Kremsa Digital

Akú rolu zohráva čas pri posielaní newslettrov?

06.08.2015

Pamätajte, načasovanie je všetko. Email má najväčší potenciál v prvých hodinách od odoslania a jeho obsah sa stáva zastaraným už po 24 hodinách. Hoci pre každého jedného odosielateľa sa môžu výsledky líšiť, tu je zopár nápomocných hintov ako vôbec s načasovaním začať.

Časové obdobie v dni, kedy odosielate Vaše promo maily, zohráva obrovskú úlohu v boji o klikanosť a získavanie leadov. V tomto článku sa pokúsime nájsť najideálnejší čas v týždni a postup ako ich najlepšie odosielať.

Nasledujúci príklad hovorí o jednej hotelovej spoločnosti, ktorá počas júna rozoslala 13 rôznych newslettrov v rôznych časoch a dňoch. Najúspešnejší newsletter mal mieru otvorenia až 24.6 percenta a bol odoslaný v utorok na obed, v piatok o 11 a.m. a v pondelok o 3 p.m. Najhoršie výkonný newsletter mal mieru otvorenia 15.8 percenta a bol odoslaný v utorok o 11 a.m., v štvrtok o 4 p.m. a v stredu o 1 p.m.

Nanešťastie je to len veľmi malá vzorka a nemôžeme si z toho brať príklad, ale Vaše budúce odoslanie newslettra sa môže z toho inšpirovať a pomôže Vám to pri A/B testingu.

Tak teda aké kroky by sme mali nasledovať, aby sme dosiahli najlepší výsledok pre naše emaily?

 

 

Identifikujte svoje publikum

Prvá a najdôležitejšia vec, ktorú treba urobiť je identifikovať cieľové publikum. Všeobecne platí, že B2B marketéri majú najväčšiu šancu trafiť ich publikum počas pracovnej doby, zatiaľ čo B2C marketéri majú väčšiu šancu tak urobiť večer. Je to jednoducho preto, lebo konzumenti si radšej prezerajú a otvárajú ich večerné emaily lebo vedia, že sa netýkajú práce. Väčšinou sa to deje na mobilných zariadeniach.

Pre testovanie si zadefinujte segmenty publika a najviac vyhovujúce časy pre ne. Odporúčame začať s Vašim najviac výkonným segmentom alebo kanálom, aby ste si boli istý, že dostanete tú najlepšiu odozvu.

Rozdeľte si svoj segment na polku

Teraz keď už máte zadefinované publikum podľa segmentov, rozdeľte si ho na polovicu. Väčšina emailových platforiem Vám to dovoľuje urobiť automaticky vďaka ich softvéru. Ak bežne posielate emaily v pondelok ráno o deviatej, tak skúste vtedy poslať iba polku a s druhou počkajte pár hodín.

Odporúčame ich skúsiť poslať poobede v ten istý deň alebo v ten istý čas, ale o deň dva neskôr. Skúste to aspoň tri krát za sebou a potom si určite víťaza, ktorý deň a čas je pre Vás najlepší. Nikdy však neprestante testovať!

Čomu sa vyhnúť

Dávajte si pozor na niektoré úskalia, na ktoré môžete veľmi ľahko pri testovaní naraziť. Jedno z nich je snaha byť úplne prvým mailom v inboxe hneď ráno, keď človek otvorí poštu. A prečo? Pretože sa o to snaží ďalších sto newslettrov a Váš sa v nich stratí. Človek navyše hneď ráno premazáva spamy a newslettre, aby začal deň s čistou mailovou schránkou.

Tá istá vec sa Vám môže stať, ak posielate mail niečo po ôsmej hodine večer. Vtedy ľudia zvyčajne vypínajú svoje počítače a prestanú čítať maily.

Pri rozhodovaní, kedy teda poslať mail, myslite podľa svojho správania. Kedy najradšej pozeráte newslettre a klikáte na ne? Kedy ste najviac ochotný vytiahnuť svoju peňaženku a za niečo zaplatiť? Kedy ste najviac náchylný pristúpiť k novej službe alebo biznisu, ktorý vám je ponúkaný? Šanca, že sú ostatní takí istí ako vy je naozaj skoro sto percentná.

Pamätajte, že načasovanie je všetko. A ak potrebujete hlbšie poznatky priamo od profesionálnych platforiem akou je napríklad mailchimp.com, tak si skúste viac o načasovaní prečítať tu.

Zdroj: marketingland.com







Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia