Kremsa Digital

Facebook má opäť niečo nové pre každého.

23.02.2016

V posledných mesiacoch Facebook našliapol na poriadne tempo v zlepšovaní svojich produktov a služieb. V minulosti sme boli zvyknutí na to, že nie každá inovácia Facebooku nám vyčarila úsmev na tvári. Tentokrát sa naopak častejšie usmievame od ucha k uchu.

Poďme ale na spomínané aktuálne zmeny a nové produkty.

Reactions

Najväčšia novinka Facebooku možno v celej jeho histórii. Bez zbytočne veľkých fanfár a ohlásení sa zrazu objavila v našich news feedoch. Ľudia začali o tom masívne diskutovať a každé svetové médium malo potrebu sa k tomu vyjadriť.

Uvidíme, čo nám možnosť vyjadriť svoje emócie prinesie a ako posunie našu pasívnu komunikáciu na sociálnych sieťach ďalej. Facebook reactions sú každopádne príjemným spestrením a postrachom pre všetkých marketérov, ktorým zrazu pribudli ďalšie dôležité metriky, ktoré treba spracovať a vyhodnotiť. Stačí už len prísť myšou na like alebo podržať like vo Vašom mobile a zobrazí sa Vám výber emotikonov.

 

 

Instantné články pre všetkých, čo publikujú

Facebook ento produkt ohlásil skôr ako ho vôbec spustil. Oficiálne ho uvedie do života na svojej F8 konferencii, ktorá sa uskutoční 12. Apríla. Dôvod je ten, že tieto “instantné články” stále testuje s vybranou stovkou blogerov a zbiera ohlasy od publika po celom svete. Toto rozšírenie Facebook prezentuje ako impozantnú a zásadnú zmenu pre všetkých ľudí na Facebooku.

O čo sa vlastne teda jedná? Instantné články riešia dosť špecifický, ale zároveň široký problém. Tým je pomalý načítavací čas web stránky na mobiloch. Ten veľa krát vytvára zlú skúsenosť pre čitateľov, keď si nevedia otvoriť z Facebooku to, čo chcú čítať. Preto sa Facebook rozhodol tento preklik vynechať a poskytnúť možnosť blogerom písať články rovno na svojej sieti, podobne ako to má LinkedIn.

 

Tento krok je veľmi logický a smart, keďže jeho sieť bude bohatšia o nový obsah a ľudia nemusia chodiť po informácie mimo Facebook a ešte viac ich so svojou sieťou integruje. S instantnými článkami budú mať publikujúci plnú kontrolu nad ich príbehmi, layoutmi a taktiež reklamou, ktorá im zarába a dovoľuje v podstate ďalej písať. Neprídu ani o cent, čo by im zarobil traffic na ich web stránke, keďže si môžu existujúce inzeráty na ich stránke preniesť aj na Facebook alebo si do blogov integrovať Facebook Audience Network reklamu, ktorá im tiež bude monetizovať ich obsah.

K dispozícii budú multimediálne nástroje, ktoré im umožnia vytvárať dynamické a interaktívne blogy, ktoré sa budú načítavať rýchlo a bez ohľadu na to, kde vo svete sa nachádzate. Jednoducho to bude naozaj výborný prínos Facebooku a kto vie, možno kvôli výhodám “Instant Articles” začnete písať aj vy 😉

Facebook Canvas

Ďalšia zásadná novinka v reklamných formátoch na Facebooku je tu. Po lead ads predstavuje Facebook Canvas výrazný posun v udržaní interakcie fanúšika s adom. Odstraňuje zbytočné medzičlánky a prekliky medzi inzerciou a žiadanou akciou. Jednoducho povedané, vytvoríte si web stránku rovno na Facebooku a tá sa po kliknutí na reklamu aj otvorí. Už nemusíte ľudí posielať von z Facebooku, aby sa o Vašej ponuke dozvedeli viac. Všetko pekne na jednom mieste 😉

Dámy a páni, samostatné landing page sú už najskôr minulosťou. Prichádza významný game changer, ktorý zosilní efektivitu našich reklám, uľahčí robotu a ušetrí kopec času.

 

 

Video v profilovej fotke

Táto vychytávka nie je až takou novinkou a je dostupná už od Októbra 2015. Napriek tomu ju nevyužíva skoro nikto a preto ju chceme opäť pripomenúť. Možnosť spraviť zo svojej profilovky obrázok v čarodejníckom štýle Harryho Pottera pridáva kúsok mágie a života celému Vášmu profilu a zároveň aj štipku morbídnosti.

Video v profilovej fotke je zatiaľ dostupné len pre mobilné aplikácie a to je možno aj dôvod prečo to nie je stále rozšírená forma profilovej prezentácie.

 

 

Počet videní na Instagram videu

Na Instagrame môžeme pozerať video už od roku 2013 a túto možnosť odvtedy využilo naozaj veľa veľkých značiek, aby vyrozprávalo svoje príbehy alebo pritiahli nakupujúcich na svoju stránku.

Nemusíme opakovať, že video je v súčasnosti veľmi populárnym spôsobom inzercie a ľudia ho radi konzumujú. Preto sa Facebook – čuduj sa svete – rozhodol pridať metriku “Video views” aj pre Instagram. Možno sa pýtate, že táto samozrejmosť tam mala byť už od začiatku a ani ste si vlastne nevšimli, že táto štatistika tam chýba. Tak áno, chýbala tam a teraz ju už konečne máme. Stačí sa pozrieť pod video.

 

 

Automatické titulky

Asi všetci z nás si pozerajú video vo Facebook aplikácii na mobile bez zvuku. Pozriete si prvých 8 sekúnd a ak Vás zaujme, tak kliknete a pustíte si ho celé aj so zvukom a ak Vás nezaujme, skrolujete palcom nižie.

Facebook sa chystá klepnúť po našich skrolovacích palcoch a prinútiť nás pozerať video aj bez zvuku ďalej. V najbližších týždňoch sa v power editore a v ads manažéri objaví možnosť automatických tituliek. Táto možnosť tu bola aj doteraz a vyzerala tak, že ste mohli titulky mohli embednúť alebo uploadnúť do videa. Tento krát si budete môcť vybrať možnosť – pridať titulky automaticky. Nový titulkovací nástroj ich automaticky vygeneruje a dá Vám možnosť si ich editovať a uložiť. Zatiaľ si nevieme predstaviť ako to celé bude vyzerať, ale hádam to má Facebook dobre premyslené.

Táto možnosť bude zatiaľ dostupná pre jazykovú verziu tituliek US English. S týmto novým nástrojom budú marketéri ešte lepšie vybavení pre vytvorenie efektívneho a skvelého videa. Kým budete čakať na tento titulkovací nástroj, môžete sa učiť robiť dobré videá. Tu je zopár ukážok.

Video pre rýchle spojenie sa s publikom

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/Kleenex/videos/10153098357433199/” width=”500″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

Video dizajnované pre vypnutý zvuk

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/SunsilkPH/videos/1073108766053004/” width=”500″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

Video pre šírenie brand awareness

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/AbsolutUS/videos/10153513876624854/” width=”500″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

 

Facebook príručka pre inzerciu

Už sme síce o nej písali v predchádzajúcom článku, ale stojí za to ju spomenúť znovu. Opäť sa trochu sprehľadnila a niečo v nej pribudlo. Ocenia ju aj tí skúsenejší, keďže informácie o veľkosti obrázkov alebo best-practice už nemusia googliť kade tade aj keď je to dobrodružstvo. Nájdete ju tu.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia