Kremsa Digital

Firemný profil na Google - elegantné riešenie pre firmy, na ktoré sa často zabúda

12.07.2023

Vytvorenie a správa firemného profilu Google je oproti ostatným marketingovým aktivitám časovo nenáročná položka v marketingovej komunikácii firmy, no ešte stále to množstvo firiem prehliada, nevenuje profilom dostatočnú pozornosť alebo ich dokonca vôbec nemá. Zistite, prečo je dôležité mať profil nastavený správne a prečo by sa mal pravidelne aktualizovať.

Zlaté stránky prehliadača Google

Kedysi to boli Zlaté stránky, neskôr rôzne offline alebo online katalógy a registre firiem. Dnes údaje o vašej firme okrem iných kanálov potenciálni aj existujúci zákazníci získavajú hlavne cez Google vyhľadávanie. S plateným alebo neplateným výsledkom vášho webu vo vyhľadávaní je to v podstate prvý touchpoint užívateľa s vašou firmou, než sa dostane na váš web alebo profil na sociálnej sieti (ak vôbec). Ak si teda nechcete naštvať potenciálnych alebo existujúcich zákazníkov nesprávnymi alebo chýbajúcimi údajmi ako otváracia doba, telefónne číslo, email alebo webová adresa, tak si svoj firemný profil určite skontrolujte a doplňte, poprípade založte. Možno o tom ani neviete, ale môžete takto denne prichádzať o významný počet potenciálnych zákazníkov.

Hlavné výhody firemného profilu Google

Predstavte si Google firemný profil ako výkladnú skriňu svojej kamennej pobočky, ak ste napríklad kaviareň. Určite chcete na vstupných dverách a vo výlohe informovať okoloidúcich o otváracej dobe, mať tam svoje logo, názov, prípadne fotky, značky a informácie o produktoch, danej pobočke alebo aktuálnych ponukách – toto všetko a omnoho viac dokážete nastaviť aj vo svojej ,,online výlohe” v Google firemnom profile. Všetky tieto informácie viete aktualizovať a doplniť na mieru podľa aktuálneho stavu, personalizovať ich pre svoju cieľovú skupinu a jednoducho tak zasiahnuť publikum vo vyhľadávaní Google alebo v mapách Google. Navyše je to všetko zdarma! Medzi najdôležitejšie atribúty profilu, ktoré môžete využívať a nastaviť, patria:

  • názov a typ podnikania,
  • fotky firmy/prevádzky,
  • adresa,
  • otváracia doba (vrátane dočasného uzavretia alebo výnimky cez sviatky a pod.),
  • webová stránka,
  • telefónne číslo,
  • popis,
  • atribúty (možnosť vyzdvihnutia v predajni, dog-friendly…),
  • aktuálne ponuky a príspevky,
  • recenzie,
  • správy,
  • často kladené otázky.

Zdroj: Gitnux

Dôveruj, ale preveruj

Google sa snaží zobrazovať čo najaktuálnejšie informácie o firemných profiloch na svojej platforme, a preto využíva údaje z rôznych zdrojov. Najčastejšie to je z hlásení používateľov – každý na platforme môže nahlásiť potenciálnu chybu alebo úpravu profilu, ak si myslí, že údaje o pobočke sú nesprávne alebo neaktuálne. Preto je dobré tieto údaje čo najčastejšie kontrolovať. Ak sa k návrhu úpravy údajov v profile ako vlastník nevyjadríte a nepotvrdíte správnosť úpravy, alebo sa nazbiera dostatok hlásení, hoci aj nesprávnych, tak Google tieto údaje prepíše a zverejní online aj napriek tomu, že ste ich nastavili ručne vo svojom profile a môžu byť správne. Odkaz na kompletnú nápovedu nájdete tu.

Recenzie rozhodujú o úspechu

Okrem základného informačného prínosu profilov pre koncového zákazníka a geolokáciu firmy na mapách Google sú recenzie azda najdôležitejším prvkom firemného profilu na Google a zároveň aj najsilnejším faktorom a nástrojom v Google Mapách na ovplyvňovanie hodnotenia imidžu firmy. Najdôležitejšie ,,signály” recenzií sú ich kvantita (čím vyššie množstvo recenzií, tým je vyššia dôvera v legitímnosť hodnotenia firmy) a kvalita (čím vyššie hodnotenie, tým, samozrejme, lepšie). Tieto číselné údaje v profile, ak sú dostatočne vysoké a relevantné danému biznisu a lokalite, dokážu zvýšiť CTR a interakciu s profilom a samé o sebe v podstate rozhodnúť o tom, či potenciálny zákazník konvertuje práve u vás. Taktiež poskytujú dôležitý feedback aj smerom k firme o jej kvalite a potenciálnych nedostatkoch.

Prezentujte sa len v tom najlepšom svetle!

Pridaním relevantných a kvalitných fotografií alebo videí do firemného Google profilu uľahčíte potenciálnym zákazníkom rozhodovanie. Profily, ktoré majú pridané fotografie alebo videá vo vyššej kvantite alebo kvalite ako podobné firmy v ich obore a okolí, vykazujú aj lepšie výsledky, čo sa týka zobrazovania danej firmy vo vyhľadávaní alebo v mapách a samé o sebe zlepšujú aj preklikovosť a konverzný pomer. Navyše ak nie sú v profile dostatočne kvalitné fotky s históriou a výraznejším počtom zobrazení priamo od správcu, tak Google môže začať uprednostňovať fotky od zákazníkov, čo nemusí byť vždy dobrý variant (napríklad nevhodne vyhotovené fotky jedla alebo produktov). Pre tých, ktorí to myslia so svojou firmou vážne, ponúka Google aj veľmi zaujímavú možnosť 360 fotiek, ktorými viete svoj podnik krásne nafotiť zvonku alebo zvnútra a uľahčiť tak potenciálnym návštevníkom rozhodovanie alebo prípravu na cestu k vám.

Ak hľadáte odborníkov, ktorí vám správne nastavia firemný profil na Google alebo pomôžu s ďalšími online aktivitami v marketingu, tak nám napíšte email alebo nás kontaktujte cez formulár.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia