Aj keď sa rok 2021 prehupol do druhej polovice, digitálne trendy stále pretrvávajú. Niektoé zosilneli, iné idú do úzadia. My vás zoznámime s tými, ktoré sú aktuálne a pravdepodobne budú populárne aj najbližšie roky. Digitálne trendy budú mať svoje pevné miesto, hoci môžu nadobudnúť trošku odlišnú podobu.
V predošlom blogu sme vás zoznámili s trendami v digitálnom marketingu, ktoré sú aktuálne. Zobrali sme to zoširoka, aby sme vás uviedli do témy. Dnes rozoberieme jednotlivé digitálne trendy podrobnejšie. V prvej časti priblížime prvých 6 trendov z celkových 13.
Keď máte predstavu o tom, čo je digitálny marketing a prečo by ste mali zvážiť vstup do online sveta, ak ste tak ešte neurobili, je čas na fakty. Je pravda, že sa za ostatné roky sa kvôli pandémii trendy výrazne zmenili, ale niektoré zostali a ešte viac zosilneli. Aj napriek škodám, ktoré dôsledky pandémie napáchali v biznise, digitálu niektoré zmeny predsa len prospeli. Predpokladá sa, že budú silnieť aj naďalej.
Týchto 13 trendov by v digitálnom marketingu malo platiť aj najbližšie obdobie:
- Konverzačný marketing
- Personalizácia
- Inkluzívnosť
- Obrázky a video
- Interaktívny obsah
- Vizuálne vyhľadávanie
- Príbehy na sociálnych sieťach
- Push notifikácie
- Obsahový marketing
- Sociálne siete a nákupné príspevky
- Umela inteligencia
- Influencer marketing
- Augmented Reality
Väčšina zmien aj napriek neľahkej situácii v digitálnom prostredí bola pozitívna, takže by vás zmeny nemali znepokojovať. Tieto digitálne trendy by vás mali úspešne sprevádzať najbližšie mesiace, nielen do konca roka 2021. Je pravda, že online marketing sa mení, ale niektoré prístupy v ňom zostávajú nemenné.
Konverzačný marketing
Ako sme už spomenuli, keď hovoríme o značke v online prostredí, v bezprostrednosti sociálnych médií dominuje viac konverzačný tón nad profesionálnejším. Konverzačný marketing je však viac než len iný tón, takže sa pozrime na to, ako vám to môže pomôcť zlepšiť digitálnu marketingovú komunikáciu.
V digitálnom marketingovom prostredí je konverzačný marketing miestom, kde sa začínajú rozhovory s reálnymi ľuďmi, aj s umelou inteligenciou. Deje sa to napríklad pri návšteve vašich webových stránok. Sú to napríklad formuláre a ďalšie metódy zberu údajov, ktoré si vyžadujú čas a úsilie, a to tak pri ich vypĺňaní, ako aj pri čakaní na získanie výsledkov od vašich návštevníkov.
Tieto staršie metódy sa väčšinou spoliehajú na e-maily, ktoré v porovnaní s konverzačnou povahou chatu z hľadiska angažovanosti požadujú od zákazníkov veľa informácií.
Uľahčením práce na webe môžete skonvertovať väčšiu časť návštevníkov na platiacich klientov.
Rozhovor so zákazníkom prostredníctvom vášho sales funnel-u je oveľa jednoduchší a účinnejší ako vyplnenie papierov. Tento princíp bol kedysi chrbtovou kosťou predaja a podomového marketingu. Je to trend, ktorý tu zostane aj v blízkej budúcnosti. Technológia, ktorá uľahčuje konverzačný marketing, sa v skutočnosti bude stále zlepšovať.
Konverzačný marketing zvyčajne prebieha v troch základných krokoch, ktoré sa nazývajú konverzačný rámec. Sú to tieto:
- Angažovanosť
- Porozumenie
- Odporúčanie
Personalizácia
Toto je hlavný marketingový trend, ktorý tak skoro nikam neodíde. Potenciálni zákazníci reagujú lepšie, keď majú pocit, že sa im prihovárate ako k jedinečným ľuďom, nie ako k číslam. Nepotrebujete zoznam štatistík, aby ste odhadli, že prispôsobenie marketingu smerom k cieľovému publiku vám prinesie lepšie výsledky.
Do budúcna musíme vziať do úvahy aj technologické dôsledky personalizácie. Spotrebitelia si v súčasnosti majú z čoho vyberať, pokiaľ ide o zábavu a ďalšie voľnočasové služby. Firmy, ktoré vyniknú, budú tie, ktoré budú využívať najnovšie a najprijateľnejšie technológie doby a preorientovať ich na marketing.
Zamyslite sa nad nárastom streamovacích služieb. Ponúkajú bezkonkurenčnú personalizáciu toho, čo odporúčajú, a to sa robí na základe vášho prihláseného účtu v službe, pretože ste doma a nie v kine. Teraz si predstavte, že úroveň personalizovaného marketingu sa premietne do všetkých oblastí života, pretože všetko sa prepojí s inteligentnými technologickými pomôckami a umelou inteligenciou.
Skvelým príkladom sú inteligentné chladničky, ktoré odporúčajú recepty po naskenovaní ich interiéru. Čo keby tieto inteligentné domáce spotrebiče namiesto toho odporúčali výrobky a služby z pohodlia vášho domova, potom, čo zistia vaše nákupné preferencie? Je to na zamyslenie.
Inkluzívnosť
Rozširovanie siete je zvyčajne dobrý nápad, ak máte čo ponúknuť. Predpokladá sa, že témy ako inkluzívnosť budú ešte relevantnejšie. Pokiaľ ide o marketing, cieľom je, aby bol váš produkt alebo služba ponúknutá čo najväčšiemu počtu ľudí. Bola to práve digitalizácia sveta, ktorá viedla k týmto marketingovým príležitostiam, takže má zmysel zacieliť úsilie v oblasti digitálneho marketingu len na čo najväčšie publikum.
Marketing, ktorý je inkluzívny, mení spôsob, akým spotrebitelia interagujú s reklamami. Okrem toho, že je prospešný, má aj zmysel.
Obrázky a video
So SEO ste sa už určite stretli. Kľúčové slová sú alfa a omega pri texte. Ale čo obrázky a videá? Udržanie čistého profilu SEO v digitálnom svete je kľúčom k marketingovému úspechu, ale SEO obrázkov a videa je v poslednom desaťročí neustále prehliadané. Predpokladáme, že v budúcnosti sa to zmení. Ako sa svet digitalizuje a obchodníci súperia o náskok pred konkurenciou, je prirodzené, že zákazníci budú venovať pozornosť prehliadaným oblastiam SEO a kliknú na stránky s lepšími výsledkami vyhľadávania.
Poradie vo vyhľadávači tu nie je len cenou útechy, ale ak bude úspešné, môže byť odrazovým mostíkom k umiestneniu sa v štandardnom textovom obsahu na vašom webe. Ako vám teda navrhujeme optimalizovať obsah obrázkov a videa? Je to relatívne jednoduché. Venovať sa tomu budeme v samostanom článku, keďže ide o pomerne obsiahlu tému a bolo by škoda ju zhrnúť do pár bodov.
Interaktívny obsah
Spolu s nárastom smartfónov a inováciami v dizajne UX stránok sa v posledných rokoch stala interaktivita obsahu ešte dôležitejšou. Interaktívny obsah udržiava užívateľov v kontakte, predlžuje čas strávený na stránke a poskytuje užívateľom pozitívnejšie skúsenosti s vašim webom. Preto sa očakáva, že štandardný obsah bude aj naďalej pokračovať v prechode na interaktívny obsah. Myslite preto na kvízy, ankety, AR filtre a 360-stupňové videá, ktoré sú obľúbené v posledných rokoch najmä na sociálnych sieťach.
Vizuálne vyhľadávanie
Ako sme už povedali, keď hovoríme o SEO pre obrázky a videá, očakáva sa, že vyhľadávanie podľa vizuálov sa stane prelomovou formou pre digitálny marketing. Keďže konkurencia vstupuje do tradičnej oblasti SEO a v tomto priestore sa zvyšuje tlak, čoraz viac firiem bude investovať do alternatívnych oblastí SEO, ako je vizuálne vyhľadávanie.
Pravdou je, že už máme dostatok zariadení na vizuálne vyhľadávanie: Pinterest Lens, Google lens, CamFind, vizuálne vyhľadávanie Bing.
V ďalšom blogu rozoberieme zvyšných, nemenej zaujímavých, 7 digitálnych trendov.
Veríme, že vám pomôžu v niektorých vašich rozhodnutiach v oblasti online marketingu.