Email marketing tu bol vždy. Je na to dobrý dôvod. Email marketing je ten najpriamejší a najefektívnejší spôsob spojenia s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Pomocou emailov sa o nich môžete náležite starať, pričom zároveň dokážete efektívne doplniť ostatnými marketingovými kanálmi.
Aby ste mohli nepretržite získavať potenciálnych zákazníkov a generovať tržby, potrebujete si dobre nastaviť email marketing. Najprv si to zoberieme od základov a potom prejdeme na konkrétne veci z praxe.
Čo je to email marketing?
E-mailový marketing je vysoko efektívna stratégia digitálneho marketingu pri zasielaní e-mailov potenciálnym zákazníkom a sympatizantom. Efektívne marketingové e-maily premieňajú potenciálnych alebo náhodných zákazníkov na verných zákazníkov a z jednorazových kupujúcich sa stávajú skutoční fanúšikovia vašej značky.
Nechceme vás zahltiť úplne podrobnými informáciami, ale niektoré dôležité veci vám skrátka potrebujeme povedať. Chceme, aby sa vám darilo. Preto vám informácie rozdelíme do rôznych sekcií, ku ktorým sa postupne dostaneme.
Našim klientom sa pri tvorbe marketingovej stratégie snažíme pomôcť komplexne. Pozeráme sa na to zoširoka. Keď sa bavíme o emailovom marketingu, odpovedáme im si na základné otázky:
- Ako zostaviť e-mailovú databázu pre cielených zákazníkov?
- Ako optimalizovať e-mailové adresy na najvyššiu mieru otvorenosti (open rate) a mieru prekliknutia (MP)?
- Ako automatizovať proces starostlivosti o potenciálnych zákazníkov a premeny potenciálnych zákazníkov na verných klientov?
Spoločne prídeme na to, aká stratégia by vám vyhovovala. Pomôžeme vám ju nastaviť a ukážeme, ako by mohla vyzerať emailová komunikácia s vašimi klientami. Toto všetko vieme pre vás urobiť.
Prečo je dôležitý e-mailový marketing?
Venovali sme sa najväčšej a základnej otázke, čo je to e-mailový marketing, ale nedostali sme sa ešte k tomu, prečo je e-mailový marketing pre vaše podnikanie taký dôležitý. Poďme k tomu teda teraz.
Napriek nárastu sociálnych médií a nevyžiadanej pošty, ktorá mimochodom nie je nikdy dobrou marketingovou stratégiou, zostáva e-mail najefektívnejším spôsobom na podporu potenciálnych zákazníkov. Zvyšuje takisto lojalitu zákazníkov.
Existuje veľa dôvodov, prečo by ste si mali robiť e-mailový marketing pravidelne, konzistentne a cielene.
Top 3 priority sú:
- E-mail je komunikačný kanál číslo 1
Vedeli ste, že najmenej 99% spotrebiteľov každý deň kontroluje svoj e-mail? To sa nedá povedať o žiadnom inom komunikačnom kanáli.
- Vlastníte zoznam adries
Na ktorejkoľvek platforme sociálnych médií môže byť váš účet spolu so všetkými vašimi fanúšikmi a príspevkami kedykoľvek a z akéhokoľvek dôvodu bez upozornenia pozastavený alebo odstránený. Skrátka vypnú siete a biznis je v háji. Ak však vlastníte zoznam e-mailov, máte leady, ktoré vám nikto nikdy nemôže vziať. Sú vaše.
- E-mail lepšie konvertuje
Ľudia, ktorí kupujú produkty predávané prostredníctvom e-mailu, minú o 138% viac peňažných prostriedkov ako tí, ktorí nedostávajú e-mailové ponuky. V skutočnosti má podľa overených informácií e-mailový marketing návratnosť investícií 4400%. To je obrovské číslo!
A ak vás zaujíma, či sociálne médiá konvertujú lepšie, zamyslite sa nad dvoma parametrami: priemerná hodnota objednávky e-mailu je minimálne trikrát vyššia ako v prípade sociálnych médií. E-mail je jednoducho najlepší spôsob online predaja.
Ako na email marketing
Zaujíma vás, ako začať s e-mailovým marketingom, keď s ním nemáte takmer žiadne skúsenosti? E-mailový marketing sa skladá z viacerých častí, ale to neznamená, že musí byť komplikovaný. Je toho omnoho viac, čo vám chceme odovzdať, ale necháme si to nabudúce. Zatiaľ si urobte poriadok vo vašich zozbieraných mailových adresách a vyraďte tie, ktoré sú “mŕtve”. To sú také kontakty, ktoré dlhodobo neotvárajú vaše ponuky.
V ďalšom blogu o email marketingu budeme vysvetľovať kľúčové slová: zoznam, poskytovateľ, magnet, formulár, segmentácia.
Veľmi radi vás prevedieme základmi emailového marketingu. Dopodrobna ísť na diaľku nemôžeme, to by sme vás museli lepšie poznať, aby sme vám mohli radiť. Na každý druh biznisu funguje celkom niečo iné.
Naše aktivity v oblasti email marketingu nájdete na https://kremsa.sk/service/email-marketing/.