Kremsa Digital

7 tipov ako rozbehnúť podcast

30.03.2021

Aj na vás sa zo všadiaľ rútia samé podcasty? Vypočujte si hento, pustite si tamto. Podcast je skvelý mediálny formát, ktorý vám zabezpečí prísun čerstvých informácií, zabaví vás alebo poskytne inšpiratívne rozhovory. Prečo by ste mali začať s podcastom aj vy a aký by mal byť postup? Hovorili sme o tom na Clubhouse a teraz sme vám to zhrnuli v bodoch. 

Motivácia 

Má zmysel to robiť? Preskúmajte v prvom rade vašu osobnú potrebu, potreby trhu a želania vašich potenciálnych poslucháčov. Spravte si research a preverte si aj konkurenciu. Aký bude mať prínos váš podcast pre poslucháčov? Chcete ich pobaviť, rozptýliť alebo informovať o aktuálnom dianí? V čom bude práve ten váš podcast jedinečný? 

Platforma pre podcast

Rozhodnite sa, či chcete váš podcast postovať manuálne na všetky podcastové platformy, alebo si vyberiete nejakú podcastovú bázu. Možností máte: Anchor – monetizácia iba v USA, pekná grafika, distribúcia na všetky platformy, Podbean, Soundcloud

Formát podcastu

Aký formát by mal mať váš podcast? Rozhodnúť sa môžete pre inšpiratívne rozhovory so zaujímavými ľuďmi, ale v hre sú aj monológy, hodnotenia aktuálnej situácie v oblasti, kde sa cítite ako doma. Ďalej to môžu byť rôzne rebríčky, názory, recenzie. Taktiež je dôležité, ako často tento podcast máte v pláne publikovať. Bude kvalita obsahu na dobrej úrovni?

Sociálne siete 

Ak už si dáte tú námahu a natočíte podcast, mali by ste s ním ďalej pracovať. Spracovať ho pokojne môžete aj do blogu a publikovať na sociálne siete, či uverejniť na svoju web stránku. Okrem toho môžete časť rozdeliť na menšie celky a použiť ich ako upútavku. Vybrať z neho môžete aj rôzne citácie, ktoré použijete ako obsah na sociálne siete.

Ideálna frekvencia pre podcast

Tento faktor sme už načrtli vyššie. Je dobré, ak si svojich poslucháčov zvyknete na nejaký fixný čas a ten budete dodržiavať. Konzistencia a pravidelnosť je v tomto prípade kľúčová. Ak nie ste schopní zabezpečiť istý štandard v kvalite, radšej zostaňte nohami na zemi a nechoďte pod nasadenú latku. 

Rozrastanie 

Ste pripravení a schopní posunúť sa ďalej? Zväčšovať biznis a aj rozširovať komunitu? V tom prípade sa tomu začnite venovať naplno, ak cítite, že má váš podcast potenciál. Neabudnite však na udržanie levelu kvality, vyškolte si svojich kolegov ši obchodných partnerov, ktorých do vášho podcastu chcete začleniť. 

Ak sa chcete dozvedieť novinky z marketingu, vypočujte si náš podcast Marketing do ucha. Nahrávame zaujímavé rozhovory s inšpiratívnymi ľuďmi.

So svojimi otázkami sa kedykoľvek obráťte na kolegu Ľuboša, ktorý čaru podcastov úplne podľahol. 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia