Aj na vás sa zo všadiaľ rútia samé podcasty? Vypočujte si hento, pustite si tamto. Podcast je skvelý mediálny formát, ktorý vám zabezpečí prísun čerstvých informácií, zabaví vás alebo poskytne inšpiratívne rozhovory. Prečo by ste mali začať s podcastom aj vy a aký by mal byť postup? Hovorili sme o tom na Clubhouse a teraz sme vám to zhrnuli v bodoch.
Motivácia
Má zmysel to robiť? Preskúmajte v prvom rade vašu osobnú potrebu, potreby trhu a želania vašich potenciálnych poslucháčov. Spravte si research a preverte si aj konkurenciu. Aký bude mať prínos váš podcast pre poslucháčov? Chcete ich pobaviť, rozptýliť alebo informovať o aktuálnom dianí? V čom bude práve ten váš podcast jedinečný?
Platforma pre podcast
Rozhodnite sa, či chcete váš podcast postovať manuálne na všetky podcastové platformy, alebo si vyberiete nejakú podcastovú bázu. Možností máte: Anchor – monetizácia iba v USA, pekná grafika, distribúcia na všetky platformy, Podbean, Soundcloud.
Formát podcastu
Aký formát by mal mať váš podcast? Rozhodnúť sa môžete pre inšpiratívne rozhovory so zaujímavými ľuďmi, ale v hre sú aj monológy, hodnotenia aktuálnej situácie v oblasti, kde sa cítite ako doma. Ďalej to môžu byť rôzne rebríčky, názory, recenzie. Taktiež je dôležité, ako často tento podcast máte v pláne publikovať. Bude kvalita obsahu na dobrej úrovni?
Sociálne siete
Ak už si dáte tú námahu a natočíte podcast, mali by ste s ním ďalej pracovať. Spracovať ho pokojne môžete aj do blogu a publikovať na sociálne siete, či uverejniť na svoju web stránku. Okrem toho môžete časť rozdeliť na menšie celky a použiť ich ako upútavku. Vybrať z neho môžete aj rôzne citácie, ktoré použijete ako obsah na sociálne siete.
Ideálna frekvencia pre podcast
Tento faktor sme už načrtli vyššie. Je dobré, ak si svojich poslucháčov zvyknete na nejaký fixný čas a ten budete dodržiavať. Konzistencia a pravidelnosť je v tomto prípade kľúčová. Ak nie ste schopní zabezpečiť istý štandard v kvalite, radšej zostaňte nohami na zemi a nechoďte pod nasadenú latku.
Technika
Chcete investovať do techniky? Budete si nahrávky strihať sami? Na to potrebujete softvér a hardvér. Možno sa to zdá byť ako finančne nákladná záležitosť, ale nie je. Investujte do kvalitného mikrofónu, nahrávať môžete aj na telefón. Potom postrihať a vyčistiť môžete aj bezplatnom softvéri. Nám sa osvedčil Adobe Premiere.
Rozrastanie
Ste pripravení a schopní posunúť sa ďalej? Zväčšovať biznis a aj rozširovať komunitu? V tom prípade sa tomu začnite venovať naplno, ak cítite, že má váš podcast potenciál. Neabudnite však na udržanie levelu kvality, vyškolte si svojich kolegov ši obchodných partnerov, ktorých do vášho podcastu chcete začleniť.
Ak sa chcete dozvedieť novinky z marketingu, vypočujte si náš podcast Marketing do ucha. Nahrávame zaujímavé rozhovory s inšpiratívnymi ľuďmi.
So svojimi otázkami sa kedykoľvek obráťte na kolegu Ľuboša, ktorý čaru podcastov úplne podľahol.