Kremsa Digital

Aký formát používať na Instagrame

29.04.2021

Najčastejšou otázkou pri content stratégii na sociálnych sieťach je, kam s obsahom. Instagram teraz valcuje svet, takže zostaňme pri ňom. Fajn. Ale kam na Instagram zavesiť obsah? Aký formát je ten najlepší? Reels, feed alebo IG TV? Predstavíme vám formáty, aké môžete použiť a povieme aj prečo. 

Určite máte skvelý nápad na obsah. Natočili ste video a chcete ho použiť na Instagrame. Kde by ste to mali zverejniť? Mali by ste to nahrať do informačného kanála? Musí to ísť na IGTV, pretože má dĺžku viac ako minútu? Alebo si možno vyžaduje zverejnenie výlučne na Instagrame Live? Odpovieme.

Video je pán Instagramu

Od svojho oficiálneho uvedenia Reels na trh spoločnosť Instagram tlačí video obsah Reels vo svojom algoritme tak, aby konkuroval TikToku. Nie každá značka alebo každé video však vyhovuje skrátenému formátu, ktorý teraz prijíma videá s dĺžkou do 30 sekúnd. Vyskúšať to však treba. 

Aj keď sú príbehy stále skvelou voľbou, majú nevýhodu, že po jednom dni vypršia. Platnosť len na 24 hodín znamená, že ich v archíve uvidíte iba vy. Zverejnenie vášho videozáznamu na Instagrame na IG TV alebo na Reels umožňuje vašim sledovateľom, aby sa na ne odvolali.

Formát videa 

Sú totiž rôzne formáty videa, ktoré Instagram ponúka v informačnom kanáli, aby ste sa mohli najlepšie rozhodnúť, kam ho umiestniť. Základom je, že video formát má rozhodne obrovský náskok pred statickým contentom. Respektíve je jeho pevnou súčasťou. Napríklad vo feede môžete mať ukážkové fotky vašich produktov a doplniť ich videami Reels, IG TV, Stories či Remix alebo živým vysielaním. Ľudia milujú pohyblivý obraz. 

Aj keď každý formát môže vyhovovať konkrétnemu štýlu, skvelé na tom celom je, že obsah môže byť perfektne univerzálny pre rôzne značky v rovnakom odvetví. Napríklad všetky beauty značky môžu z Reels profitovať, či už ide o drogériu alebo luxusnú kozmetiku. Napriek tomu, že Reels a TikTok sú zameraní na mladú generáciu, kvalitný a hodnotný obsah môže osloviť aj iné publikum.

Užitočné tipy 

  • Video vo feede môže byť maximálne 60 sekúnd dlhé, ale užívatelia pritom v priemere strávia jeho pozeraním len 3-10 sekúnd.
  • Feed je niečo ako homepage, domovská stránka, výkladná skriňa. Preto by tam mali byť len tie najlepšie kúsky. 
  • IG TV dovoľuje 10 minútové videá. Ak máte viac ako 10 000 followerov, máte k dispozícii až 60 minút videa. Je dôležité, aby ste vašich sledovateľov upútali prvých 30 sekúnd.
  • Reels formát pomáha budovať vašu značku a povedomie o nej. Je hravý, autentický, chytľavý. Do 30 sekúnd sa viete zábavnou formou odprezentovať a ukázať svoju kreativitu.
  • Nový formát Reels sa volá Remix a môžete v ňom spojiť až dve videá vedľa seba. 
  • Živé vysielanie je prenos, ktorý môžete spustiť kedykoľvek, keď máte chuť interagovať s publikom v reálnom čase. Dá sa potom uložiť do archívu. 
  • Užitočné tipy ohľadom Instagramu, máme aj na našom ďalšom blogu.

Ak stále potrebujete ďalšie presvedčivé informácie, prečo publikovať obsah na Instagrame, dajte nám vedieť. Radi zodpovieme všetky vaše otázky. 

Naše aktivity ohľadne správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.

Náš email je office_sk@kremsa.com








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia