Kremsa Digital

Čo je digitálny marketing 2021?

28.07.2021

Na prvý pohľad je digitálny marketing presne taký, ako aj znie. Vďaka nemu sa realizujú stanovené marketingové ciele pomocou digitálnej technológie. Marketing je proces, ktorý sa neustále vyvíja. Deje sa to spolu s modernými technológiami, takže slovo digitál a jeho význam sa vyvíja tiež. 

Nemusíme sa veľmi snažiť o poučky a striktné názvoslovie. Môžeme nechať nepomenované, čo vlastne ten digitálny marketing je. Možno poznáte sami nejakú konkétnu súvislosť a možno ho budete vedieť ľahšie identifikovať, keď ho uvidíte. Pre podnikateľské účely v roku 2021 vám radi poskytneme praktický prehľad toho, čo obnáša digitálny marketing a ktoré prvky danej marketingovej kampane možno považovať za digitálne.

Môžeme to zredukovať na 5 zložiek:

  1. Digitálne údaje
  2. Digitálne zariadenia
  3. Digitálne média
  4. Digitálne platformy
  5. Digitálna technológia 

Čo nie je digitálny marketing?

Samozrejme ako pomôcka môže slúžiť aj to, že sa dá definovať digitálny marketing tým, čím nie je. Napríklad veľa tradičných marketingových postupov, ako sú printy alebo vysielané médiá a telemarketing, nespadajú pod pojem digitálny marketing. Na to, aby mohol byť marketing  kvalifikovaný ako digitálny marketing, musí byť obvykle prevádzkovaný na počítači alebo smart zariadení s fungujúcim internetom. Plus by mal spĺňať niektoré alebo všetky vyššie uvedené kritériá – 5 vymenovaných zložiek digitálneho marketingu.

Výhody digitálneho marketingu 

Predtým, ako sa dostaneme ku konkrétnostiam, by ste mali vedieť, že ak chcete súťažiť s konkurenciou, v dnešnej dobe je nevyhnutný digitálny marketing. Je totiž mimoriadne zriedkavé, až výnimočné, ak sa firma prezentuje čisto pomocou tradičných marketingových prostriedkov

Už naozaj nie je dôvod, aby ste svoju značku nedostali úspešne na online trh a na obrazovky smartphonov tisícov potenciálnych zákazníkov. Vašej značke poskytuje digitálny marketing jedinečný prístup k dátam, pomocou ktorých môžete zacieliť, upraviť a vylepšiť marketingovú stratégiu.

Aké sú to teda výhody?

  • Zhromažďujete údaje o svojej spotrebiteľskej základni.
  • Podporuje osvedčené postupy SEO.
  • Umožňuje vám nadviazať na poslanie značky.
  • Je to plynulejšie ako tradičné marketingové stratégie.

Na čo sú tieto údaje skutočne užitočné?

Vďaka digitálnemu marketingu je spoznávanie vašej spotrebiteľskej základne rýchlejšie ako kedykoľvek predtým a všetko je zhustené do vyčísliteľných metrík, pomocou ktorých môžete merať svoj pokrok a zlepšovať sa. Stanovenie cieľov a plnenie KPI je oveľa jednoduchšie, keď máte všetky tieto informácie na dosah ruky.

Súčasťou týchto údajov je, že digitálny marketing viac-menej vyžaduje optimalizáciu vyhľadávacieho modulu. SEO zaisťuje, že sa vaša značka nachádza dokonca v mori firiem, ktoré súperia o krátku pozornosť priemerného zákazníka. Pomocou SEO sa pre digitálny marketing vytvára hodnotná sada zručností, ktorú je možné použiť na všetky druhy projektov, ktoré si vyžadujú marketingové aktivity na internete.

Je iróniou, že hoci máte k dispozícii viac údajov ako kedykoľvek predtým, digitálny marketing je v skutočnosti ľahší ako veľa tradičných marketingových stratégií, pokiaľ ide o logistiku potrebnú na uvedenie projektu do pôvodného stavu alebo jeho zmenu v polovici vašej cesty. Súčasťou toho sú možnosti viacerých kanálov, aby ste prilákali veľa ľudí. Každý sa pohybuje po internete rýchlym tempom, takže reklama na jedinej platforme nebude fungovať. Ale to už určite viete. 

13 overených digi trendov na ďalšie roky

Keď máte predstavu o tom, čo je digitálny marketing a prečo by ste mali zvážiť vstup do online sveta, ak ste tak ešte neurobili, je čas na fakty. Je pravda, že sa za ostatné roky sa kvôli pandémii trendy výrazne zmenili, ale niektoré zostali a ešte viac zosilneli. Aj napriek škodám, ktoré dôsledky pandémie napáchali v biznise, digitálu niektoré zmeny predsa len prospeli. Predpokladá sa, že budú silnieť aj naďalej.

  • Konverzačný marketing
  • Personalizácia
  • Inkluzívnosť
  • Obrázky a video 
  • Interaktívny obsah
  • Vizuálne vyhľadávanie
  • Príbehy na sociálnych sieťach
  • Push notifikácie
  • Obsahový marketing 
  • Sociálne siete a nákupné príspevky
  • Umela inteligencia
  • Influencer marketing 
  • Augmented Reality

O každom z nich vám napíšeme v ďalšom blogu. Zostaňte s nami.

Tento blog a mnohé ďalšie pre vás napísala copywriterka, blogerka a autorka kníh Adela Jasenovcová.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia