Nástroje digitálneho marketingu značne uľahčili propagáciu produktov a služieb viacerým značkám. Výnimkou nie sú ani predajcovia automobilov. Drvivá väčšina z nich si už dávno uvedomila nevyhnutnosť online reklamy vo svojom marketingovom mixe.
Pre väčšinu predajcov je však stále tým najdôležitejším cieľom fyzická návšteva predajne potenciálnym zákazníkom. Tam získa dôležité odpovede na svoje otázky a predajcovia ho dokážu o kúpe ešte o niečo viac presvedčiť.
No a práve lokálny marketing vám pomôže prilákať do vašej predajne potenciálnych zákazníkov, ktorí kúpu zvažujú, ale aj takých, ktorí len chcú vozidlo a predajcu vidieť na vlastné oči.
Zákazníci uprednostňujú prevádzky vo svojom okolí
Nárast používania mobilných telefónov uľahčil nakupovanie a vyhľadávanie obchodov v okolí. Všetci chcú uspokojiť svoje potreby čo najrýchlejšie a s minimom úsilia. Podľa dát od Access Development až 93,2 % zákazníkov cestuje maximálne 20 minút za účelom nákupu.
Nikto predsa nechce stráviť celý deň cestovaním do predajne len preto, aby si pozrel ponúkané modely áut svojej obľúbenej značky. Preto sa oplatí byť vždy poruke v prípade, že sa vo vašom okolí niekto rozhodne navštíviť predajňu automobilov vami ponúkanej značky.
Oslovte potenciálnych zákazníkov vo svojej blízkosti
Pokiaľ sa zákazník rozhoduje o kúpe auta a hľadá dostupných predajcov vo svojom okolí, kde si vozidlo pozrie, mali by ste byť pri tom. Ak ešte nemá v hľadáčiku konkrétnu predajňu, máte veľkú šancu, že skončí práve u vás, pokiaľ začnete s propagáciou na Google. Táto platforma patrí k jednej z najpopulárnejších, čo sa reklamy týka.
Ešte donedávna ste mohli vytvárať lokálne kampane samostatne. Aktuálne však už spadajú pod nový typ kampaní – Maximálne výkonné kampane (Performance Max). Tie združujú viaceré možnosti inzerovania na jednom mieste a v rámci jednej kampane viete zastrešiť celý inventár Google kampaní.
Tieto performance kampane vám tak dávajú priestor osloviť publikum podľa prednastavených cieľov. V tomto prípade návštevy a promo miestnej predajne. Nahrajte všetky potrebné reklamné kreatívy, texty, bannery, videá a umelá inteligencia Google sa bude snažiť osloviť čo najrelevantnejšie publiká pre tento vami zvolený cieľ nielen vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj v Google Mapách, Gmaili, Discover, YouTube a v Obsahovej sieti.
Vytvorte si firemný profil na Google
Bežnou súčasťou každej kamennej prevádzky by mal byť firemný profil na Google, známy aj ako Google Moja Firma. Ten plní funkciu akejsi informačnej tabule vašej prevádzky na internete. Potenciálny zákazník príde s ňou do kontaktu ešte skôr, ako navštívi váš web. Dokáže tak zistiť otváracie hodiny, nájsť telefonický kontakt či adresu a s tým spojenú aj navigáciu priamo k vám. V prípade, že máte viacero prevádzok, je vhodné združiť ich pod jeden účet. No a v momente, keď zadajú do Google názov vašej prevádzky, zobrazí sa im tá, ktorá sa nachádza v ich blízkosti. Okrem toho tu nájdu recenzie, ktoré sú pre zákazníkov dôležité pri rozhodovaní o návšteve konkrétnej predajne.
Ukážte svoju predajňu v Google Mapách
Ako spomíname vyššie, súčasťou Performance Max kampaní je aj zobrazovanie reklám v Google Mapách. Zákazníkom sa dokážete zobraziť v momente, keď vyhľadávajú predajňu konkrétnej značky alebo si robia prieskum zadaním iného kľúčového slova. Nemusí ísť pritom len o zákazníkov, ktorí sa práve nachádzajú len v blízkosti vašej predajne. Rovnako viete osloviť zákazníkov vo svojom meste či regióne. Tí okrem trasy získajú tiež informácie, či a dokedy máte predajňu otvorenú.
