Pod pojmom kľúčové slovo rozumieme výraz alebo frázu, ktorá podrobne popisuje obsah samotného textu. Uvažovali ste už ale nad tým, aký dosah vo vyhľadávaní bude mať fakt, že do blogu či webovej stránky vpíšete aj príbuzné kľúčové slová? Príbuzné kľúčové slovo je výraz alebo fráza, ktorá úzko súvisí s hlavným kľúčovým slovom alebo frázou (v tomto texte sme pre vás naše kľúčové slová označili tučným písmom, aby ste získali lepšiu predstavu o tom, ako ich používame my).
Ak nájdete správne a hlavne príbuzné kľúčové slová pre váš text, pomôžete tak k rozšíreniu hodnoty obsahu vášho webu.
Využívanie príbuzných kľúčových slov má v texte viacero pozitív:
- Príbuzné kľúčové slová na webe vysvetľujú samotný obsah, a zároveň pomáhajú vyhľadávacím nástrojom lepšie klasifikovať a zobraziť konkrétnu stránku.
- Príbuzné slová tiež pomáhajú obchodníkom identifikovať variácie fráz, ktoré používatelia vyhľadávajú.
- Relevantné príbuzné kľúčové slová poskytujú inšpiráciu pre tvorbu ďalšieho obsahu na web.
Ako vyhľadať príbuzné kľúčové slová?
Podobne ako pri analýze primárnych kľúčových slov aj pri hľadaní príbuzných kľúčových slov, si pomôžete či už bezplatnými alebo platenými nástrojmi.
Najpoužívanejšou bezplatnou pomôckou pri vyhľadávaní kľúčových slov je starý známy Keyword Planner od Google. Dobrou alternatívou je však aj webstránka Ubersuggest.io, ktorá okrem toho, že je zadarmo, vytvára taktiež široký zoznam príbuzných kľúčových slov a často ponúka viac nápadov ako samotný Keyword Planner.
Výrazy následne môžete použiť ako inšpiráciu pri tvorbe ďalšieho obsahu alebo ako príbuzné kľúčové slová pre blogové príspevky. Určite si jedno primárne kľúčové slovo pre každý príspevok a následne vyhľadajte štyri až päť príbuzných kľúčových slov, ktoré v texte použijete a zodpovedajú obsahu stránky. Na zlepšenie obsahu a SEO stratégie tiež použite vyhľadané slová aj v názve blogu, podnadpise a meta popise.
Pomocou týchto tipov a nástrojov zlepšíte obsah a možnosť zobrazenia na stránkach s výsledkami vyhľadávania.