Ak ste to už niekde počuli, máte šťastie. Ak vám niekto hovoril, že vám pripraví marketingovú stratégiu na mieru alebo že k vám a vašej firme bude pristupovať individuálne, vyhľadajte ho. Myslí to sa vami naozaj dobre. Napíšeme vám, ako môže vyzerať marketingová stratégia na mieru a ako ju rozlíšite od ostatných.
Reklama na mieru kladie dôraz na potreby a želania konkrétnej skupiny ľudí alebo koncového spotrebiteľa, na rozdiel od širokého publika. Prispôsobená alebo cielená reklama sa môže zamerať na akýkoľvek počet konkrétnych demografických charakteristík, návykov, identifikáciu vlastností, správania alebo kontextov spotrebiteľov.
Ak už je vaša reklama vymyslená, nakreslená a nastavená, máte takmer vyhraté. Pravdepodobne vám ju niekto nastavil presne podľa vašich potrieb. Spravil si prieskum vašej konkurencie, vašich potenciálnych klientov a zrejme si vypýtal aj nejaké čísla, na základe čoho sa rozhodol. Pravdepodobne vám presne poradil, čo potrebujete a vyhovoril, čo je zbytočné. Možno ani netušíte, ale zostavil vám marketingovú stratégiu na mieru. Gratulujeme, narazili ste na profíka, ktorý sa vám nesnažil predať to, čo sám chce, ale čo vy potrebujete.
4 typy marketingových plánov a stratégií
- Stratégia prieniku na trh
- Stratégia rozvoja trhu
- Stratégia vývoja produktu
- Stratégia diverzifikácie
Marketingová stratégia – aké sú ďalšie kroky?
Na ktorejkoľvek zo stratégií vyššie sa musí marketingový tím zhodnúť, aby vytvoril marketingový mix šitý na mieru potrebám každého segmentu, na ktorý je zameraný. Tento marketingový mix predstavuje jedinečnú kombináciu produktu, propagácie, miesta a ceny navrhnutú výslovne tak, aby vyhovovala určitému segmentu trhu.
Po identifikácii cieľového trhu ide o to, aby ste svoje podnikanie prispôsobili potrebám. To zaisťuje, že prilákate tých správnych zákazníkov a podporíte návratnosť podnikania.
Presné kroky, ktoré podniknete na prilákanie klientov, sa budú v jednotlivých segmentoch líšiť. Ak viete, že máte verných klientov na vašich školeniach, je nutné zohľadniť to vo vašom profesionálnom správaní a zriadiť napríklad konferenčné miestnosti. Ak sú vašim publikom cestujúci z Číny, potom bude nevyhnutné vytvoriť čínsku verziu vášho webu, aby sa k nemu vracali.
Vaša marketingová stratégia sa teda bude líšiť podľa toho, koho sa snažíte osloviť. Máme aj niekoľko všeobecných tipov na prispôsobenie vašich stratégií. Povedzme, že máte hotel. Takto by to mohlo vyzerať.
marketingová stratégia – 7 tipov
Povedzme si to na príklade hotela. Možno nájdete paralely aj pre váš biznis bez ohľadu na jeho veľkosť, segment alebo históriu.
Pomocou reklamy zacieľte na ideálnych zákazníkov
Facebook, Google, YouTube a celý rad ďalších platforiem vám uľahčí nastavenie rozpočtu a zacielenie vašej reklamy. Nevyhadzujte peniaze bezhlavo, neoplatí sa vám to.
Zľavy a ponuky
Ak poznáte väčšie skupiny, ktoré by chceli do vášho hotela prísť a zostať dlhšie, ponúknite skupinovú zľavu. Ak sa často vracajú, vytvorte si vernostný program. Prispôsobenie vašich reklám hosťom zabezpečí, že nebudete mínať čas a peniaze na publikom, ktoré vaše služby nedocení.
Prispôsobte svoju komunikáciu na mieru
Chce vaše publikum dostávať e-mailové novinky? Alebo radšej komunikujú prostredníctvom textových správ? Aj keď čoraz viac firiem využíva nové technológie, najlepšie je zistiť, aké sú preferencie vášho cieľového hosťa, a zostať v kontakte s nimi pomocou ich preferovaného kanála.
Ponúknite jedinečné a neobvyklé vybavenie
Či už je to minigolfové ihrisko alebo ponuka videohier, vytvorte prostredie, v ktorom sa vaši cieľoví zákazníci radi stretávajú, a to priamo na vašom pozemku, čiže v hoteli. Môže to byť nákladný plán, takže sa do toho nehrňte, ak na to nemáte rozpočet. Takáto stratégia sa môže nakoniec stať dôležitou konkurenčnou výhodou pre vaše podnikanie.
Využite aktuálne udalosti
Ak viete, že k rezerváciám obvykle prichádza v konkrétnych obdobiach počas roka alebo počas konkrétnych príležitostí, urobte z nich súčasť ponuky. Ďalej by ste mohli nájsť spôsob, ako predĺžiť a rozšíriť zážitok počas pobytu vo vašom hoteli, aby vaši hostia vedeli, že sú na správnom mieste vždy, keď sa vrátia.
Využite špeciálne udalosti ako príležitosť na cross predaj
Rezervujú si pravidelne páry svoje svadby a oslavy vo vašom hoteli? Pozvite ich späť na ich výročie. Zistite, či by si pobyt chceli rezervovať ešte niekoľko rokov vopred. Ak ľudia už vaše zariadenie využívajú na konkrétne udalosti a mali s vami dobré skúsenosti, je veľká šanca, že budú chcieť váš hotel znovu navštíviť. Uľahčite im rezerváciu.
Pridajte osobný kontakt
Toto nie je marketingová stratégia, ale skôr osvedčený postup. Dozviete sa viac o svojich hosťoch, nazývate ich menom, zanechajte im osobné poznámky, pomôžte im osláviť špeciálne príležitosti.
Ignorovať znamená riskovať stratu podnikania. Ľudia od každého podnikania, s ktorým sa zaoberajú, očakávajú personalizované služby.
Dobrý tip na záver
Nikto nepozná vaše cieľové publikum tak dobre ako vy. Využite to, čo už o nich viete a brnknite aj na ich citlivú notu. Využite najnovšiu technológiu CRM, aby ste mali prehľad a boli s nimi v kontakte.
Pomôžte im nájsť to, čo hľadajú – jedlo a udalosti, ktoré by im chutili, pamiatky, ktoré by mali vidieť, veci, ktoré môžu robiť v danej lokalite, aby sa zabavili. Platí to nielen pri príklade z cestovného ruchu, ale aj v iných odvetviach, v službách, priemysle, aj výrobe. Ponúknite im hodnotu, ktorú docenia, ale zároveň aj riešte biznis.
Ak s vami čokoľvek rezonuje, čo píšeme, sme radi. Lebo my sa to takto snažíme pre našich klientov robiť. Počúvame ich a až potom radíme a nastavujeme stratégiu. Ale všetko tak, aby to klientom dávalo zmysel.
Naše aktivity ohľadne marketingovej stratégie nájdete na https://kremsa.sk/service/communication-strategy/.