Kremsa Digital

Dva roky v digitálnej agentúre. Čo ďalej?

02.11.2020

Neviem, ako vám, ale mne čas letí svetelnou rýchlosťou. Tento zvláštny rok asi aj rýchlejšie. Už sa pomaly bude písať rok 2021 a mne zostáva len skonštatovať, že v digitálnej agentúre som už zaparkovaná dva roky. Dva roky! Čo som zažila a čo sa zmenilo za ostatný rok? Čítajte.

Do agentúry som nastúpila ako úplný nováčik v digitále. Jediný skill, ktorý som mala, bolo to, že som vedela písať. Neviem, prečo píšem v minulom čase, písať som totiž nezabudla. Dokonca som sa naučila písať o trochu lepšie, trúfam si povedať. A hneď vám aj poviem prečo. 

Aby ste si trochu osviežili pamäť, priložím vám update z minulého roka, kedy som oslavovala svoj prvý rok v agentúre. Určite sa v tomto blogu dostanem aj k tomu, čo som z tých výziev aj stihla zrealizovať a čo ešte stále tlačím pred sebou. 

Kde bolo, tam bolo 

Pred dvoma rokmi som nastúpila s malou dušičkou copywriterky, ktorá veľmi v digitále netušila, kde je sever. Niežeby som stále mala vo všetkom jasno, ale naštastie mám okolo seba ľudí, ktorí mi moje dilemy a pochybnosti vždy vedia vyriešiť. Základom úspechu je obklopiť sa ľuďmi, ktorí sú múdrejší alebo skúsenejší od vás. Keďže ja problém s egom nemám, uznávam, že pracujem s úplnými machrami. Mám aj menovať? Počkajte, príde k tomu. 

Vo svojom prvom blogu pre Kremsa Digital som napísala: “Hoci som pôvodne agentúru nezvažovala, nie je vôbec na škodu sa odviazať a prijať niečo neznáme ako výzvu. Je cool vrhnúť sa do niečoho zo zvedavosti s tým, že vás v tom podporia. Už len preto, že sa posuniete a naučíte sa super nové veci od profíkov, ktorí vás naučia všetko, čo netušíte. Nevadí, že nespĺňate všetky kritériá do bodky, stačí, že máte talent na niečo, čo iní nevedia. Zvyšok sa naučíte.”

Progres sa dostavil 

A je to pravda. Pozháňala som si všetku dostupnú literatúru, aby som sa o digitále dozvedela čo najviac. Zaplatila som si na vlastné náklady školenia, ktoré ma posunuli vpred. Neľutujem ani jednu výplatu, ktorá na to padla. Robím to pre seba a nedám pokoj, kým dačo neviem, čo vedieť chcem. 

Po mesiaci v agentúre som začala šípiť, že to nebude všetko úplne easy, ale aj napriek tomu som vydržala. Dokonca som pre začiatočníkov napísala odľahčený návod, ako prežiť v digitálnej agentúre. Možno sa návod dá aplikovať na akúkoľvek inú firmu, kde sa objaví nováčik. 

Bilancia z minulého roka + výzvy versus realita

  • Vzdelávať sa stále viac a viac a zlepšiť sa v angličtine – značné pokroky
  • Podporovať svoje prirodzené talenty a využívať ich pri práci na maximum – dúfam, že pokroky
  • Nájsť si systém na uchovávanie informácií, s ktorými denne prichádzam do styku- stále na tom pracujem
  • Naučiť sa lepšie fotiť a natáčať videjká – takmer žiadne pokroky
  • Presnejšie formulovať svoje vízie tak, aby ich ostatní pochopili, ako mne znejú v hlave – výrazné pokroky
  • Nebáť sa vytiahnuť zajaca z klobúka – nebojím sa, ale ešte taká situácia nenastala. Číham.
  • Priebežne triediť nápady v šuflíku a ukázať ich svetu – darí sa
  • Zlepšiť svoje predajné zručnosti – nedošlo k tomu
  • Zlepšiť sa v konzistencii a vytuniť analytické (ne)schopnosti – stále na sebe pracujem
  • Všetko si zapisovať. Hlava deravá – výrazné pokroky
  • Posúvať svoje hranice vo všetkých smeroch – hranice som už prekročila

Ako tak čítam po sebe tento reality check, zisťujem, že mám buď ešte značné medzery alebo som na seba príliš prísna. A keď neviem, čo mám robiť, ako vyriešiť chrobáka v hlave, zvihnem telefón. A viete, komu zavolám? Hneď sa dozviete.

Novinka roku 2019

Keď som splašená zistila, že ma v roku 2018 prijali do agentúry ako content špecialistu, volala som Veronike Boškovej, aby mi dala školenie. Dala mi 4 knihy a zvyšok som dúfala, že sa na mňa nalepí. V práci mi pomohli, ako vedeli. Rok mi trvalo, aby Veronika zistila, že ju potrebujem. Čo ja! Že ju agentúra potrebuje. Že potrebujeme človeka na branding, content stratégie a na idea making. Čakala som, kedy spraví toto rozhodnutie. A už je u nás rok a ja som za ňu nekonečne vďačná. Nerada sa chváli, tak to musím spraviť za ňu. Viac o nej sa dozviete z nášho podcastu Marketing do ucha. Mimochodom nápad robiť podcasty pochádza z jej hlavy. Veronika je najväčšia zmena, ktorú som za posledný rok v agentúre zažila a tá predčila všetky ostatné. Som zvedavá, čo bude o rok.

Ak máte akúkoľvek tému z digitálu aj mimo neho, ktorú by ste chceli priniesť k nám, napíšte mi na ajasenovcova@kremsa.com. Rada o nej napíšem. 

titulná fotka: Gabi Teplická





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia