Kremsa Digital

7 tipov ako písať príspevky na Instagram

24.03.2021

Príspevky na Instagrame nie sú len o fotkách, videách a stories. Ku peknému contentu patrí aj text, ktorý zaujme nielen náhodných užívateľov, ale aj verných followers. Vedeli ste, že máte presne 2 sekundy na to, aby ste si získali ich pozornosť? Poradíme vám, ako o ňu neprídete vďaka skvelému copy. Tu je sľúbených 7 tipov, ako písať príspevky s ľahkosťou.

#1 Jazyk

V akom jazyku písať príspevky? Píšte v jazyku, v akom hovorí gro vášho publika. Ak sú vaši fanúšikovia Slováci alebo Česi, hovorte na nich rodnou rečou. Je zbytočné, aby ste písali vaše príspevky v angličtine alebo dvojjazyčne, ak vás profil sledujú väčšinou slovenskí alebo českí followeri. Používajte krátke vety. Dlhé súvetia a zložité výrazy veľmi na tento druh contentu nepatria. Občas môžete napísať aj niečo dlhšie. Mnohí používajú Instagram ako na blogovanie, ale musí to byť rozhodne obsah s pridanou hodnotou. Ako vytvoriť content stratégiu, čiže ČO POSTOVAŤ, píšeme v podrobnom návode. 

#2 Emoji

Sociálne siete sú fajn, ale nevyjadríte cez ne všetko, čo potrebujete. Slová častokrát nestačia, aby ste trafili tú správnu emóciu. Na to vám slúžia emotikony. Používajte ich ale striedmo. Nezahlcujte si vzácny priestor ikonkami len preto, že sme vám ich poradili. Najmä nie za začiatok príspevku a to vám vysvetlíme neskôr prečo. Nezabudnite aj na stories.

#4 Hastagy

Nezabudnite používať hashtagy. Na to, aby váš príspevok druhí našli, sa používajú hashtagy. Tie správne vás posúvajú vyššie. Použite ich maximálne 7-10 kusov do celého príspevku. Tvrdí v kurzoch Foundr, kam chodíme aj my. Ak primárne komunikujete v slovenčine, používajte slovenské alebo medzinárodné hashtagy. Na slovo #image sa ťažko hľadá slovenský ekvivalent. Každý toto slovo pozná v tejto konkrétnej podobe. Takisto nevyberajte iba tie hashtagy, ktoré majú milióny príspevkov. Stratili by ste sa v dave. 

#5 Označovanie osôb

Pokojne označte značky alebo osoby, ktoré súvisia s vašim produktom. Uvedieme príklad, ako sa dá do vety zapracovať ozačenie osoby aj hashtagu: Talentovaná @veronikaboskova uviedla na trh novinku. Sú ňou vegánske #sójové sviečky, ktoré najlepšie voňajú s knihou v ruke. (Viete, čo myslíme.)

#6 Začiatok príspevku

Ak chcete zaujať hneď na prvý pokus, napíšte to najdôležitejšie na začiatok. Prvých 100-120 písmen je pre vás kľúčových. Inak sa uberiete o možnosť povedať to podstatné. Navyše tieto slová je vidno v náhľade pod fotkou vo feede. Dajte pozor, ako s nimi naložíte. Vyhnite sa emotikonom, ktoré odoberú miesto. Choďte rovno k veci a potom až pridajte emoji a hrajte sa so štruktúrou textu. 

#7 Call to action

CTA = call to action = výzva k akcii je kľúčová. Majte ju na pamäti na záver postu. Čo chcete od ľudí, aby urobili? Majú vám zavolať, napísať, poslať holuba? Chcete, aby išli na váš web a kúpiť si váš produkt alebo službu? Prípadne si prečítať váš blog alebo vyplniť formulár? K týmto výzvam sa ľudia dostanú až na konci celej návštevy, ale treba im tú možnosť dať. Aj keď sa vám možno zdá, že je to zbytočné. Možno sa domnievate, že predsa dobre vedia, čo majú robiť. Vedia, ale môžu zabudnúť. A niektorí možno ani nevedia.

Ďalšie tipy vám napíšeme po odvysielanie ďalšej room-ky na Clubhoouse, preto nás nezabudnite sledovať aj tam. Náš club sa volá Digitálny marketing SK/CZ, kde vám prinášame užitočné informácie, rady a tipy zo sveta online marketingu. 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia