Kremsa Digital

SEO pre obrázky a videá. Ako na to?

19.08.2021

So SEO ste sa už určite stretli. Kľúčové slová sú alfa a omega pri texte. Ale čo obrázky a videá? Udržanie čistého profilu SEO v digitálnom svete je kľúčom k marketingovému úspechu, ale SEO obrázkov a videa je v poslednom desaťročí neustále prehliadané. Toto by ste pri obrázkoch v texte mali robiť aj vy!

Predpokladáme, že v budúcnosti sa zmení pohľad na SEO obrázkov a videí. Ako sa svet digitalizuje a obchodníci súperia o náskok pred konkurenciou, je prirodzené, že zákazníci budú venovať pozornosť prehliadaným oblastiam SEO a zaradia sa na stránky s výsledkami vyhľadávania.

Poradie vo vyhľadávači tu nie je len cenou útechy, ale ak bude úspešné, môže byť odrazovým mostíkom k umiestneniu sa v štandardnom textovom obsahu na vašom webe. Ako vám teda navrhujeme optimalizovať obsah obrázkov a videa? Je to relatívne jednoduché.

Ako postupovať pri SEO obrázkov a videí? 

Práve tu nájdete najdôležitejšie praktiky, ktoré sú pri SEO optimalizácii obrázkov dôležité. Tipy, ktoré vám odporúčame sú zároveň základom pre to, aby vaša návštevnosť z Image Search mohla rásť.

Voľba obrázka 

Výber správneho obrázka je dobrý začiatok, však? SEO postupy až tak nepomôžu, ak sú obrázky, ktoré si vyberiete, irelevantné alebo jednoducho nevhodné, zaobstarajte si preto obrázky vo vysokej kvalite. Originálne obrázky sú skvelé, ale to samozrejme nepatrí do pôsobnosti mnohých menších spoločností. Preto existujú veľké archívy imidžových fotografií, ako je Shutterstock alebo Depositphotos. Ak však máte možnosť použiť vlastné fotografie, určite to urobte.

Použiť titulky 

Vloženie obrázku alebo videa od niekoho neznámeho môže byť pre niektorých čitateľov mätúce. Preto sú obrázky kvôli porozumeniu čitateľom popisované a to už od čias tlače novín. To isté môžeme povedať o digitálnom svete – algoritmu sa to tiež páči. Jeden alebo dva riadky pod obrázkom alebo videom, ktoré ste použili, urobia veľa. Noví návštevníci vášho webu aj prehľadávač stránok bude vašu stránku skenovať a čítať. Titulky sú perfektným spôsobom, ako upútať ich pozornosť. Ako vždy, uistite sa, že sú relevantné a v rovnakom tóne ako obsah vášho článku.

Pamätajte na alternatívny text 

Mnoho ľudí ani nevie, čo je alternatívny text. Alternatívny text je miesto, kde sú informácie zobrazené namiesto samotného obrázka. Či už je to problém na ich strane alebo na vašej, niekedy sa obrázok nemusí zobraziť, a to poškodí ich zážitok z návštevy vášho webu. User experience ide dole vodou. Pridanie alternatívneho textu, zvyčajne vo forme vety opisujúcej obrázok, a použitia kľúčového slova na zvýšenie SEO je spôsob, ako zážitok z čítania a prehliadania zvýšite.

Optimalizujte názov súboru 

Opäť pomerne jednoduchý tip, ale jeden z najzákladnejších. Názvy relevantných obrázkov pomôžu hodnoteniu stránky pri vyhľadávaní obrázkov. Obrázok má väčšinou čísla a kombinácie písmen. Zbavte sa tohto nepekného reťazca čísel a písmen a dajte vášmu súboru skutočné meno, ktoré je možné zistiť pomocou Google algoritmu.

SEO

Zmenšiť veľkosť súboru 

Časy načítavania vášho webu sú dôležité pre SEO vašej stránky. Nemá zmysel dostávať ľudí na stránku, ak na nej nezostanú. Všetci sme už určite natrafili na nejakú stránku s pomalým načítavaním, preto odstráňte tento zlozvyk posledného desaťročia. Môžete nájsť doplnky pre WordPress a iné podobné zdroje, ktoré automaticky zmenia veľkosť obrázkov a videí pre vašu stránku a nájdu ideálnu rovnováhu medzi prístupnosťou a veľkosťou súboru s rýchlym načítaním. Aj takto môžete zvýšiť rýchlosť načítavania vášho webu.

Pridajte prepis videa

Pridanie prepisu divákom veľmi pomôže. Kedykoľvek sa video spustí niekde na prehrávači na pozadí, zvyčajne ho stlmíte a ignorujete. Ale keď máte prepis a skryté titulky, znamená to, že vaše videá môžu upútať pozornosť ľudí pri čítaní bez toho, aby ich skutočne sledovali a počúvali. 

Meta popis kvôli SEO

Hodnotenie obsahu a videa bude do značnej miery závisieť od názvu a metadát prítomných v tomto obsahu. Za predpokladu, že ste nastavili názov, je na rade meta popis, na ktorý by ste sa mali ďalej zamerať. Do popisu videa zadajte niekoľko kľúčových slov, pridajte zopár relevantných odkazov, ale nie príliš veľa, a ak je to možné, vpíšte cielené kľúčové slovo do názvu.

Optimalizujte obsah pre mobilné telefóny

Toto bol trend počas ostatných 10 rokov a stále trvá. Vďaka smart telefónom a ďalších prenosných zariadení sa mnohé zmenilo. Ľudia chcú čítať optimalizovaný obsah pre telefóny. Prečo teda nie aj obsah obrázkov a videa? Mobilné telefóny predbehli desktopy, takže sa uistite, že váš obrazový a video obsah je dobre konzumovateľný aj pre mobilné zariadenia. 

Vytvorte dobrý obsah

Už sme to uviedli predtým, keď diskutujeme o štandardnom SEO – obsah je kľúčový. Najlepším spôsobom na upútanie pozornosti je zaistiť, aby vaše obrázky a videá boli to, čo ľudia chcú vidieť. Toto samozrejme platí, keď vytvárate vlastný content namiesto toho, aby ste sa spoliehali na zdroje tretích strán. Zachovanie relevantnosti obsahu vždy pomôže. Ak sú vaše veci dobré, môžete dokonca získať spätné odkazy – backlinky – na vašu web stránku, ktoré sú z hľadiska SEO veľkým pomocníkom.

Ak by ste si nevedeli dať rady, pomôžeme vám. V digitále sme už viac ako 15 rokov a nie sme žiadni nováčikovia. 

Tento blog a mnohé iné pre vás napísala copywriterka, blogerka a autorka kníh Adela Jasenovcová.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia