Kremsa Digital

6x svetové marketingové trendy pre rok 2022

22.09.2021

Svet okolo nás sa rýchlo zmenil. S touto zmenou prichádzajú pre značky aj nové vzrušujúce príležitosti, ako nadviazať spojenie so svojimi zákazníkmi. Globálny marketing v týchto rokoch prechádza obrovským faceliftom. Mnoho značiek sa snaží získať nových zákazníkov, pretože nákupný cyklus sa obnovuje, aj keď sa mnohé rozpočty pozastavujú. Tu sú zaujímavé marketingové trendy, ktoré hýbu svetom. 

Aktuálne svetoví marketéri riešia tieto otázky:

  • ako ušetriť peniaze určené na globálne marketingové kampane?
  • ako efektívne rozložiť budget do marketingu? 
  • Aké sú taktiky a stratégie, ktoré poháňajú príliv peňazí na globalizačný marketingový prístup? 

Brand

V dnešnej dobe sú spotrebitelia vyberavejší než kedykoľvek predtým, pokiaľ ide o výber značiek, s ktorými obchodujú alebo kde nakupujú. Väčšinou je to spôsobené saturáciou trhu, veľkým výberom a expanziou digitálneho marketingu, ktorý ľuďom umožňuje spojiť sa so značkami mimo ich lokality. Jeden z najlepších spôsobov, ako môže značka vyniknúť, je vyvíjať sa a ako značka vystupovať sebavedome. Zvoliť autentický prístup, zameraný na poslanie a zameraný na hodnoty. 

Jasné a silné poslanie slúži ako základ pre každú značku. Riadi, akým spôsobom sa značka vyhraňuje voči svojmu publiku a zákazníkom, a tak formuje vnímanie značky na verejnosti. Príkladom toho je investovanie času do sociálnej zodpovednosti podnikov (CSR), kde podniky prispievajú k širším spoločenským dôvodom

Napríklad LEGO je jednou zo značiek, ktorá sa s nadšením hlási k CSR. Vďaka partnerstvu so Svetovým fondom pre voľne žijúce zvieratá sa spoločnosť LEGO zaviazala znížiť celkovú uhlíkovú stopu a do roku 2030 sa snaží dosiahnuť 100% obnoviteľnú energiu. Svetový fond pre voľne žijúcich živočíchov (WWF) je celosvetová ochranárska organizácia, ktorá pracuje v 100 krajinách a pozostáva z takmer 5 miliónov členov na celom svete. Misia WWF – najjednoduchšie – je zachovať prírodu. Jej ciele sú trojaké – chrániť prírodné oblasti a voľne žijúce obyvateľstvo, minimalizovať znečistenie a podporovať účinné a udržateľné využívanie prírodných zdrojov.

Vďaka tomu, že sa značka LEGO zameriava na ekologické postupy, definuje ju udržateľnosť a pomáha jej získať obrovskú priazeň medzi spoločnosťami. Uvedomili si, že spotrebiteľom veľmi záleží na environmentálnych príčinách.

Využite obsah vytváraný používateľmi

Skvelý spôsob, ako odľahčiť pracovné zaťaženie marketingových tímov a zároveň upozorniť na zákazníkov, je využiť obsah generovaný používateľmi (UGC). O UGC je písali aj v našom blogu pred pár mesiacmi. UGC ako nástroj marketigu je autentickejší a dôveryhodnejší, pretože pochádza priamo od zákazníkov a ambasádorov značky. V skutočnosti 90% používateľov dôveruje UGC pri nákupných rozhodnutiach.

Pripojením sa k UGC môžu značky efektívne začať formovať vnímanie a esenciu značky a to zvýrazňovaním obsahu od verných zákazníkov. Tento druh obsahu je tiež veľmi účinný pri zvyšovaní interakcie a interakcie používateľov, najmä na sociálnych sieťach. Tým sa zvyšuje aj počet konverzií a výnosov- reklamy s UGC dosahujú päťkrát vyššiu mieru prekliknutia, ako je priemer

Zlepšite skúsenosti zákazníkov

Aby značky obstáli v konkurencii, musia poskytovať jedinečné služby zákazníkom. Význam dobrých skúseností svojich zákazníkov sa už nedá ignorovať. Zákazníci dnes svoju lojalitu k značke zakladajú na zážitku, ktorý jej poskytuje viac než čokoľvek iné. 

Uvedieme aj príklad: neuveriteľných 86% kupujúcich je ochotných zaplatiť viac za skvelé skúsenosti so zákazníkmi. To sú tiež marketingové trendy. Značky, ktoré chcú zvýšiť svoje zákaznícke skúsenosti, by mali zvážiť premyslené používanie technológií, ako je AI a rozšírená virtuálna realita, o ktorej píšeme aj my na blogu. Vďaka týmto technológiám je zážitok pre zákazníkov väčší, rýchlejší, efektívnejší a otvára im nové príležitosti na interakciu so značkami. 

Implementujte konverzačný marketing

Vo všeobecnosti dnes dominujú také marketingové trendy, ktoré sú zamerané predovšetkým na značky, ktoré aplikujú viac konverzácie a osobnejší tón. Toto je to, čo je známe ako konverzačný marketing, ktorého cieľom je vytvoriť osobné spojenie medzi zákazníkmi a tými, ktorí im robia marketing, ideálne v reálnom čase. Cieľom konverzačného marketingu je zlepšiť interakciu a skúsenosti so zákazníkmi poskytovaním okamžitých riešení, ktorých výsledkom je vyššia úroveň lojality a spokojnosti zákazníkov. Na to môžu slúžiť aj chatboti, o ktorých sme písali v predošlom blogu. Vývoj chatbotov patrí medzi najnovšie marketingové trendy.

Automatizácia v reklame

Tento trend nie je v podstate nič iné ako poskytnutie zákazníkom takej ponuky, ktorá sa deje v reálnom čase. Táto technika automatického nakupovania reklám pomáha značkám rýchlejšie a efektívnejšie osloviť širšie publikum a to na celom svete. Výsledkom sú vyššie konverzie a nižšie obstarávacie náklady. 

Automatická reklama sa stáva natoľko účinnou marketingovou technikou, že eMarketer odhaduje, že viac ako 86% digitálnych obsahových reklám bude budúci rok automatizovaných.  Napríklad aj značka Audi už dosiahla veľký úspech v tomto druhu reklamy.

Marketingová stratégia založená na odpovediach

Impulzom k tomu je, že v minulom roku 2020 predstavovalo vyhľadávanie bez kliknutia viac ako polovicu všetkých vyhľadávacích dopytov na Google. To znamená, že keď používatelia hľadajú niečo na Googli, väčšina po spustení vyhľadávania na nič neklikne, aby získala to, čo hľadala.

Značky preto musia vymyslieť taký obsah, ktorý priamo odpovedá na dopyt, bez toho, aby ho hľadajúci museli dlho hľadať. Skrátka viac tvoriť content na mieru k tomu, čo predáva značka a čo hľadá zákazník.

Pomohli sme vám? Ak sa chcete poradiť, napíšte nám na office_sk@kremsa.com a my sa vašim otázkam budeme radi venovať. 

Tento blog ako aj takmer všetky ostatné pre vás už 3 roky píše Adela Jasenovcová. Ďakujeme, že ich čítate.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia