Kremsa Digital

Čo je vlastne TikTok a ako naň?

25.01.2023

Všade počujete o mediálnej platforme TikTok a nových TikTok trendoch, no cítite sa v tom celom ošiali trochu stratení? Poďme sa teda spolu pozrieť na jednoduchý úvod do TikToku.

ČO JE TIKTOK?

Všetci si uvedomujeme silu sociálnych sietí. Tieto platformy sú ideálnym miestom na spojenie so zákazníkmi a budovanie vašej značky. Prešli sme z Facebooku na YouTube a potom na IGTV a teraz sme sa dostali do éry TikTok videí. TikTok je platforma, rovnako ako Instagram alebo Facebook, ktorej cieľom je spájať ľudí. 

V čom je teda TikTok iný? Po prvé, je to všetko o krátkych videách. Používatelia môžu nahrávať a upravovať videá dlhé až jednu minútu – čím výstrednejšie a zábavnejšie, tým lepšie. TikTok sa stáva čoraz viac populárnym aj medzi Slovákmi a my v ňom vidíme obrovský potenciál. Človek si tam nájde zábavu, vzdelávanie, krásu, ale aj rôzne tipy a triky na bežný deň. Jednoducho, naozaj všetko a my sa toho nevieme nabažiť.

PREČO VÁM O ŇOM CHCEME HOVORIŤ VIAC?

Vidíme v ňom budúcnosť pre našich klientov. Video content vládne a alogoritmy ho začali vo výraznej miere preferovať pred tým statickým. Zákazníci vedome uprednostňujú videá pred inými marketingovými materiálmi, pretože sú jednoduchšie na konzumovanie obsahu ako písaný text. Videá sú skvelými rozprávačmi. Vaša značka zrazu ožije prostredníctvom video marketingu a tak sa cítia, že sú s vašou značkou spojení oveľa silnejšie, ako keď vidia ,,len” fotku. Videá nielen upútajú pozornosť, ale aj ju udržia. Keďže videá dokážu kombinovať pohyb, zvuk a text, dokážu zbaliť množstvo informácií do menšieho balenia. Náš mozog tiež dokáže spracovať video vizuály oveľa rýchlejšie ako text. Práve preto nabrali TikTok a Instagramové reels na popularite. No a pravdaže, my nemôžeme zaostávať a je dôležité dať zákazníkom to, čo chcú: viac a viac videa. 

PREČO JE DOBRÉ POUŽÍVAŤ TIKTOK PRE VAŠU ZNAČKU?

Vďaka rastúcej popularite si však mnohé značky teraz uvedomujú potenciál TikToku ako marketingového kanála. TikTok je skvelá platforma na: 

1. Jednoduchšie šírenie obsahu 

Práve to, že TikTok ešte len začína byť známy na Slovensku, môže byť prínosom pre vašu značku v každej fáze, od povedomia až po lojalitu a predaj. Ako pri každom kanáli sociálnych médií je však kľúčom kvalita a množstvo obsahu. 

2. Budovanie Brand Awareness (povedomia o značke) organicky

Vďaka TikTok videám sa môžete spojiť so svojou cieľovou skupinou na hlbšej a kreatívnejšej úrovni ako kedykoľvek predtým. Práve to pomáha budovať si značku a postupne získavať nových zákazníkov.

3. Cieliť lokálne na vašich zákazníkov

Mnohí populárni tvorcovia na TikToku majú vo svojich sledovateľoch malé, no špecializované publikum a to vám ako značke môže pomôcť. Sú známi ako mikro-influenceri, nemusia mať najväčší počet sledovateľov, no vo svojej oblasti sú veľmi populárni a ľudia im veria. Spolupráca s mikro-influencermi môže byť užitočná pre malé miestne značky alebo značky, ktoré sa snažia vybudovať silnejšiu prítomnosť v konkrétnom mieste. Podobne ako pri práci s obrovskými instagramovými influencermi môžete osloviť mikro-influencerov, ktorí sú vplyvní a známi vo vašej oblasti.

TikTok je jedna z najviac dynamických platforiem, s ktorou pracujeme aj s našimi zákazníkmi, pretože naberá na relevantnosti neskutočnou rýchlosťou. Ak by ste chceli pomôcť s tým, ako rozbehnúť svoju firmu na TikTok platforme, naučiť sa rôzne tipy a triky, určite neváhajte a kontaktujte nás a radi vám konzultačne pomôžeme.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia