Email marketing je jeden z najpoužívanejších spôsobov na udržanie kontaktu so zákazníkmi. Taktiež je to vhodný nástroj ako budovať s nimi vzťah a zvýšiť tak ich dôveru vo vašu značku. To platí ešte o niečo viac pri predajcoch automobilov, kde získanie emailového kontaktu hrá veľmi dôležitú rolu v celom rozhodovacom procese zákazníka. Keďže kúpa auta je niekedy záležitosťou aj niekoľkých mesiacov, pre udržanie spojenia je potrebný práve takýto osobný kontakt so zákazníkmi.
Zbierajte emaily potenciálnych zákazníkov
Emailový marketing je tak efektívny práve preto, že dokážete komunikovať s potenciálnymi zákazníkmi na veľmi osobnej úrovni. Samozrejme, ale iba pokiaľ váš email očakávajú, respektíve sú oboznámení s tým, že od vás emaily budú dostávať. Ako to však spraviť?
Poskytnite im hodnotný obsah výmenou za emailový kontakt.
Práve to je asi najbežnejšia forma získavania emailov, vďaka ktorej budú do vašej databázy potenciálnych zákazníkov pribúdať desiatky emailov mesačne. Tento obsah im po zadaní emailovej adresy následne pošlete na email, prípadne daný obsah odomknete. Samozrejme, dnes už existujú automatizované nástroje, ktoré toto budú robiť za vás bez vášho vedomia. Medzi obľúbené formy obsahu patria ebooky, zamknuté články, infografiky či videá, ku ktorým sa bez zadania emailu návštevníci nedostanú.
Čo so všetkými tými kontaktmi?
Ešte pred tým, ako sa pustíte do zbierania emailových kontaktov, mali by ste svoje publiká segmentovať do niekoľkých kategórií. Veď predsa inú váhu má potenciálny zákazník, ktorý vám zadal email pri registrácii na testovaciu jazdu a inú zas návštevník vašej webstránky, ktorý si len chcel stiahnuť ebook o tom, ako udržiavať svoje auto na zimu.
Práve preto by mala byť kategorizácia a segmentácia cieľových skupín prioritou číslo jeden v email marketingu. Je potrebné, aby ste si zanalyzovali, čo vaša cieľová skupina považuje za hodnotné. Iné to bude pri návštevníkoch rodinných SUV vozidiel a iné zas pri elektromobiloch. Takže nezabúdajte si určiť, aký typ obsahu a komu budete posielať zo svojej databázy.
Personalizácia emailov je v automotive segmente nevyhnutnosťou
Ak už máte vytvorené kategórie publík, môžete sa pustiť do personalizácie obsahu. To znamená, že obsah budete prispôsobovať podľa toho, komu ho idete poslať. Email so zľavou na konkrétny model vozidla môže fungovať naozaj dobre a môže z neho vzísť pokojne aj niekoľko záujemcov.
To však len v prípade, že daný email pošlete na databázu kontaktov, ktorá práve tento model už dlhšiu dobu sleduje alebo prejavila oň záujem. Predstavte si však, že taký istý email dostane človek, ktorý si pozeral technológie v úplne inom modeli a výmenou za email ste mu poslali cenovú ponuku.
Ako si to teda rozdeliť?
Ak však ste s emailingom len v začiatkoch, máme pre vás niekoľko tipov, aké formy obsahu publikám posielať.
1. Akvizičné emaily
Tento typ emailov sa používa na nadviazanie prvého kontaktu s vaším publikom. Tieto emaily sú často prvým osobnejším kontaktom so zákazníkom. Tu sa často používajú aj publiká, ktoré zatiaľ o nič konkrétne záujem neprejavili. Takýto email slúži skôr na prezentáciu toho, čo vy ako predajca ponúkate a prečo ste práve vy lepší ako konkurencia.
2. Newslettre
Asi najrozšírenejšou formou emailingu je takzvaný newsletter. Ide o pravidelne zasielaný informačný email s minimálnym množstvom predajných ponúk. Tento typ emailov často stavia na novinkách vašej spoločnosti, informáciách o nových či chystaných modeloch a inom hodnotnom obsahu. Posiela sa práve publiku, ktoré ešte nie je zapojené v procese nákupu a je na začiatku rozhodovacieho procesu.
3. Propagačné emaily
V tomto emaile by ste mali odprezentovať personalizované ponuky pre potenciálnych zákazníkov, ktorí sú ochotní nakúpiť, no ešte stále váhajú. Práve personalizácia ponuky by mala docieliť, že sa na ňu potenciálny zákazník rozhodne reagovať. Tu je dôležité nastaviť automatizačné pravidlá, vďaka ktorým budú personalizované ponuky zaslané publiku na základe času od akcie, ktorú vykonal.
4. Emaily pre existujúcich zákazníkov
Dôležitú úlohu v automotive segmente hrajú aj existujúci zákazníci. Práve im môžete ponúkať dodatočné servisné služby, kontrolu vozidiel alebo ďalšie príslušenstvo k ich už zakúpenému vozidlu. Aj takýmto spôsobom viete budovať vzťah s existujúcimi zákazníkmi, ktorí môžu v budúcnosti využiť práve vaše služby alebo nakúpiť ďalšie vozidlo u vás namiesto konkurencie. Zákazníkom, ktorí majú pre vás vysokú hodnotu a pravidelne od vás nakupujú, môžete neskôr zasielať aj určité zľavové ponuky ako prejav dôvery.
Testujte. Testujte. A ešte raz – testujte
Emailový marketing je špecifický segment, kde môže správne zvolený predmet rozhodnúť o tom, či zákazník na váš email klikne alebo sa rozhodne presunúť ho do spamu. Aj z tohto dôvodu by ste si mali dať záležať na vizuále vašich emailov a copywritingových textoch.
V súčasnosti už väčšina emailových nástrojov povoľuje takzvané A/B testovanie. To v praxi znamená, že v emaile testujete vždy jednu veličinu, ktorú meníte – napríklad predmet emailu, nadpis, grafiku alebo iné jeho súčasti. Pôvodný email pošlete na jednu časť publika a na druhú zas ten upravený. Ten, ktorý bude mať lepšie výsledky, vám dá hodnotnú informáciu o tvorbe obsahu do budúcna.
Je pre vás email marketing vhodný
Treba si uvedomiť, že email marketing je nákladovo najefektívnejší spôsob, ako sa prihovoriť zákazníkom. Odosielanie emailov je stále zadarmo, no pokiaľ chcete svoje emaily odlíšiť od konkurencie, je vhodné investovať do emailingových nástrojov, ktoré stále nie sú také drahé oproti iným marketingovým kanálom.
Navyše vďaka plateným nástrojom budete môcť efektívne zbierať, segmentovať, testovať a odosielať automatizované a personalizované ponuky. Medzi najznámejšie nástroje patrí Mailchimp, SmartEmailing, Ecomail, MailerLite, GetResponse a mnoho ďalších.
Ak sa vám zdá, že celý proces emailing marketingu je náročný, zverte ho do rúk profesionálov. Kontaktujte nás a prejdeme si dostupné možnosti email marketingu práve pre vás.