Obľúbeným vyhľadávacím dopytom v Google Mapách je aj fráza ,,v okolí”, kde používateľ zadá kľúčové slovo spolu s touto frázou a očakáva, že mu nájde prevádzky v jeho bezprostrednej blízkosti. Takýto typ mobilného vyhľadávania podľa Safari Digital stúpol až o 136 % za posledný rok.
Nezabúdajte na rozšírenia a personalizáciu
Google Performance Max kampane zamerané na návštevy a promo miestnej predajne vám umožňuje pridať tiež rozšírenia, ktoré súvisia s vašou prevádzkou. Pod reklamou sa tak zobrazí navigácia k vašej predajni alebo telefónny kontakt, ktorý po kliknutí rovno vytočí používateľovi vaše telefónne číslo
Vhodné je prispôsobiť aj text reklamy. Pridajte názov pobočky alebo miesto, kde sa nachádza. Personalizujte. Tým zákazníka uistíte, že reklama, ktorá odkazuje na lokálnu pobočku, sa ho týka.
Netradičná forma lokálnej kampane cez Waze
*Zmena: od 1.9. 2023 aplikácia Waze nepodporuje reklamu na svojej platforme.
Bezplatné navigácie nie sú len doménou Google Máp. Rovnako obľúbená je aplikácia Waze, ktorú tiež vlastní Google, a ktorá rovnako ako v prípade Google Maps poskytuje možnosť inzercie. Tu máte hneď niekoľko možností, ako svoje reklamy môžete potenciálnym zákazníkom zobraziť.
Takzvané ,,Pin Ad” uvidíte v mapách počas jazdy, kde bude dominovať logo vašej firmy. Používateľom aplikácie sa môžete zobraziť aj pri vyhľadávaní prevádzky z podobnej kategórie, ak budú hľadať napríklad servis, predaj automobilov a podobne. Formát, ktorý stojí za preskúmanie, je tiež “Takeover Ad”, ktorý sa používateľom zobrazuje v momente, keď auto zastane či už na parkovisku, čerpacej stanici, ale aj semafore.
Kampane na sociálnych sieťach pre lokálne publiká
Rovnako efektívnou stratégiou pre váš lokálny marketing môže byť aj reklama na sociálnych sieťach. Na Facebooku aj Instagrame máte hneď niekoľko spôsobov inzercie. V meste, kde sa nachádza vaša predajňa, môžete v prvom prípade zobraziť určité typy reklám, kde odprezentujete, na čo všetko sa môžu zákazníci tešiť pri vašej návšteve.
Odprezentovať môžete tiež nové modely, skladové zásoby či poskytnúť dôvody, prečo by mali nazrieť práve do vašej predajne. Vhodným argumentom, ako potenciálnych zákazníkov dotiahnuť k vám, je pozvať ich na testovaciu jazdu priamo v ich meste.
Druhá, o niečo efektívnejšia možnosť, vám dovoľuje v Meta Ads Managerovi priamo zvoliť cieľ kampane – návštevnosť obchodu. Meta tak bude ponúkať vaše reklamy najmä publiku, pri ktorom je najväčšia pravdepodobnosť, že by mali záujem navštíviť vašu prevádzku. Po kliknutí na reklamu im môže zobraziť priamu trasu do vašej predajne alebo vám môžu rovno z reklamy zavolať.
Bez vhodnej stratégie to nepôjde
Nezabúdajte však, že alfa-omega úspešnej lokálnej kampane je práve stratégia. Správna kombinácia kampaní na oslovenie širokého publika s lokálnymi kampaňami zameranými na užšie publikum dokáže priniesť želané výsledky. V opačnom prípade sa obmedzíte len na niekoľko zákazníkov v okolí.
V prípade, že si nie ste istý, ako zostaviť stratégiu, ktorej súčasťou budú aj lokálne kampane, zverte ju do rúk profesionálov. Kontaktujte nás a prejdeme si dostupné možnosti priamo pre vaše potreby.