V prvej časti o Facebook videokampaniach sme si povedali o základných pravidlách, ktoré by sa mali dodržiavať. Teraz sa pozrieme na ďalšie nastavenia, ktoré nám pomôžu pri tvorbe úspešnej videokampane.
Pri videokampaniach sa vám Facebook dokonca snaží pomôcť aj tým, že vám ponúka na výber viac možností. V závislosti od toho, čo od samotnej videokampane chcete, možno v parametroch kampane určiť, či chcete, aby ľudia videli celé video, či chcete, aby si prečítali príspevok k videu alebo klikli na odkaz pod videom.
Facebook svojich užívateľov veľmi dobre pozná a vie, čo ich zaujíma. Aby bola vaša kampaň čo najviac účinná, Facebook za vás vyselektuje ľudí, ktorí sú pre vás potenciálne najvhodnejší podľa parametrov, ktoré ste si pri uverejňovaní videokampane nastavili. Často sa dokonca stáva, že ľudia, ktorých vám Facebook vyberie urobia to, čo od kampane očakávate bez toho, aby si pozreli vaše video.
Ak je cieľom, ktorý od videokampane očakávate, návšteva vašej webovej stránky, môžete jednoducho využiť ďalšiu šikovnú možnosť, ktorú Vám Facebook ponúka. Ľudia si už zvykli, že ak si pozrú video, na konci sa im zobrazí odkaz na externú stránku, kde sa o danej ponuke dozvedia viac.
Vy máte možnosť toto šikovne skombinovať a zakomponovať priamo do vášho videa aj funkčný odkaz na vašu webovú stránku. Takto jednoducho viete potenciálnym zákazníkom spropagovať to, čo chcete a zároveň ich priamo nasmerovať na miesto, kde nájdu to, čo hľadajú. Ako sme už spomenuli, priamo do videa nieje vhodné dávať príliš veľa informácií. Snažte sa preto zamerať na to najdôležitejšie. Na všetko ostatné vám veľmi dobre poslúži vaša webová stránka.
Ak už máte svoju videokampaň vytvorenú a nastavenú, nezabudnite na ďalšiu užitočnú voľbu. Pre užívateľov mobilných zariadení sprístupnite svoju videokampaň, len ak sú na internet pripojení prostredníctvom WiFi.
Možno sa vám zdá, že táto možnosť vás pripraví o veľa vzhliadnutí, no opak je pravdou. Na úkor menšieho počtu sledovateľov bude mať vaše video vyššiu úspešnosť. Už sme si zvykli na to, že väčšina mobilných operátorov má svoje mobilné služby dátovo obmedzené a po prečerpaní určitého množstva dát sa vám obmedzí rýchlosť pripojenia.
Pri videokampani nič nepôsobí horšie ako to, keď sa po dvoch, troch sekundách začne načítavať ďalšia sekvencia videa. Toto v závislosti od rýchlosti pripojenia môže niekedy trvať dosť dlho. Drvivá väčšina sledovateľov v tomto prípade okamžite ruší prehrávanie a vy ste zaplatili úplne zbytočne. WiFi pripojenie vám jednoducho pomôže vyhnúť sa tomuto efektu.
A ešte niečo na záver:
Nezabúdajte na jednu dôležitú vec. Je dôležité ako sme už viackrát spomenuli, aby bolo vaše video stručné, výstižné a dostatočne zaujímavé nato, aby si ho užívatelia pozreli až dokonca. Cieľom videokampane nie je to, aby si zákazník okamžite kúpil váš produkt. Cieľom takejto kampane je najmä vzbudiť zvedavosť a záujem. A keď sa vám to podarí, budú si sami o vás hľadať bližšie informácie. Myslite na to pri tvorbe vašej videokampane a úspech sa dostaví.
Zdroj: www.socialmediaexaminer.com