Kremsa Digital

Ako pripraviť kvalitný Facebook Canvas

24.05.2016

Existuje veľa spôsobov ako propagovať biznis, produkty či služby. Nie všetky sú však rovnako efektívne alebo cenovo dostupné. Sociálne médiá ponúkajú viacero účinných marketingových nástrojov na podporu takmer akéhokoľvek podnikania a ich výhodou je práve to, že sú cenovo dostupné pre široké spektrum podnikateľov.

Keď sa spýtate obchodníkov, čo chcú propagovať na sociálnych médiách, ich odpoveď znie takmer vždy rovnako – všetci chcú vyrozprávať príbeh. Ešte donedávna bola však táto možnosť limitovaná tým, že takýto príbeh bolo potrebné vyrozprávať a zmestiť sa pritom do krátkeho postu.

Aj v tejto oblasti však vývoj rýchlo napreduje a spoločnosti prichádzajú na trh so stále účinnejšími marketingovými nástrojmi, ktoré sledujú a odrážajú tie najnovšie trendy. Facebook v súčasnosti prináša užívateľom zaujímavé riešenie vyššie načrtnutej issue. Dychtiví ponikavci sa teraz môžu pohrať s reklamou pomocou novinky zvanej Facebook Canvas. Čo je Facebook Canvas a aké možnosti ponúka?

Prečo práve Facebook Canvas?

Facebook Canvas je nový reklamný nástroj navrhnutý výlučne pre mobilné platformy, ktorého cieľom je pútavým spôsobom vyrozprávať príbeh samotnej značky, produktov či služieb. Samotná reklama umožňuje kreatívcom rôznymi spôsobmi kombinovať obrázky s videami, textami a linkami. Jej veľkou výhodou je aj to, že je dostupná zdarma (okrem reklamných poplatkov) a cieľovým užívateľom sa okamžite objaví v news feed. Nemenej dôležitou výhodou tejto reklamy je aj to, že ihneď po jej otvorení sa vložený obsah uploaduje sa na celú obrazovku.

 

 

Aby ste maximalizovali účinok reklamy, tu je niekoľko tipov, ako na to.

Využite všetko, čo ponúka

Facebook Canvas naplní očakávania aj tých najodvážnejších marketérov. Tento tool vám pomôže odprezentovať väčšinu z toho, čo obsahuje vaša webová stránka. Môžete pritom popustiť uzdu vašej fantázie a dosýta sa vyhrať s textom, namixovať si kreatívny vizuál alebo pripojiť pútavé videá zobrazujúce obsah, ktorý chcete propagovať.

Upútajte emotívnym videom

Slová niekedy len ťažko dokážu to, čo dokáž za pár sekúnd jediný obraz. Canvas preto umožňuje vytvorenie krátkeho videa, ktoré cielene predstaví požadovaný content. Aby ste znásobili emócie, môžete si vykreovať 2-minútové video alebo si vyskladať drobnú minisériu kratších 15 až 20 sekundových klipov.

Video tak za vás vyrozpráva príbeh. Využite jeho obsah na získanie pozornosti prostredníctvom určitej emócie – šťastia, strachu, vzrušenia, zábavy a našite použité slová priamo na mieru sledovanému účelu. Použite pritom jednoduchý, avšak emocionálne ladený jazyk. V reklame sa vyvarujte používania odborných obchodných výrazov či cudzích slov.

Fotky, obrázky a texty prezradia viac

Nielen video, ale aj fotky, obrázky či sprievodný text k nim predstavujú efektívne nástroje tejto reklamy. Vyberte fotky, ktoré dokonale odrážajú váš hlas a preneste zvolené emócie do obrázkov aj príslušných textov. Každý, kto si pozrie vaše video, musí ihneď pochopiť jeho posolstvo.

 

 

Vytvorte správnu Calls To Action (CTA)

Ako správny propagátor a marketér potrebujete vášmu publiku ukázať, aký krok nasleduje ďalej. Facebook Canvas ponúka možnosť kliknúť na vami zvolené tlačidlá s vlastným calls to action CTA. Tie by mali obsahovať jasnú správu o tom, čo publiku prinášate – či informácie o nových produktoch alebo službách, registráciu na odber newletteru alebo exkurziu po vašom vynovenom online shope.

Mierte priamo do srdca zákazníka

Je veľmi dôležité, aby ste poznali, kto sú vaši zákazníci, aké hodnoty preferujú, kde žijú a čo radi robia. Prispôsobte dizajn a content reklamy týmto demografickým špecifikám. Ak oslovíte ľudí, ktorých zaujme vaša spoločnosť, získate tým oveľa viac lajkov, sharov a na konci zvýšite povedomie o biznise, návštevnosť webu či predaj produktov a služieb.

Sledujte príslušné metriky

Nikdy by ste nemali spustiť žiadnu marketingovú kampaň bez toho, aby ste následne detailne sledovali a analyzovali dôležité metriky. Facebook Canvas je tool, ktorý je určený len pre mobilné platformy, avšak aj napriek tomu poskytuje bežný náhľad ukazovateľov, na ktorý ste pri podobných nástrojoch zvyknutý, vrátane dvoch ďalších metrík – priemerné trvanie prehliadania (v milisekundách) a priemerné percento zhliadnutí. Obe uvedené metriky sú kľúčové pre vyhodnotenie úspešnosti spustenej kampane, resp. toho, či zasiahla určenú cieľovú skupinu.

Na záver možno ešte dodať, že Facebook ponúka prostredníctvom Canvasu účinný marketingový tool ako propagovať akýkoľvek biznis. Je už len vás, ako sa chopíte tejto príležitosti a akú odvahu ukážete v boji s nikdy nespiacou konkurenciou.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia