Kremsa Digital

5 tipov na originálne reklamné kanály v automotive segmente

04.10.2023

Digitálny marketing ponúka množstvo nástrojov, ako v automotive segmente zaujať cieľovú skupinu a dosiahnuť vytýčené ciele. Tradičné marketingové aktivity, kam patrí tvorba obsahu, performance marketing, video obsah, emailing alebo propagácia cez sociálne médiá či influencerov sú síce účinné, no v spleti konkurenčných predajcov môže byť náročné vyniknúť. Existujú aj menej tradičné reklamné kanály, ktoré síce nie sú až tak populárne, no môžu skvele doplniť váš marketingový mix.

1. Spotify

Hoci je Spotify vnímaný najmä ako streamovacia platforma, poskytuje tiež viacero reklamných možností pre inzerentov. Podľa posledných dostupných dát od Spotify pri používateľoch Spotify Free účtu je 2,3 násobne väčšia pravdepodobnosť, že si budú prvýkrát kupovať auto. Môže to byť práve spôsobené tým, že mladšie ročníky častejšie používajú bezplatný účet, kde sú reklame vystavení.

Výhodou je tiež, že Spotify používa aj množstvo šoférov. Počas jazdy ich tak viete zasiahnuť svojím reklamným posolstvom pomocou nepreskočiteľnej audio reklamy do 30 sekúnd. Okrem zvukovej stopy však môžete používateľovi zobraziť aj sprievodný reklamný banner s preklikom. Taktiež môžete zapojiť aj audiovizuálne reklamy, takzvaný video takeover, ktorý sa používateľom zobrazí, pokiaľ otvoria aplikáciu.

2. Pinterest

Fotografie a vizuály automobilov sú bezpochyby veľmi lákavým obsahom pre množstvo ľudí. A práve na vizuálny obsah je zameraná platforma Pinterest. Aj keď nie je tak často v spoločnosti skloňovaná, začiatkom roku 2023 si získala priazeň až 846 500 Sloveniek a Slovákov. Biznis účet navyše podporuje platenú propagáciu, analytické funkcie a vytváranie kolekcií fotografií, takzvaných pinov.

Pomocou týchto pinov môžete vytvoriť atraktívne kolekcie pre každý jeden model vami predávanej značky alebo kolekcie automobilov, ktoré máte aktuálne na sklade. Dôležité je, aby fotografie boli nafotené profesionálne. Môžete zapojiť aj lifestyle fotografie, kde ukážete modely v akcii. Navyše vďaka vhodne zvoleným kľúčovým slovám sa môžete dostať k používateľom, ktorí ani priamo nehľadajú vami predávaný model, no vďaka tomuto obsahu sa dostanete do ich povedomia. Vhodne zvolené kľúčové slová majú tiež vplyv na SEO, vďaka čomu môžete zlepšiť svoje pozície v Google vyhľadávaní.

3. Facebook skupiny

Platformu Facebook zrejme netreba predstavovať. Využíva ju najpočetnejšia skupina Slovákov a aj preto patrí medzi najpoužívanejšie reklamné platformy marketérov a tiež predajcov automobilov. Aj keď používatelia facebookové skupiny (Facebook Groups) poznajú, tak predajcovia automobilov ich používajú na propagáciu len zriedka. Facebookové skupiny sa často zameriavajú na jednu určitú tému.

A práve v automotive segmente ich máte hneď niekoľko, kde môžete uverejniť svoje ponuky, prípadne sa aktívne zapájať do konverzácií. Môže ísť o skupiny, v ktorých používatelia ponúkajú ojazdené vozidlá, pýtajú sa na rady týkajúce sa automobilov alebo sa v nich združujú fanúšikovia vami predávanej značky. Okrem už existujúcich skupín môžete vytvoriť aj vlastnú, ktorá sa bude sústreďovať na tipy, triky, servisné rady, ponuky alebo obsah vami predávanej značky. Takýmto spôsobom nielen poskytujete pridanú hodnotu, ale budujete tiež komunitu verných fanúšikov, ktorí budú vnímať vašu značku ako profesionála v odbore.

 

4. Natívna reklama

V súčasnosti je tradičná reklama vo forme bannerov často prehliadaná a ignorovaná. Viacero používateľov si dokonca pomocou rôznych aplikácií reklamy blokuje, čo inzerentom značne sťažuje možnosť osloviť ich. Existuje však aj typ reklamy, ktorá už hneď na prvý pohľad pôsobí ako hodnotný obsah s pridanou hodnotou.

V slovenských médiách a magazínoch máte množstvo článkov, ktoré čitatelia sami vyhľadávajú. Práve medzi nimi sa môže ocitnúť aj natívna reklama, ktorá je vo všetkých ohľadoch podobná klasickému článku. Rieši konkrétnu tému a snaží sa odovzdať čitateľovi istú pridanú hodnotu, avšak v texte ukrýva reklamné posolstvo alebo jemne naznačuje či spomína určitú značku, model vozidla alebo predajcu.

5. Google Mapy

Hoci je inzercia na Google Mapách už nejaký ten čas súčasťou Performance Max kampaní v Google Ads, určite stojí za zmienku. Lokálne kampane majú pre automotive segment veľký význam. V Google Mapách sa môžete zákazníkom zobraziť v momente, keď budú hľadať predajňu konkrétnej značky automobilu, servis alebo len zadajú relevantné kľúčové slovo.

Používatelia tak vedia získať informácie o vašej prevádzke, ponúkaných modeloch vozidiel a aj trasu, ako sa k vám dostať. Donedávna bola možnosť inzercie aj cez populárnu aplikáciu Waze, ktorá tiež spadá pod Google, no v súčasnosti už inzercie nepodporuje. No zato môžeme čakať, že samotné Google Maps prídu s novými vylepšeniami, keďže práve tie majú inzerciu na Waze úplne nahradiť.

Najprv pevné základy, až potom netradičné kanály

Vo všeobecnosti však platí, že pokiaľ chcete naplno využiť potenciál digitálneho marketingu, mali by ste mať najskôr dobre uchopené tradičné performance kanály. Nehovoriac o dobre vyladenom webe, na ktorý budete smerovať zákazníkov. V automotive segmente je tiež dôležitá optimalizácia pre vyhľadávače (SEO), aby vás zákazníci dokázali nájsť aj bez reklamy. Až potom je vhodné hľadať rôzne netradičné reklamné kanály.

Ak máte ešte ďalšie otázky týkajúce sa digitálneho marketingu a všetkých vhodných marketingových kanálov priamo pre vás, kontaktujte nás a radi si s vami prejdeme všetky dostupné možnosti pre vaše potreby.

Ak hľadáte profesionálneho partnera, ktorý sa postará o váš komplexný marketing v automotive segmente, prečítajte si, ako sa nám darí dosahovať ciele pre predajcov aj dovozcov automobilov.



Ebook

NAŠE SKÚSENOSTI V TOMTO ODVETVÍ
SME PRETAVILI DO EBOOKU

Prečítajte si zadarmo tipy, ako na efektívny online
marketing pre importérov a dílerov automobilov.

Zistiť viac



Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia