispôsobenia alebo personalizované správy, ktoré tak robia ich produkty ešte príťažlivejšími.

Spolupráca s influencermi

Spoločnosti často spolupracujú s influencermi na sociálnych sieťach, aby propagovali svoje produkty alebo služby počas valentínskej sezóny. Vyhľadávanými sú tzv. „insta couples”, nakoľko dokážu zaľúbenú tému podať autenticky a ozajstne a to je to, čo chce divák vidieť.

Event marketing

Láska ide cez žalúdok. A veru, to si všetci majitelia reštaurácií a gastro zariadení dobre uvedomujú. Reštaurácie, bary a eventové miesta organizujú špeciálne valentínske podujatia, tematické večierky a pripravujú valentínske menu, ktoré priláka páry hľadajúce romantiku.

Anti-Valentine

Ak aj zrovna k fanúšikom Valentína nepatríte, vo svojej marketingovej stratégii ho môžete aj napriek tomu využiť. Urobila tak aj spoločnosť Hotels.com, ktorá k svojej marketingovej kampani na Deň svätého Valentína zaujala naozaj nevšedný prístup. Vyzvala používateľov, aby navštívili webovú stránku V-Day Dumpster Stay a napísali o bývalom partnerovi, o ktorom si myslia, že by mal dovolenkovať v kontajneri, ehm. 🙂 Všetky príbehy boli zaradené do súťaže o darčekovú kartu Hotels.com v hodnote 300 USD.

Celkovo možno povedať, že Deň svätého Valentína poskytuje firmám významnú príležitosť spojiť sa so svojimi zákazníkmi, zvýšiť predaj a posilniť lojalitu značky prostredníctvom kreatívneho a cieleného marketingového úsilia.

Ako to však vyzerá v praxi? Tu sú príklady fascinujúcich reklám a stratégií, ktoré nás chytili za srdce.

Emocionálna príťažlivosť

Valentín je o emóciách a marketéri to vedia. Úspešné kampane často vyvolávajú pocity lásky, nostalgie alebo romantiky. Väčšiu šancu na úspech majú značky, ktoré dokážu vytvoriť emocionálne spojenie so svojím publikom. Napríklad kampaň spoločnosti Coca-Cola „Share a Coke” obsahovala personalizované fľaše so správami s tematikou lásky, ktoré vyzývali spotrebiteľov, aby sa podelili o kolu so svojimi blízkymi. Tento personalizovaný dotyk zasiahol emocionálnu strunu a viedol k prudkému nárastu predaja.

Rozprávanie príbehov

Kde bolo, tam bolo… Každý milostný príbeh má začiatok, stred a koniec. Obchodníci využívajú rozprávanie príbehov, aby zaujali spotrebiteľov a urobili ich produkty alebo služby súčasťou príbehu. Vezmite si príklad značky šperkov Tiffany & Co. Ich „Will You?” kampaň predstavila návrhy zo skutočného života a vytvorila podmanivý príbeh okolo ich ikonickej modrej krabice. Emotívne rozprávanie urobilo z produktov Tiffany túžbu a nezabudnuteľnosť. Veď uznajte, nemáte aj vy po zhliadnutí tohto videa zimomriavky? :))

Personalizácia

Personalizácia je kľúčom k efektívnemu valentínskemu marketingu. Prispôsobenie posolstva rôznym segmentom publika môže výrazne zvýšiť zapojenie. Napríklad Starbucks počas valentínskej sezóny predstavuje tematické nápoje a šálky s úprimnými odkazmi. Zákazníci majú pocit, že ich obľúbenej kaviarni záleží na ich oslave, čím sa zvyšuje lojalita značky.

Autentickosť

V roku 2021 Pandora požiadala páry a priateľov zo skutočného života, aby sa podelili o malé (a aj nie úplne malé) veci, ktoré urobili, aby vyjadrili svoju lásku. Niektoré skutky lásky boli maličké, ako napríklad objatie, iné boli obrovskými krokmi vo vzťahu, ako napríklad spoločné bývanie alebo adopcia psa.
Video YouTube obsahovalo odkaz na webovú stránku spoločnosti a správu, že spoločnosť môže pomôcť divákom ukázať ich blízkym, ako veľmi si ich cenia pomocou kúziel a darčekov Pandora.

Zapojenie sociálnych médií

Deň svätého Valentína je ideálnou príležitosťou na využitie sily sociálnych médií. Značky podporujú obsah vytvorený používateľmi, organizovanie súťaží a vytváranie hashtagov, aby zapojili spotrebiteľov. Napríklad kampaň Domino’s Pizza „Tweet to Win“ vyzvala ľudí, aby zdieľali svoje milostné príbehy na Twitteri (aktuálne „X”, pozn. redakcie 🙂 ), aby mali šancu vyhrať pizzu zadarmo. Vyvolalo to obrovský rozruch na sociálnych sieťach a zvýšilo predaj.

Inkluzívnosť

Valentín sa už neobmedzuje len na tradičné páry. Mnoho ľudí oslavuje tento deň s priateľmi, rodinou alebo so sebou. Kampaň Airbnb „Love Is Welcome Here“ oslavovala všetky formy lásky a podporovala inkluzívne cestovateľské zážitky.

Environmentálna zodpovednosť

S rastúcim environmentálnym povedomím spotrebitelia oceňujú značky, ktoré robia udržateľné kroky. Ekologické obaly, produkty a kampane dobre rezonujú. Čokoládari Tony’s Chocolonely vydali limitovanú edíciu valentínskych fair-trade čokolád zdôrazňujúcich udržateľnosť.

Valentín na Slovensku

Valentín, deň lásky a náklonnosti, už nie je len o čokoláde a kvetoch. Je to tiež jedinečná príležitosť pre obchodníkov využiť emócie a túžby spotrebiteľov. A ako prežívajú Valentín Slováci? Máme pre vás niekoľko zaujímavých poznatkov?

Vedeli ste, že:

  • Valentín oslavuje až 73% Slovákov?
  • Priemerne na valentínsky darček minieme 59 EUR?
  • Ženy najčastejšie darujú svojmu partnerovi parfum a muži zase vezmú svoju drahú na romantickú večeru?
  • Najhorší valentínsky darček podľa žien sú peniaze alebo domáci spotrebič a pre mužov zase kvety a darčekový poukaz?

Zdroj: Funradio.sk

Tak či onak, „All we need is love” a Deň svätého Valentína poskytujú obchodníkom jedinečnú príležitosť spojiť sa so spotrebiteľmi na emocionálnej úrovni. Využitím vyššie vymenovaných stratégií môžu značky vytvárať nezabudnuteľné a efektívne valentínske kampane. Či už ide o čokolády, šperky alebo zážitky, úspešný marketing počas tejto sezóny je o zachytení podstaty lásky a o tom, aby sa spotrebitelia cítili milovaní. Keď sa teda blíži 14. február, nezabudnite, že vo svete marketingu je láska najsilnejšou emóciou zo všetkých.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia