Kremsa Digital

Chcete spustiť eshop? Takéto máte možnosti

09.04.2021

E-commerce riešenie je cestou, ako predať vaše produkty alebo služby cez internet. Eshop môže byť vašim hlavným predajným kanálom, prípadne doplnkom ku kamennej predajni či osobnému predaju. Akú platformu zvoliť a s čím začať ako prvým? Máme pre vás rady, ako na to.

Je fajn, že ste sa rozhodli pre e-shop. Nemohli ste si vybrať vhodnejšie obdobie. Na spustenie eshopu budete potrebovať kvalitný projektový manažment. Ak nemáte skúsenosti, vrele vám odporúčame, aby sa vašim eshopom niekto zaoberal. Kým sa všetko spustí, bude si to vyžadovať plný fokus jedného človeka. Ideálne takého, ktorý ma s projektovým manažmentom dobré skúsenosti. Realizácia eshopu od nuly je ako projekt domu. Nákres, tehla po tehle, múry, základy, omietka. Všetko si vyžaduje svoj presný postup.

Čo by vás pri online predávaní cez e-shop malo zaujímať?

  • Automatizovaná spoľahlivá platforma, ktorú viete ovládať z pohodlia domova, bez ohľadu na to, kde sa nachádzate. 
  • Veľmi rýchle načítavanie na mobilných zariadeniach – AMP technológia 
  • Optimalizácia na mobilné zariadenia, keďže už viac ako 60% návštevníkov chodí priemerne na stránky z mobilov
  • Moderný a atraktívny vzhľad 
  • Neobmedzené množstvo produktov
  • Bezplatná aktualizácia systému
  • Bezpečnosť a prehľadnosť
  • Spoľahlivé, a zároveň nie zbytočné funkcie

Ako začať s e-shopom

Na trhu je veľa  firiem, ktoré ponúkajú služby zriadenia alebo naprogramovania eshopov. Tak ako pri všetkom, aj tu sa cena môže hýbať od desiatok až do tisícok eur. Podľa toho, čo potrebujete a aký máte na eshop rozpočet. Pokiaľ si chcete len otestovať dopyt po vašich výrobkoch, ideálne je začať v malom. Respektíve s menej kategóriami. Zacieliť len na tie, ktoré majú vo vašom biznise najväčšiu prioritu.

Ako sme už v úvode naznačili, dobrá architekúra je základom pre úspech. Pri stavbe eshopu postupujete podobne ako pri stavbe domu. Na to potrebujete informačnú architektúru, UI a UX špecialistu a vývojára. Vďaka zrozumiteľnej informačnej architektúre môžete predísť komplikáciám pri tvorbe e-shopu na strane dodávateľa. Dôležitá je funkčnosť a rozsah e-shopu. 

Najprv si premyslite, čo všetko budete potrebovať pre váš obchod. Koľko produktov chcete ponúkať? Ako často budete vítať vo vašom obchode vašich zákazníkov? Ako budú platiť? Ako sa im doručí tovar? Chceme vám tým povedať, že by ste si mali definovať vaše potreby a ciele, a to nielen tie vaše, ale aj vašich zákazníkov. Analyzujte váš produktový katalóg a roztrieďte ho do kategórií. Až potom sa vrhnite na obsah e-shopu. Potom si vyberte spôsob, ako chcete vá eshop zrealizovať.

Máte 3 možnosti

  • Riešenie na mieru 

Ide o individuálne riešenie od A po Z. Tento systém je super, lebo všetko je podľa vás. Nevýhodou je, že za to veľa zaplatíte. Určite tam nebudete mať aj funkcie, ktoré nevyužijete, ale máte ich v cene. To sa vám nestane, pretože vy sám, alebo váš IT architekt, si definujete, čo tam všetko bude. Všetko od vzhľadu po košík budete mať podľa vlastných predstáv. Je to investícia, ktorú si určite musíte vopred premyslieť a aj doba, za ktorú sa eshop naprogramuje, je dlhšia než pri šablónových riešeniach. 

Pravdepodobne sa o obchod musí aj niekto starať a udržiavať ho. Každá jedna zmena musí prejsť administrátorom a to sú opäť ďalšie výdavky. Tu treba počítať s nákladmi rádovo 3000 až 20 000 eur. Eshop je ale za túto cenu plne prispôsobený. Tieto riešenia na mieru sú už v dnešnej dobe skôr výnimkou ako pravidlom. Hlavným argumentom firiem býva, že chcú mať všetko pod vlastnou kontrolou a vlastniť celý produkt. Sú potom nezávislí od externých dodávateľov a môžu si takéto riešenie prepojiť aj s vlastnými internými a externými systémami ako sú CRM, databáza, ERP a iné. Vlastné e-commerce riešenie majú napríklad Amazon. Alza či Martinus. Je to zároveň ich konkurenčná výhoda na trhu. 

  • Open source riešenie

Majitelia začínajúcich eshopov sa k tomuto riešeniu prikláňajú asi najviac. Mali by byť lacnejšie a nemali by byť viazané iba k jednému dodávateľovi. Ani jedna z možností nie je vždy 100% pravda. (Woocommerce, PrestaShop, OpenCart, Magento a pod.) je akoby Eshop zdarma – jednoducho povedané. Môžete si ho stiahnuť a aj používať zdarma alebo za symbolický poplatok. Nainštalujete si ho na server, nastavíte grafický dizajn/šablónu a prakticky hneď začínate predávať online. Dokúpiť sa dajú rôzne doplnky, ale má to aj svoje nevýhody. Nič nie je v skutočnosti zadarmo a aj keď šablóny vždy vyzerajú pekne, potrebujete sa vyznať, ako takýto systém nastaviť, prípadne budete potrebovať programátora. 

Ďalšou nevýhodou týchto riešení je, že vzhľadom na to, že na platformách pracuje veľa rôznych programátorov, môžu byť niektoré pluginy navzájom nekompatibilné, prípadne prestanú pracovať po aktualizáciách. Aktualizácie sú nevyhnutné, aby sa v systéme pravidelne aktualizovali, pretože vzhľadom na ich rozšírenosť sú častým terčom útokov hackerov. Dôležité je tiež vedieť, že často sú systémy zbytočne robustné a obsahujú doplnky a rozšírenia, ktoré ani nepotrebujete, čím zvyšujú záťaž serveru, spomaľujú načítavanie a celkovo sú negatívnym faktorom. Často sú klienti odkázaní na to, ako takýto systém funguje a akékoľvek zásahy do existujúcich pluginov zvyšujú dodatočné náklady.  To všetko sa však dá zabezpečiť, ak sa rozhodnete pre dobrého programátora, ktorý vám s tým pomôže. Sme tu pre vás, kontaktujte nás

  • Prenájom eshopového systému 

Toto je najrýchlejší a najlacnejší spôsob rozbehu eshopu na zdieľanom webhostingu s inými eshopmi. Možno by vo vašom prípade stálo za to, takéto riešenie si prenajať. Je to spoľahlivé, bezpečné a za rozumnú cenu. Za pár eur môžete mať riešenie, ktoré je otestované, stabilné a pripravené po technickej stránke na mnohé prípady. Čisto teoreticky to zvládne každý, kto má aké-také technické cítenie a vie pracovať s počítačom. Jedinou nevýhodou týchto riešení je minimálna možnosť vlastných úprav (ak nerátame grafickú šablónu), funkcionalita je vopred daná.  

Dostupné e-commerce CMS na rýchly rozbeh:

All4shop.sk, BisnisWeb, Fastcentrik, Webnode.cz, webareal.sk. 

Mesačne za ne zaplatíte pár eur, prípadne sú úplne zdarma výmenou za reklamu v eshope. Máte k dispozícii nejaké šablóny, čo však nevyhovuje tým, ktorí nechcú mať generický vzhľad, obmedzenia v rozvoji a závislosť. Ak eshop rastie, je treba potom hľadať iné, vyspelejšie riešenie. 

Ak potrebujete poradiť s e-shopom alebo ho navrhnúť či spravovať, sme pripravení vám pomôcť. Všetko, o čom sme vám písali, vieme dodať. Od projektového manažéra, cez UI a UX špecialistu až po web developera. Pre našich klientov sme dodávali riešenia vytvorené na mieru, aj eshopy na open-source platformách a máme aj vlastné eshop riešenie na prenájom pre najmenších klientov.

Napíšte nám na office_sk@kremsa.com a nechajte váš e-shop zarábať!





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia