Veľká noc je sviatok, ktorý so sebou nesie hojnosť aj silnú symboliku. Je to čas, keď ľudia oslavujú prebudenie prírody a začiatok jari. Ako môže táto symbolika ovplyvniť naše marketingové kampane a rozhodnutia?
Veľká noc má vplyv na spotrebiteľské správanie, a preto je dôležité, aby firmy, ale aj marketingové agentúry využili túto príležitosť a oslovili svojich zákazníkov so špeciálnymi ponukami. Či už ide o e-mailové kampane, sociálne siete alebo dokonca o guerilla marketingové aktivity.
Príklad zo sveta: Google Doodle a Veľká noc
Jedným zo známych príkladov kreatívneho a brandového využitia Veľkej noci v marketingu je Google Doodle (pozn. Google Doodle je špeciálna, dočasná zmena loga na domovských stránkach spoločnosti Google určená na pripomenutie sviatkov). Google v minulosti vytvoril interaktívne Doodle, ktoré umožňovalo používateľom maľovať a dekorovať virtuálne vajíčka priamo na domovskej stránke vyhľadávača. Tento jednoduchý, ale zábavný spôsob zapojenia používateľov Google priniesol niekoľko návštevníkov na svoju domovskú stránku, ktorí namiesto využívania vyhľadávača trávili svoj čas priamo s ich značkou.
Ako môžete využiť Veľkú noc vy?
Sociálne siete a content marketing
Vytvorte obsah spojený s Veľkou nocou, ktorý môže zahŕňať súťaže, kvízy alebo príbehy spojené so sviatkom. Vymyslite obsah, ktorý je zdieľateľný a zvyšujte ním aj povedomie o značke.
E-mail marketing
Použiť môžete napríklad veľkonočné odpočítavanie. Spotrebiteľské správanie začína potrebou u každého z nás. Hlavou sa nám preháňa myšlienka „Musím si niečo kúpiť!“ Ako však túto myšlienku uchytiť a povzbudiť k činu? Práve použitie odpočítavania a pripomínanie môže vytvoriť takzvaný efekt FOMO (fear of missing out).
Čo je efekt FOMO?
FOMO sa v marketingu odvoláva na psychologický fenomén, kde sa využíva strach z toho, že zákazníci premeškajú výhodné príležitosti, zážitky alebo produkty. Táto stratégia sa zameriava na vytvorenie pocitu nedostatku a obmedzenia, ktorý motivuje zákazníkov k rýchlemu konaniu.
Hovoríme o výkonných odpočítavačoch, majstroch vo vytváraní naliehavosti. Práve tie viete do svojich newsletterov integrovať a vytvoriť e-mailovú kampaň, ktorá má jasný cieľ – opakovane priniesť zákazníka na vašu web stránku dovtedy, kým svoj nákup neuskutoční. Zabezpečte, aby boli tieto e-maily personalizované a lákavé.
Lokálna spolupráca
Ak je to možné, spolupracujte s miestnymi podnikmi a organizáciami. Zapojte sa do verejných podujatí alebo podporujte dobročinné aktivity spojené s Veľkou nocou.
Zvážte nadviazanie partnerstva s charitatívnou organizáciou. Ponúknite časť zisku z predaja špeciálneho veľkonočného sortimentu, ktorá pôjde na ich účely. Okrem toho, že naozaj niekomu môžete pomôcť, tak tým posilníte spoločenskú zodpovednosť svojej značky a brand awareness.
Zvýšte predaj pomocou personalizovaného odporúčania produktov
Landing page webovej stránky je časť, ktorá je pre elektronický obchod rozhodujúca. Táto stránka buď navnadí návštevníka, aby vstúpil do vášho obchodu“ a prezrel si ho, alebo zákazník odíde. Práve preto musí byť vstupná stránka aktuálna, pútavá a príťažlivá.
Skúste počas Veľkej noci na svoj landing page umiestniť widgety, tematické bannery, pri ktorých nezabudnite na prelinkovanie. Buďte user friendly a odporučte, ponúknite zákazníkom veľkonočné alternatívy produktov.
Nezabudnite
Veľká noc môže byť skvelou príležitosťou. Počas sviatkov, ako je Veľká noc, bojuje o pozornosť milión značiek. Preto je skvelý marketingový nápad na Veľkú noc rovnako dôležitý ako výber správneho kanála.
Ak hľadáte partnera, ktorý vám pomôže s kreatívnymi a efektívnymi marketingovými stratégiami, tak nás neváhajte kontaktovať.